Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-09-04, 22:07
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Publicerad 30 mar 2009 kl 10.48
Sjukhuschefen knivhögg sin sambo rakt i hjärtat.
Mannen kunde snabbt gripas - i buskarna nära sitt hem.
På måndagen dömdes han till sex åras fängelse för dråp.

Det var i somras som sjukhuschefen och hans sambo hamnade i bråk. I förhör har sjukhuschefen berättat att han och sambon druckit en hel del under den aktuella kvällen.

De blev sedan osams angående en räkning som skulle betalas. Sjukhuschefen hävdar att sambon slog omkull honom och det var då han hämtade en kniv – men bara för att skrämma honom. Politikern lät sig dock inte skrämmas utan stormade mot mannen som då högg honom – rakt i hjärtat. Politikern avled av sina skador.
https://www.expressen.se/gt/sjukhusc...else-for-drap/

Sjukhushefen var Sam Ulin och sambon Lars Grollert, HBT-aktivist i dåvarande Folkpartiet.
https://www.qx.se/nyheter/4609/162-o...ens-valsedlar/

Grollerts uppdrag i Skövde kommun: http://troint.skovde.se/troint/histo...son.asp?inr=79
Och i landstinget: https://cfwebb.vgregion.se/troint/hi...on.asp?inr=714

Nu ställer Sam Ulin upp i Vadstena kommunfullmäktige: https://www.nyatider.nu/domda-kandid...m-liberalerna/

Där står han på tredje plats: https://data.val.se/val/val2018/vals...ar.html#id0003

Känns väldigt konstigt att L tillåter någon som dödat en L-politiker att kandidera för L...
Citera
2018-09-04, 22:42
Medlem
Europes avatar
Kanske blir man tvingad att kandidera för L om man har dödat en L-politiker? Det skulle ju kunna ha en viss avskräckande effekt om man tänker döda en L-politiker.

Nej, men allvarligt, det verkar helt knäppt.
Citera
2018-09-04, 22:42
Medlem
Utopiantoss avatar
Wow. Kent Ekeroth blir paria hos etablissemanget för att ha gått runt på stan med ett aluminiumrör. Media skriver fanatiskt om händelsen. Men det är förhållandevis tyst om att (L) välkomnar en mördare med öppna armar in i partiet.
Citera
2018-09-04, 22:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Wow. Kent Ekeroth blir paria hos etablissemanget för att ha gått runt på stan med ett aluminiumrör. Media skriver fanatiskt om händelsen. Men det är förhållandevis tyst om att (L) välkomnar en mördare med öppna armar in i partiet.

Lite som att expressen har en dömd mördare som motorjournalist (Jacques Wallner) och inte ett ljud om det. Kanske ska man få en andra chans om man begått brott, men mord?
Citera
2018-09-04, 23:05
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Lite som att expressen har en dömd mördare som motorjournalist (Jacques Wallner) och inte ett ljud om det. Kanske ska man få en andra chans om man begått brott, men mord?
Precis, och självklart inte som politiker, och även journalist tycker jag är tveksamt.
Citera
2018-09-04, 23:07
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Det har på sistone på det här twitterkontot rullats upp mördare, våldtäktsmän, tjuvar, våldsmän, pedofiler och annat på sjuklöverns kandidatlistor men media har helt och hållet förtigit det: https://twitter.com/gs_praktikanten

Dock ska sägas att det är viss skillnad mot att vara rättspolitisk talesman i riksdagen än att vara en kandidat för kommunfullmäktige.

Det hela väcker som vanligt den återkommande frågan; när har man avtjänat sitt straff? När är man fri att gå vidare i samhället? Det är märkbar skillnad, är man högextremist så kan skitsaker för 30 år sedan hållas emot en fortfarande, är man vanlig medborgare så slipper man utom ibland för de grövsta brotten. Är man vänster så är man home-fucking-safe och kan gå vidare direkt till höga positioner och välbetalda jobb, som tex knivmördaren som numer är redaktör på Dagens Nyheter (Jacques Wallner).
Senast redigerad av PrisonMike 2018-09-04 kl. 23:14.
Citera
2018-09-04, 23:10
Medlem
Denoms avatar
Han ärvde väl antagligen superkrafterna av den han mördade så då måste han fullfölja uppdraget.

Jävligt märkligt egentligen, sabotage?
Citera
2018-09-04, 23:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Precis, och självklart inte som politiker, och även journalist tycker jag är tveksamt.

Håller med. Självklart ska alla (de flesta) få en "andra chans" (inte för att mörda igen då, men hoppas ni fattar) här i livet, men situationen är mycket knepig minst sagt:

Vissa kandidaters (andra partiers kandidater) ord vägs på guldvåg, och "drevet går" om någon kandidat råkat säga "negerboll", medan andra kandidater tydligen kommer "undan" med mord, om dessa mördare tillhör "rätt parti"..

Jag är rätt förlåtande som person, kan ha överseende med mycket av andras brister. Kanske till och med dråp, om omständigheterna enbart är "juridiska", exempelvis nödvärnsexcess. Men mord??
-Nä, det är oursäktligt, i alla fall om man ställer upp som politiker!

(Å andra sidan, mördar nog de "folkvalda" fler än vanliga "juridiska mördare", så..)

Folkpartiet har jag aldrig gillat, trots att jag egentligen är högerliberal. Ogillar tyvärr personerna som är organiserade folkpartister. (Generellt då).

-Löjligt nog gillade jag Ola Ullsten. Vet fan inte varför, kanske berodde på hans glasögon..

Ola Ullsten som statsminister i Bosse Parneviks tappning..
Citera
2018-09-04, 23:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Det har på sistone på det här twitterkontot rullats upp mördare, våldtäktsmän, tjuvar, våldsmän, pedofiler och annat på sjuklöverns kandidatlistor men media har helt och hållet förtigit det: https://twitter.com/gs_praktikanten

Dock ska sägas att det är viss skillnad mot att vara rättspolitisk talesman i riksdagen än att vara en kandidat för kommunfullmäktige.

Det hela väcker som vanligt den återkommande frågan; när har man avtjänat sitt straff? När är man fri att gå vidare i samhället? Det är märkbar skillnad, är man högextremist så kan skitsaker för 30 år sedan hållas emot en fortfarande, är man vanlig medborgare så slipper man utom ibland för de grövsta brotten. Är man vänster så är man home-fucking-safe och kan gå vidare direkt till höga positioner och välbetalda jobb, som tex knivmördaren som numer är redaktör på Dagens Nyheter (Jacques Wallner).

Mycket egendomligt. Ska mördare få lov att vara politiker? Bisarrt! I bla USA tror jag så förlorar du din rösträtt om du suttit i fängelse.

Jag ser i länken att Hanhe har anmält Stockholms stad till OSSE för valfusk. Får se vad det utmynnar i.
Citera
2018-09-05, 00:17
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Dagens Nyheter, inte Expressen.
Citera
2018-09-05, 00:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Mycket egendomligt. Ska mördare få lov att vara politiker? Bisarrt! I bla USA tror jag så förlorar du din rösträtt om du suttit i fängelse.

Jag ser i länken att Hanhe har anmält Stockholms stad till OSSE för valfusk. Får se vad det utmynnar i.

Det fetade är ett tve-eggat svärd minst sagt, och jämnar "ut vägen för en diktatur":
Exempelvis har Putin i Ryssland kunnat "röja" oppostionen ur så att säga vägen genom olika åtal/tveksamma anklagelser och domar. Så "motkandidater" inte får ställa upp. Så jag vill nog inte gå så långt som "förbud", utan som sann demokrat anser jag att det givetvis är väljarna som ska få bestämma..

(Förutsätter en fri media, där sanningen inte undertrycks/"pixlas", givetvis.)
Citera
2018-09-05, 01:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Dagens Nyheter, inte Expressen.

DN och Expressen har båda två så vitt jag vet Bonnier som ägare. Så "same difference"..
(Släng dit TV4 också, samma ägare..). Dvs familjen Bonnier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in