• 1
  • 2
2018-10-02, 20:40
Medlem
Har i flera år velat ha tatuering, men är en fegis så har inte skaffat mig ännu. Är i unga 20års åldern.

Har ni några tatueringar? Vart kan vara ett bra ställe för första tatueringen? Någon tatuering som jag INTE borde skaffa?

Alla tips/åsikter är välkommna
Senast redigerad av Crossbar 2018-10-02 kl. 20:43.
Citera
2018-10-02, 20:54
Medlem
Dr_Dollars avatar
Taggtråd runt överarmen eller en tramp-stamp skulle jag nog inte rekommendera.

Knalla ner till din lokala artist, sätt dig ner med kaffe och kolla runt i alla dessa oändliga pärmar med foton som finns...mest så att du skaffa dig en egen uppfattning om vad du tycker om, och inte tycker om.

Låt det ta tid, den ska trots allt sitta där ett tag.
Citera
2018-10-02, 20:59
Medlem
Jag har en sjöhäst på benet, den är ganska fin men känns lite tjejig. De ställen som gör ondast är ju nyckelben, knäveck, revben och skenben, så undvik de ställena om du här känslig.

Att tatuera in typ ”Sofie min älskling<3<3<3” är ju inte så smart att göra om det förhållandet tar slut sen, varken för dig eller din eventuella nya partner. Tänk efter noga innan du väljer motiv bara, min kompis hade armarna fulla med massa nakna brudar och äckliga Håkan Hellström-citat som han skaffade när han var ung och full i Köpenhamn och ångrade sen. Han har aldrig t-shirt på sig längre...
Annars kan du ju alltid skriva ”I love hoes” som Jockeböjjen och stryka över det om några år.
Lycka till!
Citera
2018-10-02, 21:24
Medlem
Ghostemanes avatar
Spindelnät på armbågarna är tufft.
Citera
2018-10-02, 21:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Låt det ta tid, den ska trots allt sitta där ett tag.

Det är inte så noga. När man blir tillräckligt gammal skiter man i vad alla andra tycker, sig själv inkluderad.

Mitt råd är att köra precis vad fan som helst. Kanske inte något i ansiktet. Stigma overload.
Citera
2018-10-02, 21:40
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbar
Har i flera år velat ha tatuering, men är en fegis så har inte skaffat mig ännu. Är i unga 20års åldern.

Har ni några tatueringar? Vart kan vara ett bra ställe för första tatueringen? Någon tatuering som jag INTE borde skaffa?

Alla tips/åsikter är välkommna
Gör en likadan som mig, på samma plats !
Citera
2018-10-02, 22:05
Medlem
Följ lite olika tatuerare på typ instagram/facebook, där lägger de upp flashar/wannado's men även sånt de todigare gjort.

Jag gillar t.ex. perdibird och darthraz @ Instagram. Kolla igenom lite olika verk från tatuerare och om du hittar nått, eller får en ide så kontakta på.
Tänk igenom det, dels för det är som ett gift, du vill ha fler när första är gjord, men du ska också leva med den, så du ska gilla det.
Citera
2018-10-02, 22:14
Medlem
tjockballes avatar
Tycker ett tigermönster på kuken kan vara en kul grej att visa upp på fester.
När kuken står är mönstret i full blom, när den slakar, inte så.
Citera
2018-10-02, 23:42
Medlem
Addhocs avatar
Vad sägs om en svart tår vid ögat? Ett ankare på främre delen av underarmen, grön färg?
Ett rött bulligt hjärta med banderoll runt, placering bröstmuskeln?

Kinesiska tecken, dvs dolt budskap, var som helst på kroppen? En lila fjäril vid ankeln?
En japansk fisk/karp på ryggen? Spindelnät på armbågen? Ett namn i sirliga bokstäver på handledens innersida, självklart svart och kanske med tillhörande datum typ födelsedatum?
Svart taggtråd runt överarmen? Örn som breder ut sina vingar på övre delen av ryggen, grå färg?

Skitsvåra val, det viktiga är att det blir unikt.

Sen finns ju alltid tatuerade ögonbryn eller en färglagd amorbåge om du vill vara mer naturlig
Citera
2018-10-03, 02:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Rätt ovanför din krigare, ska du tatuera in ”Endast för dig, mamma”.

”Only God can judge” på ditt bröst eller ”Carpe diem” på insidan av din underarm är både stil och klass.
Senast redigerad av GormDenGamle 2018-10-03 kl. 02:51.
Citera
2018-10-03, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Rätt ovanför din krigare, ska du tatuera in ”Endast för dig, mamma”.

”Only God can judge” på ditt bröst eller ”Carpe diem” på insidan av din underarm är både stil och klass.
Det finns ingenting av klass med att bära tatueringar.

Jag tror själv att jag kommer tatuera in Ad Mortem i gammeldags skrivstil, möjligtvis nedanför nacken. Det är det enda från högstadiet, strax efter som hängt kvar och tycker att man ska välja något som verkligen passar en. Jag brukade ha Yin och Yang strax innan handens ovansida slutar vid tummen, i henna som tonåring och skulle kunna tänka mig en liknande ljusbrun tatuering.

Det viktigaste är nog att det är något som känns rätt för en själv och inte något man tycker är häftigt eller så för stunden.
Citera
2018-10-03, 10:47
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag rekommenderar att du gör den tatueringen du vill, på den plats du vill. Jag tycker inte man ska hålla på och tänka att "måste göra den på ett visst ställe på kroppen eftersom den är min första". Det viktiga är att du väljer ett motiv och en placering du känner att du vill ha och är nöjd med.
Enklast är att googla på olika tatueringsstilar och kolla vilken stil du tycker är snyggast och fundera över vad för motiv som passar dig.

Vad du än gör, stjäl inte någons tatuering rakt av genom att komma till tatueraren och säg "jag vill ha exakt denna". Ta gärna med bilder på stil och motiv du gillar och be din tatuerare rita upp något unikt.

Jag ångrar lite min första tatuering, jag gick till en tatuerare som var väldigt oengagerad och oseriös och hade en bild på någon annans tatuering med mig som jag sa jag gillade. Jag hade ingen aning om att de brukade rita upp egna motiv utefter det man gillade eller ville ha, utan han körde den rakt av. Nu i efterhand känner jag mig jävligt sämst som stal någons bild rakt av, och dessutom är den ju inte unik för mig heller. Men jag ångrar inte själva tatueringen eller så, önskar bara att jag hade vetat att en seriös tatuerare INTE kopierar någon annans tatuering rakt av.

Sen dess har jag skaffat ca 10 tatueringar, varav alla är ritade enbart för mig enligt mina önskemål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in