Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-13, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
När den svenska välfärden raserats helt kraxar du nog inte lika högt.

Nu tycks ju inte SD få något direkt inflytande, så det kan väl dröja en hel del, även om resten av högern brukar göra sitt bästa när tillfälle ges.

Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Ha ha löven har målat in sej i ett hörn , nu har Mattias Karlsson provocerat han till att börja
vråla nazist i full panik.
Snart är sossarna stödparti åt Moderaterna och efter nästa val finns sossarna knappt.
Dom som straffas minst av att samarbeta med SD , är M.

Veronica Palm får sluta drömma om att förbjuda porr. Ha ha.

Nu behövde du ju inte bekräfta vad jag skrev, men tack ändå.
Extra guldstjärna för din livliga fantasi.
Citera
2018-09-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dock var det extremt få som röstade på AfS. Blir synnerligen intressant om detta blir en medveten taktik och fler följer efter. Spelar egentligen ingen roll i dagsläget. De som röstat SD en gång är trogna och något inflytande kommer partiet inte få. Det som är lite tveksamt om det kommer funka att gå all-in Trump för att få med sig de många som sagt sig vara villiga att rösta på SD men som bevisligen valde annat denna gången.

Jag tror det mer rätta skulle vara att profilera sig mer vänster och ta bort förslag som detta med ändrad aborttid och några mer frågor som inte har större betydelse.

Du menar så vi får en 8-klöver? Kanske lika bra egentligen. Kanske det är så enkelt? Att ingen bryr sig ändå på riktigt så länge priset på bostaden man sitter i stiger, eller åtminstone inte krashar, 5 veckor semester och tv:n är stor Kan vi skita i allt vad val heter och allt tjafs om höger o vänster. 8-klövern kan hålla på med sin politik-teater, klia varandra på ryggen och slå vad med varandra om var gränsen går innan ryggen går av på genomsnitts-knegaren under skattetrycket. Frågan är vad media skulle syssla med? Eller, så länge Trump och Lets dance lever så ordnar det sig nog.
Citera
2018-09-13, 01:28
Medlem
Det här med seger eller dö är ju bara ett konstaterande av hur det ser ut.
Troligt är de andra partierna nu beredda, och i färd med, att prata ihop sig om att lämna SD och dess väljare utanför, liknande Decemberöverenskommelsen (DÖ). Det kommer innebära en fortsatt tid av ineffektivitet och fars-artade förvecklingar där inte mkt blir åstadkommet av allt det som behöver göras i samhället. Bättre med ett politiskt system där en regering per definition blir en uppgift att tillsätta roller av ansvar i samhälls-styret i proportion av valresultatet. Vilken rätt har block-politikerna att sätta sig över den sammansättning det svenska folket röstat fram ?
Valresultatet skall reflekteras av regeringens sammansättning och så effektivt och ändamålsenligt som möjligt representera folkets vilja. Då kan man kalla styrelseskicket en demokrati och något som medborgarna kan resonera med och känna engagemang i.
Senast redigerad av alcantario 2018-09-13 kl. 01:31.
Citera
2018-09-13, 01:41
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu tycks ju inte SD få något direkt inflytande, så det kan väl dröja en hel del, även om resten av högern brukar göra sitt bästa när tillfälle ges.

Om inte övriga partier begår harakiri är SD:s inflytande skyhögt.

https://www.youtube.com/watch?v=1HcWfdBz9UQ
Citera
2018-09-13, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Om inte övriga partier begår harakiri är SD:s inflytande skyhögt.

https://www.youtube.com/watch?v=1HcWfdBz9UQ

Ja, vi säger väl så ifall det får dig att må bättre.
Frågan är väl bara varför denna uppsjö av bittra tjuttrådar, trots det ofantliga inflytandet? Är det bara förvirrade "sverigeräddare", som i vanlig ordning missförstått situationen?
Citera
2018-09-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Man ska aldrig underskatta folkförrädarna inom SD, får se om detta resulterar i ett slut på blockpolitiken och leder till en koalition mellan S, C, L och MP. Det kan vara just det här svenskhatarna behövde, har svårt att se nåt annat skäl till uttalandet. Innan valet, kanske, men nu? Nä.

På vilket sätt är SD anhängare folkförrädare?

Har du glömt bort hur 7-klövern verkar vara totalt oförmögna att lösa samhällets stora problem. Folk dör i väntan på sjukhusvård, gamla tynar bort på äldreboenden, varje vecka nya gäng skjutningar och bil bränder.
Senast redigerad av TolerantSwine 2018-09-13 kl. 01:59.
Citera
2018-09-13, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.svd.se/lofven-om-sds-kri...-pahittad-kamp

Ungefär så är det nog många som anser just nu. Krigsretoriken är pinsam och tyder på en inkompetens som blottar sig för allmänheten. Förnuftet segrade så det måste svida så in i helvete för Karlsson och anhang.

Kan du definiera ”förnuftet”? För det är ganska lätt att tolka som regimlojalitet. Själv tycker jag det är lite otäckt faktiskt. Nu menar jag inte triviala saker som det här uttalandet, gissningsvis sprunget ur uppgivenhet efter storskalig mobbing och åsiktsförtryck uppbackat av precis allt som en regim har att tillgå, utan hur ett ord som förnuft har fått en sådan förskjutning i betydelse, att sådana saker som för inte allt för länge sedan sågs som ganska förnuftiga och alldagliga nu har blivit radikala, extremistiska och tabubelagda, till den grad att det får vuxna människor att gå i sådan mental barndom att man inte ens kan föra samtal med någon som inte tycker exakt som man själv tycker, eller snarare förväntas tycka, för det är bara då man är en god människa. Oavsett vad konsekvenserna kan tänkas bli.

Själv är jag förvånad över att någon tycker det är sensationell att gubben Adolf lyckades få med sig en hel befolkning, med samma retorik.
Citera
2018-09-13, 01:59
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja, vi säger väl så ifall det får dig att må bättre.
Frågan är väl bara varför denna uppsjö av bittra tjuttrådar, trots det ofantliga inflytandet? Är det bara förvirrade "sverigeräddare", som i vanlig ordning missförstått situationen?

Jag mår inte bättre av det, snarare tvärtom.
Om någon har missförstått situationen är det du.
Citera
2018-09-13, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mattias Karlsson steg högt i min uppskattning, han vågade säga sanningen. Möjligen kunde han uttryckt sig bättre men varför vara PK i alla lägen?

Det som är sanning att nationalstaterna i någon sorts plan suddas ut och vi får i slutändan samma smet. Ett land som byggt ut välfärden får finna sig i att vem som helst kan komma in och få samma välfärd utan att ha tjänat "landet".
Sakta så att ingen skall märka det, försvinner Sverige som unikt land, och även vår befolkning förändras och folkförändringen går fort. Jag är inte rasist.
Men det verkar som om den människa som protesterar blir kallad rasist och fascist och många blir tystade.

Detta är inte demokrati. Samtliga partier utom SD är förrädare. AfS räknar jag inte med, dom kommer troligen att försvinna.
Det var mycket bra av MK att gå ut med detta. Även om etablissemanget som vanligt förvanskar allt som SD säger.
Stå upp för Ungern och Polen. Låt varje land ha sin identitet.

Ditt inlägg påminner mig om varför historiekunskap bör vara obligatoriskt från årskurs 3. Varken karlsson eller hans krig á la karolinerna är på riktigt. Hans retorik är skadlig. Din retorik är missriktad och felaktig. Du har tyvär fel. Vill du begränsa invandringen? fine, rösta på ett parti som vill satsa på förstärkt försvar och tullbevakning. Inget annat kommer hjälpa. SD är bara retorik. Fråga karlsson.

Persson/Reinfeldt/löfven har aldrig lagt några större pengar på vår tullbevakning. Därför har vi denna situation med dagliga granatattacker och hejdlös migration.
Citera
2018-09-13, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det var ett märkligt och alldeles onödigt krigiskt uttalande av Mattias Karlsson.

Framtiden för SD ser sämre ut när Jimmie Åkesson inte orkar längre och Mattias Karlsson ska ta över.

Det är en hel del spekulation om vad för hållhake karlsson har på åkesson.

Det är ett bevisat faktum att Linus bylund har försökt peta Mattias Karlsson tidigare,men aldrig fått gehör.

Inte heller har Jomshof lyckats. Alltså väcker det misstankar hos mig.
Citera
2018-09-13, 02:49
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Det är en hel del spekulation om vad för hållhake karlsson har på åkesson.

Det är ett bevisat faktum att Linus bylund har försökt peta Mattias Karlsson tidigare,men aldrig fått gehör.

Inte heller har Jomshof lyckats. Alltså väcker det misstankar hos mig.
Insatt, packad och korkad.
Citera
2018-09-13, 02:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du menar så vi får en 8-klöver? Kanske lika bra egentligen. Kanske det är så enkelt? Att ingen bryr sig ändå på riktigt så länge priset på bostaden man sitter i stiger, eller åtminstone inte krashar, 5 veckor semester och tv:n är stor Kan vi skita i allt vad val heter och allt tjafs om höger o vänster. 8-klövern kan hålla på med sin politik-teater, klia varandra på ryggen och slå vad med varandra om var gränsen går innan ryggen går av på genomsnitts-knegaren under skattetrycket. Frågan är vad media skulle syssla med? Eller, så länge Trump och Lets dance lever så ordnar det sig nog.

Så du är en rik en som inte behöver bry dig. Vi mesta andra är vanligt folk som faktiskt bryr oss och går sönder om det blir för mycket skatt. Inget vi gillar!

Upp till kamp liksom! Jag tror denna krigsretorik möjligen kan få lite poäng för det är många svenskar som är fattiga.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-09-13 kl. 02:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in