2020-07-05, 16:40
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodaKY
Nu var det ju inte så det gick till. Den skjutne mördades enligt min bedömning. Han var varken beväpnad eller avskum. Han var stockholmare. Däremot var han utsatt för ofredanden och oönskat snokande runt knutarna av storbesvärade infödingar. Han ville ha slut på det. Han är inte den ende som utsatts för sånt i byn. Skriv inte en masaa tok innan ni vet. Den som sköt gjorde jävligt fel. Han var dessutom i lurad en massa om offret. Inte heller ovanligt i denna by där många inte har annat för sig än fejknews och ryktesspridning. Ofta drabbas samma personer eller familjer av båda. Polisen är en skandal som inget gör åt saken. Tror nog att GM önskar han hade det skottet oskjutet också.

Så att han hade varit där tidigare på dagen med kniv och gett sig på en person är fake news alltså? Och kanske även resten av händelseförloppet där den skjutne gick emot ett riktat vapen och tog tag i pipan?

Morgonsur har skrivit om fallet på sin blogg i tre delar. Första del här:

https://morgonsur.wordpress.com/2020...all-i-rattvik/
Citera
2020-07-05, 19:14
Medlem
Att han varit där innan är mycket möjligt. Att han viftat med kniv mindre troligt. K är rätt överdriven och de påstådda skadorna var knappt synbara.
Gissar att han kanske visade sin svampfickkniv. Den visade han alla. Även mig och jag varken intresserad eller rädd. Att han kom dit vet vi och att han kan ha hyggit tag i pipan är lite typiskt hans sätt. Problemet är att GM laddade ett vapen och mötte honom med istället för att säga var hans bror fanns. Han var envis men att hantera det med laddat vapen. Nej, det är inte självförsvar. Bloggar är mig ointressant. GW är också ute å cyklar här. För självförsvar ska det finnas ett riktigt hot du inte kan hantera på annat sätt. Det saknades. Två mot en. Ingen ringde polis. Ingen flydde huset. Ingen försökte ens låsa dörren. K inbillade sig att han var farlig för k kunde ju inte veta om hans hojåkande betydde att han hade MC gängkompisar. Tillåt mig le. K måste vara den skrajaste människa jag någonsin hörttalas
om. Hans alkoholvanor kanske kan skapa problem. Vad vet jag.
Citera
2020-07-17, 22:29
Medlem
The End. Högsta domstolen ger inte prövningstillstånd i ärendet. GM får 1,5 år för grovt vållande. Var av 7 månader satts av i häktet. Känner mig inte ett dugg till freds med detta. Rättsväsendet är en stor synd ibland. Tyvärr rätt ofta är jag rädd.
Citera
2020-07-19, 08:33
Medlem
Rättvisa skipad! 👊👊👍👍
Citera
2020-07-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vi lär nog få se väldigt många nödvärn framöver.
Välbärgade samt ordinära fyller fängelserna.
Dommen öppnar upp för att skjuta lite som man vill. Tex.dem man inte gillar och sedan komma billigt undan. I byn Boda gör man redan som man vill. Borde upp i HD. Hemsk utveckling. Snart får man skjuta död på någon som fes, åberopa nödvärnsrätten. Det luuuuktar skit. 1,5 år och gratis mat och husrum. Ska krävas mer för rätt att döda. Betydligt mer!
Citera
2020-07-25, 08:44
Medlem
Citat:
Dommen öppnar upp för att skjuta lite som man vill. Tex.dem man inte gillar och sedan komma billigt undan. I byn Boda gör man redan som man vill. Borde upp i HD. Hemsk utveckling. Snart får man skjuta död på någon som fes, åberopa nödvärnsrätten. Det luuuuktar skit. 1,5 år och gratis mat och husrum. Ska krävas mer för rätt att döda. Betydligt mer!

Ja tyvärr går det åt det håller för att försvaras mot det enorma våldet som bara växer.
Eller hur vill du lösa det?
Polisen glömt det!
Citera
2020-07-25, 13:02
Medlem
nocoolnamejims avatar
Rättegångspodden har tagit upp fallet för den som är intresserad.
Citera
2020-09-03, 07:02
Medlem
GM är ju i princip helt fri. Vore kanske inte helt fel om han sköt på sina närmsta grannar istället för på nyinflyttade utsocknes flera kilometer bort. Ingen trevlig del av byn runt macken och husen omkring där.. Pollsen låter det hållas, så de vill väl se fler skjutningar i byn. Vem står nu på tur? Vem är nästa offer för de jaktglada i byn? De som sitter med stugorna fulla av vapen på jaktlicens. Finns en typ längre bort il byn som är ute och visar vapnen också då och då. Siktar på folk gör han och lite pets har avlivats på i min smak makabra sätt. Partnern går dessutom och skryter om alla vapen de har i huset.
Citera
2020-09-03, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Ja tyvärr går det åt det håller för att försvaras mot det enorma våldet som bara växer.
Eller hur vill du lösa det?
Polisen glömt det!
Det är en hemsk utveckling som startat pga att polisen låtit det bli så. De ser mellan fingrarrna, utreder inte brott mot utsatta, har sina egna ideer om det mesta och de följer pöbelns tycke och smak väldigt ofta. De är inte opartiska. De tar inte ens tjuvar under pågående inbrott ens längre. Förlite resurser, för få patruller, är för långt ifrån.... ja du har rätt polisen är bara att glöma i skarptläge. Droger och missbruk eskalerar och det lär inte komma mycka gott ut av det i dessa sammanhang Jag har inga svar. Jag vet bara att om jag varit statsminister hade polisen fått uppstramning för 20-25 år sedan och mer resurser. Liksom samhället i övrigt. Människors missnöje bottnar i att socialsamhället inte fungerar. Inga jobb etc.
Citera
2020-09-23, 08:57
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
GM är ju i princip helt fri. Vore kanske inte helt fel om han sköt på sina närmsta grannar istället för på nyinflyttade utsocknes flera kilometer bort. Ingen trevlig del av byn runt macken och husen omkring där.. Pollsen låter det hållas, så de vill väl se fler skjutningar i byn. Vem står nu på tur? Vem är nästa offer för de jaktglada i byn? De som sitter med stugorna fulla av vapen på jaktlicens. Finns en typ längre bort il byn som är ute och visar vapnen också då och då. Siktar på folk gör han och lite pets har avlivats på i min smak makabra sätt. Partnern går dessutom och skryter om alla vapen de har i huset.
Varför skulle han skjutit på sina närmaste grannar? Dom har väl inte varit där och gjort sig skyldiga till upprepade misshandlar och hot innan dom fulla och påtända tränger sig in i kåken helt vansinniga? Eller har jag missat något?
Citera
2020-09-30, 21:21
Medlem
Ja du HobbyHitler du har nog missat en del. walldau mentaliteten.
Citera
2021-07-11, 00:44
Medlem
Plötsligt dyker en kvinna upp i byn och pratar om mordet. Hon upplevs som påträngande och obehaglig av dem som stoppas. Hon bor i den dödes hus säger hon. Hon har ett barn med sig. Hon har någion form av släktskap till den skjutne. Bor i hans hus svammlar hon om. Hon pratar om flashback och hon går även in på en gård och börjar tjata där. Hon vill hälsa på allt och alla 22- 22.30 och tala om mord tydligen. Ingen förstår varken vad hon vill eller försöker säga. Men en av de boende är en fruktansvärd människa och massa annat hojtar hon till folk. Sedan kommer en man på 4 hjuling och kör fram och åter och hänger, där kvinnan avvisades ifrån. Väcker folk som gått till sängs. Situationen känns mycket obehaglig. Vad som sägs är att de är familje medlemmar till den avlidne. Hoppas de lämnar byn snart. Detta upplevdes av flera som mycket osunt. Det är tre år sedan. Varför detta just nu? Minst 5 personer utsattes av kvinnans oönskade trams.
Vill hon ofreda den som höll i vapnet är det helt fel adresser. Vill de provocera bybor eller vad är det frågan om? Tur man åker imorgon kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in