Någon som vet ifall det är bra/nyttigt att äta gröt 3 gånger om dagen? För tänker främst på att det är lätt och snabbt att laga är nyttigt att äta på morgonen. Men är det bra att äta det 3 gånger om dagen? T.ex som mellanmål och kanske som en snabb lunch eller middag eller kvällsmat?
100 gram x 3 blir 300 gram gröt dagligen. Bra?Dåligt? Ohälsosamt att äta så mycket?
Du kan äta det med gott samvete. Det är inget illa med att käka gröt tre ggr om dagen. Nu talar vi liksom av vanlig gröt havre eller risgrynsgröt. Ingen fara alls. Du kan säkert tom käka gröt 4 gånger om dagen! Om du rör dig samtidigt och tränar på gym.
Om det är det enda du äter så lär du få bristsjukdomar.
Kommer inte vara det enda jag äter. Men tänkte ifall det är farligt eller något liknande att äta det så mycket/ofta. Men det är väldigt nyttigt och billigt och enkelt att göra. Sedan ganska gott också.
Du kan äta det med gott samvete. Det är inget illa med att käka gröt tre ggr om dagen. Nu talar vi liksom av vanlig gröt havre eller risgrynsgröt. Ingen fara alls. Du kan säkert tom käka gröt 4 gånger om dagen! Om du rör dig samtidigt och tränar på gym.
Aa menar vanligt havregrynsgröt. Men måste man röra på sig mycket ifall man äter det så ofta? Går man upp i vikt annars?
Aa menar vanligt havregrynsgröt. Men måste man röra på sig mycket ifall man äter det så ofta? Går man upp i vikt annars?
Klart du går upp i vikt om du äter mer än du bränner detta inkluderar havregrynsgröt. Så gillar du att käka gröt så helt ok! men om du inte vill bli en rullande pingisboll så måste du röra dig mer! Gå ut och promenera t.ex ett par gånger varje dag. Skaffa dig en hund! Det är ett bra tips för att man måste ut och röra på sig.
Gröt är ju en av dom nyttigaste sakerna du kan äta på morgonen iallafall. Men att det äta det 3 gånger per dag är jag lite tveksam på, sen lär man ju tröttna ganska snabbt på det också.
Gröt 3 gånger om dagen? åh gode less du kommer bli det efter 1 vecka
Vill du få i dig massor av kalorier så rekommenderar jag hellre att du käkar gröt 1 gång om dagen exempelvis och sedan kör med någon Gainer också. Så blir du inte lika less.
Senast redigerad av Noccofocus 2018-08-20 kl. 02:22.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!