2018-08-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
Jag är glad att några här iallafall känner eller känt M.N. Han är en människa som hjälper sina vänner, jobbar hårt och dricker ibland som vanligt folk. För mig är detta nödvärn alltså att M.N varit så hotad att det gällde han eller ”offrets” liv. Om M.E kommit in i M.Ns hem obeväpnad och hotat så hade M.N först försökt prata med han och om inte det gick så hade han brottat ner offret tills denne lugnat sig... Så är M.N. Nu väntar vi bara på obduktionen för att se om M.E hade droger i sig eller vittnen som kan berätta hur paranoid han var den dagen men han är väl dokumenterad hos polisen sedan innan så jag hoppas M.N får komma hem snart...

Konstigt, i min värld har inte snälla godhjärtade människor laddade vapen hemma...
Citera
2018-08-06, 22:10
Medlem
Citat:
Jag är glad att några här iallafall känner eller känt M.N. Han är en människa som hjälper sina vänner, jobbar hårt och dricker ibland som vanligt folk. För mig är detta nödvärn alltså att M.N varit så hotad att det gällde han eller ”offrets” liv. Om M.E kommit in i M.Ns hem obeväpnad och hotat så hade M.N först försökt prata med han och om inte det gick så hade han brottat ner offret tills denne lugnat sig... Så är M.N. Nu väntar vi bara på obduktionen för att se om M.E hade droger i sig eller vittnen som kan berätta hur paranoid han var den dagen men han är väl dokumenterad hos polisen sedan innan så jag hoppas M.N får komma hem snart...

JossanSE, vad kan du berätta om "Boda-Drevet"? Finns det någon sanning i det som BodaKY beskriver i sina inlägg? Eller anser du att den personen lika paranoid som du insinuerar att M.E var? Och kvinnan BodaKY skriver om, är hon också bara paranoid? Själv har jag svårt att tro det hen skriver är "hitte-på", då snarlika berättelser kommit till mig från olika håll.
Citera
2018-08-06, 22:15
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsTuppen
Konstigt, i min värld har inte snälla godhjärtade människor laddade vapen hemma...

Det räcker väl med att vara jägare. Det var ju ett jaktvapen. Dessutom kan det ju ha varit hans inneboendes vapen.
Citera
2018-08-06, 22:28
Medlem
Citat:
JossanSE, vad kan du berätta om "Boda-Drevet"? Finns det någon sanning i det som BodaKY beskriver i sina inlägg? Eller anser du att den personen lika paranoid som du insinuerar att M.E var? Och kvinnan BodaKY skriver om, är hon också bara paranoid? Själv har jag svårt att tro det hen skriver är "hitte-på", då snarlika berättelser kommit till mig från olika håll.

Vet inget om Boda-Drevet - då jag inte bor eller kommer därifrån. Men lyssnar inte på lögner utan på trovärdiga källor där. Jag känner alltså M.N med flera i Boda och att läsa här att denna M.E skulle vara en människa utan problem är konstigt. Han har hotat flera både i Boda och Rättvik .. M.N skulle anmäla han men hann inte.

Vet inte vem denna BodaKy är och så länge hen står för det hen säger så är det upp till hen så har ingen åsikt faktiskt, Men om kvinnan säger flera att hon anmäler alla m.m. Under många år medens flera säger motsatsen...
Senast redigerad av JossanSE 2018-08-06 kl. 22:30.
Citera
2018-08-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Det räcker väl med att vara jägare. Det var ju ett jaktvapen. Dessutom kan det ju ha varit hans inneboendes vapen.

Nej! jag vill påstå att jägare väldigt sällan har laddade vapen hemma!
Jag känner inga jägare eller andra godhjärtade människor som har laddade vapen i sitt hem. (och då känner jag rätt många som har jaktlicens). Däremot har jag under mitt liv träffat på folk som har haft laddade vapen i hemmet och jag vill nog påstå att ingen av dessa var godhjärtade vid de tillfällena.
Citera
2018-08-06, 22:34
Medlem
Citat:

Så länge som jag känt M.N har han aldrig haft laddat vapen hemma och han är jägare. Hans vapen har alltid varit oladdade samt inlåsta.
Citera
2018-08-06, 22:40
Medlem
Citat:
Så länge som jag känt M.N har han aldrig haft laddat vapen hemma och han är jägare. Hans vapen har alltid varit oladdade samt inlåsta.

Då är det rätt många steg innan vapnet är klart för att sätta en kula i bröstet på en annan människa! M.N kommer med största sannlikhet inte hem på väldigt länge.
Citera
2018-08-06, 22:45
Medlem
Citat:
Då är det rätt många steg innan vapnet är klart för att sätta en kula i bröstet på en annan människa! M.N kommer med största sannlikhet inte hem på väldigt länge.

Det får utredningen visa och mord eller dråp är det inte. Så många steg är det inte.
Citera
2018-08-06, 22:51
Medlem
Sados avatar
Citat:
Nej! jag vill påstå att jägare väldigt sällan har laddade vapen hemma!
Jag känner inga jägare eller andra godhjärtade människor som har laddade vapen i sitt hem. (och då känner jag rätt många som har jaktlicens). Däremot har jag under mitt liv träffat på folk som har haft laddade vapen i hemmet och jag vill nog påstå att ingen av dessa var godhjärtade vid de tillfällena.

Det tar 15 sekunder att göra en AK4 skjutklar förutsatt att det inte är alltför krångligt att komma åt vital del. Jag förmodar att det är lika enkelt med ett jaktgevär.
Citera
2018-08-06, 22:54
Medlem
Citat:
Det tar 15 sekunder att göra en AK4 skjutklar förutsatt att det inte är alltför krångligt att komma åt vital del. Jag förmodar att det är lika enkelt med ett jaktgevär.

Ja..
Citera
2018-08-07, 00:19
Medlem
Citat:
Och i min värld kommer inte nån hem till mig o viftar med kniv...och jag garanterar att det tar inte lång stund att färdigställa ett jaktvapen. Däremot kan du vara nåt på spåren gällande JL..nåt måste ha orsakat den här situationen då jag är ganska säker på att MN inte är våldsam..
Citera
2018-08-07, 02:38
Medlem
Contants avatar
Citat:

Blir det inte uppsåt/mord på de 15 sekunderna? Alltså att man hinner tänka att "nu ska jag döda" och inte nödvär/olycka. Eller är jag ute och cyklar nu? (Trött)
Senast redigerad av Contant 2018-08-07 kl. 02:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in