• 1
  • 2
2018-08-31, 00:54
Bannlyst
Den här sommaren har varit jäkligt varm, jag själv har blivit riktigt slö i värmen tränat alldeles för lite druckit alldeles för mycket kall öl med en massa onyttigt tilltugg som nötter och annat skit.

Magen hade växt till sig rejält från att i våras vara rätt så redo för beachen 2018, för två veckor ställde jag mig på vågen för första gången på månader och den visade ~+6kg.
Att dra igång med konditionsträningen igen var riktigt tungt, men nu har jag kört på med powerwalking cykling och crosstrainer samt rejält ändrad kost i två veckor och gått ner lite drygt 3kg, 3 kvar det borde jag fixa på två tre veckor.

Hur har din sommar sett ut för vikt hälsa och kondition, har du lyckats hålla i med träningen och kanske tom ökat på den för att kompensera för allt gott du vräkt i dig eller har du som jag, tjockat på dig och isf har du börjat ta tag i det, ligger du i startgroparna eller väntar du ett par veckor till, eller månader

Liten motivationstråd till alla tjockisar, komma igång få tillbaka orken så vi överlever dom mörka årstiderna lite lättare!
Citera
2018-08-31, 01:45
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Den här sommaren har varit ett rent helvete för mig fysiskt sett. Mått konstant illa, knappt kunnat äta alls, sjukdomarna har förvärrats och jag har tappat närmare 12 kg av att bara vara sängliggande mest hela tiden. Tack o lov att hösten är här nu så jag kan återbygga mina tappade muskler.
Citera
2018-08-31, 01:49
Medlem
Lekbarns avatar
Jag har skaffat mig en ordentlig bilring kan jag säga. Mycket öl och mat, ingen motion. Brukar annars gå ner mycket i vikt när jag vistas i Asien där det är liknande temperaturer. Rätt lustigt att det blev helt omvänt här i hettan.
Citera
2018-08-31, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Den här sommaren har varit ett rent helvete för mig fysiskt sett. Mått konstant illa, knappt kunnat äta alls, sjukdomarna har förvärrats och jag har tappat närmare 12 kg av att bara vara sängliggande mest hela tiden. Tack o lov att hösten är här nu så jag kan återbygga mina tappade muskler.

Fy fan det där låter inget vidare alls, jag gillar inte heller när det är såhär varmt mår inget bra av det, men ska ge fan i att gnälla nu när jag ser hur du har haft det.

Jag föredrar också hösten fräschare luft finare natur och jag får mer energi, ganska provocerande när "alla" säger "gnäll inte nu när vi har en sådan fin sommar" men det går bra för dom att gnälla när hösten kommer, då kan man ge igen. "Gnäll inte, det är ingen som dött av lite regn!"

Hoppas du kryar på dig och att det går bra med rehaben!
Citera
2018-08-31, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Jag har skaffat mig en ordentlig bilring kan jag säga. Mycket öl och mat, ingen motion. Brukar annars gå ner mycket i vikt när jag vistas i Asien där det är liknande temperaturer. Rätt lustigt att det blev helt omvänt här i hettan.

Ja det var märkligt men antagligen så brukar du aktivera dig mer när du är i Asien och käka "bättre", så är det lite cleanare kost nu och träning på schemat eller behåller du lite av späcket inför vargavintern?
Senast redigerad av JagBlirVansinnig 2018-08-31 kl. 02:13.
Citera
2018-08-31, 01:59
Medlem
Kunde inte ät på hela sommaren och har legat i plurret varje dag eftersom mitt hjärta inte riktigt pallade med värmen (har ett hjärtfel) och det var bara där jag kände att jag orkade fortsätta leva, så har gått ned massor, ingen aning om hur mycket då jag inte väger mig, utan jag går efter hur kläderna sitter. Mina anklar svullnade upp så mycket att det gjorde ont att gå, det var först idag det börjat gå tillbaka så pass mycket att jag kunde fixa lite i trädgården.
Citera
2018-08-31, 02:35
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Fy fan det där låter inget vidare alls, jag gillar inte heller när det är såhär varmt mår inget bra av det, men ska ge fan i att gnälla nu när jag ser hur du har haft det.

Jag föredrar också hösten fräschare luft finare natur och jag får mer energi, ganska provocerande när "alla" säger "gnäll inte nu när vi har en sådan fin sommar" men det går bra för dom att gnälla när hösten kommer, då kan man ge igen. "Gnäll inte, det är ingen som dött av lite regn!"

Hoppas du kryar på dig och att det går bra med rehaben!

Missunnar verkligen inte alla andra all 'härlig' värme, men det här var fan inte hälsosamt även om vi fick gott med d-vitamin var det nog många av oss i sämre fysiskt skick som inte kunde åtnjuta den vidare mycket tyvärr. Man kan knappt andas, sova, röra sig och kroppen bara kokar. Nä en sorts långsam tortyr upplevde jag det som. Nu ska jag njuta desto mer av den vackra hösten istället och glädjas åt att jag har lätt att bygga muskler. En bra tröst trots allt. Tack o bock! Och lycka till med din målsättning!
Citera
2018-08-31, 04:05
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Kanske p.g.a. mindre portioner? Det märker man i alla fall av i Thailand.
Själv har jag legat viktmässigt ganska konstant över sommaren. Det har dock inte blivit någon träning alls och man ser knappt magrutorna så jag antar att det betyder att all öl har lagt sig på magen medan musklerna förtvinat. Första träningspasset kommer att bli intressant..
Citera
2018-08-31, 04:42
Medlem
Inte ett skit. Det var lite varmt i några veckor. Big deal..
Citera
2018-08-31, 05:25
Medlem
Qusimotos avatar
Grymt bra sommar, är rippad och kört stenhårt under sommaren bara för att det är varmt så slutar man ju inte träna. För mig blir det tvärtom jag tränar hårdare så pass hårt att det ser ut som man precis har duschat. Snart dax att börja lätt bulka under hösten/vintern
Citera
2018-08-31, 06:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Grymt bra sommar, är rippad och kört stenhårt under sommaren bara för att det är varmt så slutar man ju inte träna. För mig blir det tvärtom jag tränar hårdare så pass hårt att det ser ut som man precis har duschat. Snart dax att börja lätt bulka under hösten/vintern

Väl kämpat tar du din träning på väldigt stort allvar, gymmet 6-7 dagar i veckan?
Citera
2018-08-31, 06:33
Medlem
jpettersson1991s avatar
För min del har vikten ofrivilligt påverkats åt andra hållet, det vill säga nedåt. Träningen har fortsatt i princip som vanligt, fått ändra den på grund av nytt jobb och inte värmen, har även på grund av det ökat kaloriintaget för att hålla mig viktstabil. Dricker inte alkohol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in