2021-07-12, 20:04
Medlem
Vet inte om jag ska vara glad eller rädd över att man (jag) inte får ha vapen hemma åt höger och vänster som i USA. Vette fan vilket som är värst, bli våldtagen och mördad eller sitta inne på livstid.
Citera
2021-07-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vet inte om jag ska vara glad eller rädd över att man (jag) inte får ha vapen hemma åt höger och vänster som i USA. Vette fan vilket som är värst, bli våldtagen och mördad eller sitta inne på livstid.

Ja tyvärr har man inte rätt att försvara sig när någon försöker döda dig.
Så det blir dessa 2 alternativ, bli våldtagen och mördad eller försvara sig och sitta i fängelse!
Citera
2021-12-17, 01:57
Medlem
https://podme.com/se/rattegangspodde...episode=364621
Citera
2023-10-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodaKY
Plötsligt dyker en kvinna upp i byn och pratar om mordet. Hon upplevs som påträngande och obehaglig av dem som stoppas. Hon bor i den dödes hus säger hon. Hon har ett barn med sig. Hon har någion form av släktskap till den skjutne. Bor i hans hus svammlar hon om. Hon pratar om flashback och hon går även in på en gård och börjar tjata där. Hon vill hälsa på allt och alla 22- 22.30 och tala om mord tydligen. Ingen förstår varken vad hon vill eller försöker säga. Men en av de boende är en fruktansvärd människa och massa annat hojtar hon till folk. Sedan kommer en man på 4 hjuling och kör fram och åter och hänger, där kvinnan avvisades ifrån. Väcker folk som gått till sängs. Situationen känns mycket obehaglig. Vad som sägs är att de är familje medlemmar till den avlidne. Hoppas de lämnar byn snart. Detta upplevdes av flera som mycket osunt. Det är tre år sedan. Varför detta just nu? Minst 5 personer utsattes av kvinnans oönskade trams.
Vill hon ofreda den som höll i vapnet är det helt fel adresser. Vill de provocera bybor eller vad är det frågan om? Tur man åker imorgon kväll.

Obehagligt!

Är dem kvar i Boda?
Vad har hänt med M*gnus hus?

Jag bodde nämligen i närheten av Boda en gång i tiden och blev väldigt nyfiken när jag stötte på den här tråden.
Citera
2024-03-13, 16:53
Medlem
Broderns familj har kvar Nordahls på Ingelsgattu. De bor i Stockholm.
Vore nog bra om de sålde.
Nu är grannhuset till försäljning. Knutssons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in