• 1
  • 2
2018-08-21, 13:43
Medlem
Är ett casual fan av UFC men brukar bara se de större galorna och då känns det dyrt med Viaplay..

Finns det i Sverige möjlighet att köpa PPV i efterhand (Vill inte vara vaken på natten jämt)?

Eller är det bara Viaplay som gäller om man vill vara laglig..?
Citera
2018-08-21, 13:44
Medlem
sunsidans avatar
Om du vill se matcherna i efterhand så laddas de upp på youtube. UFC har även en egen tjänst där man kan PPVa matcher.
Citera
2018-08-21, 13:53
Medlem
Fyllefyllots avatar
Jag ser att man kan köpa ett Viaplay Sport Day Pass, 24 timmar för endast 299kr, ett kap.
Citera
2018-08-21, 13:57
Medlem
Menar du att youtube har matcherna så man kan betala för att se de? Isåfall hur hittar man dem.

Eller menar du att någon fuluppladdar en gala som drunknar i alla videos med en tjej som säger "Sorry Guys"...

Men UFCs egna tjänst det kanske var något får kolla vidare på det..
(Frågor nedan är sådant jag ska kolla upp men om någon känner sig manad och har erfarenheten kan de gärna svara med sina synpunkter/erfarenheter etc.)
Pris per gala (PPV galorna)?
Funkar med chromecast?
Erfarenheter lagg, buggig app (om någon) etc.?
Citera
2018-08-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jag ser att man kan köpa ett Viaplay Sport Day Pass, 24 timmar för endast 299kr, ett kap.

Nja jag vet inte om det är ett kap när C-more hade UFC kostade det 99/gala...
Hade väl kunnat tänkt mig med prisökningar etc att det borde finnas något för kanske 150-200kr per gala..?
Citera
2018-08-21, 14:04
Medlem
För info..

UFCs egna tjänst tar 25Euro per gala alltså ca 250kr..
Då är det nog lika bra att stanna kvar på viaplay..
Citera
2018-08-21, 14:13
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaffis_hence
Nja jag vet inte om det är ett kap när C-more hade UFC kostade det 99/gala...
Hade väl kunnat tänkt mig med prisökningar etc att det borde finnas något för kanske 150-200kr per gala..?

Drev ju bara, såklart. 99 för 24H hade väl varit ganska rimligt men nevermind.
Citera
2018-08-21, 22:15
Medlem
XtraXs avatar
Jag betalar enbart 199 per månad för viaplay, då ingår all sport, serier och film. Tror det beror på att jag skapade konto för längesen.
Citera
2018-08-22, 02:21
Medlem
Japp så är det nog.. Jag har kvar abbonemangsformen Viaplay Tv,Serier och Fighting för 298kr per månad..
Det är ju ett ok pris om man varit nöjd med Viaplays film och seriedel... Men det är lite för lågt inflöde av nytt material dit som passar mig..

Så igår tänkte jag logga in och byta till enbart fighting som fanns då UFC kom till Viaplay.. Men nu finns det tydligen inte längre.. Så antingen sitter jag kvar för 298 i månaden som är ett bra pris med tanke på att en gala på UFC.tv kostar typ 250kr.. En heldag på Viaplay sport går på 299kr.. Kommer ju trots allt typ en film i månaden som man kan tänka sig se och ibland kommer det en serie man kan titta på också..

Som sagt jag trodde i min enfald att det skulle finnas ett alternativ för typ max 150kr för en gala men icke..
Citera
2018-08-22, 07:28
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaffis_hence

Som sagt jag trodde i min enfald att det skulle finnas ett alternativ för typ max 150kr för en gala men icke..

Jag betalar 199 kr för mitt fightingabg och då ingår alla galor (dvs inkl ppv).
Du kan se matcherna upp till 48h efteråt.

Sedan har ju UFC sin tjänst ”fightpass”. Där kan du se alla galor när som helst utom PPV. Betalar 99:- för den
Citera
2018-08-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Jag betalar 199 kr för mitt fightingabg och då ingår alla galor (dvs inkl ppv).
Du kan se matcherna upp till 48h efteråt.

Sedan har ju UFC sin tjänst ”fightpass”. Där kan du se alla galor när som helst utom PPV. Betalar 99:- för den

Ja men det verkar som de tagit bort fighting abbonemanget (Viaplay) så ska man välja om abbonemanget nu blir det att kosta ca 500kr i månaden för att få ett abbonemang där UFC ingår..

Hade viljat ha ditt abbonemang då jag har Fighting + Film & Serier för 298kr men hade viljat kapa kostnaden lite och som jag skrev innan är det lite för dåligt med släpp av serier och filmer jag vill se..
Citera
2018-08-23, 21:53
Moderator
Protons avatar
Kampsport --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto