Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Har du sjlv ngon erfarenhet av det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fomalhaut
Well, testa att vara The Bachelor eller hoppa bungy-jump p frsta dejten. Jag lovar att det kommer frndra utsikterna rtt dramatiskt. Haha.
(Det dr programmet sger fr vrigt rtt mycket om hur villkorad "krlek" r; samtliga kvinnor faller som furor fr mannen till fljd av att de tvlar om honom. Kan vi ta med oss ngonting ifrn detta till verkliga livet, mnne? Extrapolera mera!)
Fomalhaut r inte helt fel ute fr att bevisa pongen. Ja, det gr att pverka "kemin" och det som mnniskor frestller sig r ngot slags underliggande knsla som antingen bubblar upp eller inte. Om du gr ngot extremt, a la bachelor, d r det klart att du kommer pverka hur det fr henne att knna.
Och ja, jag har erfarenhet av det. Speciellt kan man vl egentligen mrka det nr de t ex egentligen inte ens varit intresserade, men nd gr det t den riktning jag vill, och eftert s frstr de inte riktigt hur det kunde bli s. S kan det g nr man vet vilka knappar man ska trycka p.
Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Upplever ni Tinderhingstar att man fr svrare att f genomslag/matchningar i samma stad om man trffar en tjej som det inte fungerar med p frsta dejten? D.v.s. att hon blir besviken och sen eventuellt berttar om dejten fr sina kompisar ocks sprids ngot rykte att vederbrande inte var vad hon trodde osv?
Tror jag trffat sex damer hittills p drygt nio mnader men aldrig legat. Det r svrt att trffa damer upplever jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Balonzo
kte till ny ort idag (Stockholm) och fick 20 matchningar p ngra timmar. Det str 25+ p "likes". Har gratisversionen och mitt tinderkonto r inte nytt. Det var samma sak frra gngen jag beskte Stockholm, kte hem med 100 matchningar p 3 dagar och en jvligt frustrerad kuk. Det r ngot med den hr staden. Jag kte till Italien fr ngra veckor sen och fick inte alls samma effekt dr. Ni som bor i Stockholm mste ha vrldens bsta smrgsbord av kvinnor, och tillmtesgende r de ocks.
Skert vanligare i mindre samhllen men som i Stockholm r det oftast ganska irrelevant eftersom de med hg sannolikhet inte knner varandra. Jag hll ju p att krascha fatalt en gng dock nr jag frskte boka in tv dejter p samma helg med tv olika tjejer. Nr jag skulle trffa den ena p lrdagen och den andra p sndagen, d kunde inte den ena, eftersom hon d skulle hjlpa sin kompis att flytta. Nr jag d frskte kasta om dagarna, d kunde inte den andra tjejen - p grund av att hennes kompis skulle hjlpa henne att flytta. S ja, jag hade inte bara lyckats matcha med tv bsta kompisar, utan hll ven p med konststycket att frska boka in dem samma helg. Men jag r inte den som r den s jag kte och trffade bda samtidigt istllet
Stockholm r en av de enklare marknaderna. Det finns alltid att ta av.
Citat:
Ursprungligen postat av
pulverhonung
Fak vad trtt man brjar bli p tinder redan efter en vecka, haft virka 5-6 trffar p bordet alla har slutat med att man blir ghostad eller trodde inte vi var serisa, knns som vartenda meddelande mste vara till perfektion frn start till slut annars r det krt.
Verkar ocks som att man mste komma till sak efter typ ngon timmes snackande annars r det fr stor chans att dom hittar ngon annan/samtalet blir ointressant eller att man skriver ngot som fr personen att ndra sig.
Att bestmma en trff och sedan avvakta med snackandet fram tills dagen r kommen kanske vore nt men d tror dom vl man r ointresserad, hur gr ni?
Jag undrar egentligen vad du hller p med om alla ghostar dig och ven tydligt sger rakt ut "trodde inte vi var serisa". Nej, allt behver inte vara perfekt, men jag r osker p om du r inknnande och kollar av vilken niv hon ligger p.
Jag vet inte hur du bokat dejter tidigare men vad du ska gra r att frst frga "Hur ser din vecka ut d?" Nr hon svarar "jag har vldigt mycket jobb och ska gra en massa s det r fullt upp." d kan du slppa tanken p att trffa henne just nu, och istllet diskutera hur sjukt det r att Apple inte kan ge en jvla procent i rabatt p den nya luren under black friday samtidigt som samsung sljer sin senaste fr halva priset, osv. P torsdag kan du frga igen "Ngra planer fr helgen?" Nr hon d inte har ngot, d berttar du att du planerat att kra lngkok och frgar om hon vill vara din middagsdejt, och det vill hon. Det vill hon alltid.
Boka aldrig ngot lngre n max 3 dagar in i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fristajlo
Visst finns det en och annan som r uppriktig ven hr, sen s r ju ingen en allvetare. Alla ser ju samma sak p lite olika stt.
Flashback erbjuder vl egentligen frmst en mjlighet till att kunna vara rlig och ppen med saker som alla inte brukar vilja ta som en del av vardagssnacket eller fr att det helt enkelt r mer specificerade mnen hr. T ex trdar i relationsakuten dr folk berttar om att de funderar p att lmna sin fru och vill ha rd osv, de r ju med lg sannolikhet hittep-historier och de skrivs hr eftersom de inte vill avslja sina tankar till de de knner, alla gnger.
Men mnga blir triggade och ljuger hr ocks. Eftersom de lser var nivn ligger, och vill vl t ex frska vara hftiga sjlva, osv.