• 4
  • 5
2017-09-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det r i praktiken klart att det blir en gruva i Krasny. 2018 kommer ven guldpriset att ha stigit.

Det hr r en no-brainer.

Senaste PMet om att man har en potentiell partner till Kopylovskoye-fyndigheten som finansierade en provbrytning och ska analysera resultatet r en till faktor som gr det hela nnu intressantare.
Citera
2018-11-05, 13:20
Medlem
umadbroskis avatar
Haha, nu blir det ka av. Ska bli kul att se vad som hnder efter 7e.
Citera
2018-11-05, 23:56
Medlem
Amarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Haha, nu blir det ka av. Ska bli kul att se vad som hnder efter 7e.
Kommer inte hnda ngonting efter den 7:e
Citera
2020-05-31, 10:19
Medlem
soucus avatar
Sparkar liv i den hr sovande trden/aktien.
Kopy som guldproducent?
Hiss eller diss?

https://www.avanza.se/placera/telegr...r-gold-ny.html
Citera
2020-08-05, 18:27
Medlem
Finns det ngra kopy-gare p FB? Sjlv njuter jag en sn hr dag, upp 24,45 % och mer lr komma efter att sammanslagningen med Amur blir helt klar.
Citera
2020-09-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksmupp
Finns det ngra kopy-gare p FB? Sjlv njuter jag en sn hr dag, upp 24,45 % och mer lr komma efter att sammanslagningen med Amur blir helt klar.

Hr har vi en Tror att det finns mycket att hmta frn Kopy Goldfields. Frhoppningsvis blir det veckans raket.
Citera
2020-09-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusineessExplorer
Hr har vi en Tror att det finns mycket att hmta frn Kopy Goldfields. Frhoppningsvis blir det veckans raket.
Hrligt! Hur lnge har du varit med? Sjlv har jag legat inne sedan innan dom hittade fyndigheten i Krasny s det har varit en i lnga stycken tlamodskrvande resa.
Blir spnnande nr siffror fr det sammanslagna bolaget kommer nu under mnaden!
Citera
2020-09-16, 10:48
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Fr egen del skulle jag inte investera i Ryssland. Finns tskilligt med intressanta guldcase i skrare regioner. Antar att Kopy handlas till rabatt pga detta. Har hrt fr mycket frn t.ex Ross Beaty om hur det gr till inom mining i Ryssland. Med det sagt nskar jag givetvis lycka till fr er som sitter med i denna.
Citera
2022-03-07, 22:37
Medlem
drullureds avatar
Hrd krash p.g.a. orsak. Nn som chansat?
Tog en liten post idag, fr se hur det utvecklas.
Citera
2022-09-26, 10:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kopy ger fortfarande allt guld som ligger i frrden och i berget och dessutom s utvecklas gruvorna hela tiden s nedgngen senaste tiden br endast bero p krig och sanktioner. Nu har bde kina och indien sagt att de inte kommer hjlpa ryssland i denna vpnande kamp s kanske kan till och med Putin ge upp.
Jag r lite sugen p att kpa mer i denna aktie d de just nu r mer eller mindre gratis plus att de r svenskgda och frhoppningsvis kommer slippa de lngvariga sanktionerna om nu kriget skulle ta slut.
Guldpriset ligger n s lnge stadigt p en ok niv.

Vad tror ni andra, vilken niv kommer fltet ka upp till nr sanktionerna frsvinner? Kommer Putin kra p med kriget s lnge han lever? Nr fan dr fanskapet?
Citera
2022-10-12, 22:41
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kopy ger fortfarande allt guld som ligger i frrden och i berget och dessutom s utvecklas gruvorna hela tiden s nedgngen senaste tiden br endast bero p krig och sanktioner. Nu har bde kina och indien sagt att de inte kommer hjlpa ryssland i denna vpnande kamp s kanske kan till och med Putin ge upp.
Jag r lite sugen p att kpa mer i denna aktie d de just nu r mer eller mindre gratis plus att de r svenskgda och frhoppningsvis kommer slippa de lngvariga sanktionerna om nu kriget skulle ta slut.
Guldpriset ligger n s lnge stadigt p en ok niv.

Vad tror ni andra, vilken niv kommer fltet ka upp till nr sanktionerna frsvinner? Kommer Putin kra p med kriget s lnge han lever? Nr fan dr fanskapet?

Den stora risken r ju att gruvorna blir konfiskerade av ryska staten. D det r ett Svenskt bolag och Sverige hjlper Ukraina i kriget s minskar ju inte risken. Om kriget avslutas p ett ordnat stt s borde kursen g upp till tidigare niver p 1.80-2:- minst, frn nuvarande 0.44 s r det vrt en liten chanspost.
Citera
2022-10-13, 00:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drullured
Den stora risken r ju att gruvorna blir konfiskerade av ryska staten. D det r ett Svenskt bolag och Sverige hjlper Ukraina i kriget s minskar ju inte risken. Om kriget avslutas p ett ordnat stt s borde kursen g upp till tidigare niver p 1.80-2:- minst, frn nuvarande 0.44 s r det vrt en liten chanspost.

Inte tnkt p att gruvorna kan konfiskeras men knns inte som en omjlighet.
Om kriget slutar s tror jag vi ser kurser ver 2kr ocks.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in