2018-09-27, 14:09
Medlem
Tjena!
Jag vill tatuera en kompass p underarmen, vill dock ha den vldigt simpel, bara streck och s.
Men de flesta tatuerings studios r inte jtte hypade p att gra s enkla tatueringar.
Nn som vet ntt bra stlle i Sthlm som r ok med att gra enklare tatueringar och typ texter?
Citera
2018-09-27, 14:22
Medlem
EnLitenPalls avatar
Kolla upp "stick and poke". Det r simplare tatueringar, en professionell utvare kan gra riktigt fina "cleana" stick n pokes. Det r vldigt lite som behvs fr att gra det s det finns skert massor av hobbyutvare och professionella studios som gr det i Stockholm, kolla Instagram och andra sociala medier s kan du nog hitta ngon duktig.
Citera
2018-09-27, 15:42
Moderator
Nospheratus avatar
r det allts studios som nekat dig att gr din tatuering? Jag tycker det lter mrkligt. Visst r det roligare att gra freehand p ngons rygg och f utlopp fr sin kreativitet, men jobbet gr ju ut p att tatuera det som kunden vill ha. Lite som om en hantverkare skulle vgra isolera ett garage, eftersom de hellre bara sysslar med att bygga unika arkitektritade finvillor t kndisar.

Du border rimligtvis kunna g till vilken studio som helst i Stockholm fr att f lite streck och text. Konkurrensen r s hrd att det lter mrkligt att ngon skulle sga nej, i vntan p att ngon ska komma in och be om en ryggtavla i frg. Har du verkligen frgat runt och blivit nekad?
Citera
2018-09-27, 15:46
Jag undrar ocks!

Ska bara ha 4 siffror. Lsbar font.
Har INGEN aning om hur man hittar stlle och vilket som r bra osv, aldrig funderat ver att skaffa tatuering.

Blev tipsad om Saint Tattoo. Ligger i Nckrosen.
Citera
2018-09-27, 21:02
Medlem
EnLitenPalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag undrar ocks!

Ska bara ha 4 siffror. Lsbar font.
Har INGEN aning om hur man hittar stlle och vilket som r bra osv, aldrig funderat ver att skaffa tatuering.

Blev tipsad om Saint Tattoo. Ligger i Nckrosen.

Om det r riktigt simpla siffror kan du ju bara kpa en engngs-tatuerings nl och tatueringsblck och rita in den manuellt. Det r busenkelt.

Om du nd r orolig fr dligt resultat s trycker du bara jtte-jtte ltt med nlen, och sen gr om det igen, och igen.
Citera
2018-09-28, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenPall
Om det r riktigt simpla siffror kan du ju bara kpa en engngs-tatuerings nl och tatueringsblck och rita in den manuellt. Det r busenkelt.

Om du nd r orolig fr dligt resultat s trycker du bara jtte-jtte ltt med nlen, och sen gr om det igen, och igen.

Busenkelt r det skert. Men just det dr stick and poke, enligt Google, r inte s snyggt. Enligt mig.
Sedan r jag verkligen jtterdd fr smrta.
Citera
2018-10-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
r det allts studios som nekat dig att gr din tatuering? Jag tycker det lter mrkligt. Visst r det roligare att gra freehand p ngons rygg och f utlopp fr sin kreativitet, men jobbet gr ju ut p att tatuera det som kunden vill ha. Lite som om en hantverkare skulle vgra isolera ett garage, eftersom de hellre bara sysslar med att bygga unika arkitektritade finvillor t kndisar.

Du border rimligtvis kunna g till vilken studio som helst i Stockholm fr att f lite streck och text. Konkurrensen r s hrd att det lter mrkligt att ngon skulle sga nej, i vntan p att ngon ska komma in och be om en ryggtavla i frg. Har du verkligen frgat runt och blivit nekad?

Har inte blivit nekad men str p flera lite bttre tatuerings studiors hemsidor att dom inte gr bland annat texter eller mindre tatueringar, samtidigt s vill man ju ha ngon som r bra som gr de ven om de bara r en text, blir ganska stor skillnad beroende vem som gr den
Citera
2018-10-08, 13:37
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristieee96
Har inte blivit nekad men str p flera lite bttre tatuerings studiors hemsidor att dom inte gr bland annat texter eller mindre tatueringar, samtidigt s vill man ju ha ngon som r bra som gr de ven om de bara r en text, blir ganska stor skillnad beroende vem som gr den
Jag stller mig lite tveksam till att det "ganska stor skillnad" beroende p vem som gr det, om vi pratar om vanlig svart text. Det borde vilken studio som helst kunna gra helt felfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in