2014-04-13, 16:52
Medlem
HappyEndingss avatar
http://www.gotinder.com/

En app som blivit en stor hit i staterna. Nr slr den igenom i Sverige? Vilka effekter kommer det f?

P svenska om Tinder: http://www.usabloggen.se/2013/07/28/...det-pryda-usa/

Tinder r allts en app som har frenklat dejting-fldet vldigt mycket. Istllet fr att man hller p och skriver meddelanden till varandra s fr man upp bilder p anvndare i nrheten av en sjlv. Om man swipear hger s gillar man personer, och vnster om man ogillar. Om tv personer gillar varandra kan de brja kommunicera.

Tinder har som sagt blivit en hit i USA och har enligt klla (http://betabeat.com/2014/01/tinder-i...n-the-l-train/) registrerat 750 miljoner matchar mellan anvndare sen den startade fr ett och ett halvt r sedan.

Eftersom Sverige tar t sig allt som r hett i USA, men ofta ligger lite efter, s frutspr jag att Tinder kommer bli stort hr ocks. Vad tror ni?
Citera
2014-04-13, 16:53
Medlem
Pangon90s avatar
Det hr konceptet finns vl redan i Sverige?
Citera
2014-04-13, 16:53
Medlem
Scraps avatar
Det r mnga i min bekantskapskrets som anvnder det dr. Konceptet r smart, s det br sl igenom hrt inom sex mnader i alla fall.
Citera
2014-04-13, 16:57
Medlem
zaimans avatar
Det r vl precis som badoo eller "hot or not"?
Citera
2014-04-13, 17:02
Medlem
HappyEndingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Det r mnga i min bekantskapskrets som anvnder det dr. Konceptet r smart, s det br sl igenom hrt inom sex mnader i alla fall.

Har det lett till ett annat dejting-beteende n det typiska HappyPancake-beteendet?
Citera
2014-04-13, 18:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Den enda skillnaden r (vad jag har uppfattat) att man mste gilla ngon fr att kunna skriva till dem p Tinder, vilket gr nd p badoo.
Citera
2014-04-13, 18:52
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman

Lter exakt som Badoo. Vilket frvrigt r djvulskt populrt. Det jag kan stra mig p r falska profiler och det faktum att ven folk som inte r singlar kan registrera sig fr att "leta efter vnner". Kr man d encounters s vet man inte alls vilka som bara vill trffa en vn.

Plus att det stundtals kan verka ganska oserist. Men har fungert ganska bra fr mig. Har skert ftt hem i snitt tv ligg i mnaden under tiden jag anvnt det. Visst sg ngra ut som en pse skridskor men men. Har faktiskt trffat min nuvarande flickvn dr som det fungerar bra med s det fungerar ju.
Citera
2014-04-13, 18:57
Medlem
Awards avatar
Testade Tinder, tog ganska fort slut p brudar.. Lite synd att man endast kan maximalt ska inom 10 mils avstnd.

Fr se om ngon svarar, hur fungerar det? Om ngon som jag "gillat" "gillar tillbaka" s kommer det upp ngot om att skriva? Och r det d jag fr betala? Sg ingen reklam alls s r nyfiken hur de driver det ekonomiska omkring appen.

Jag tvivlar p att appar som har detta koncept sllan leder till ngot mer n sex, vilket inte r helt fel i sig men fr de som sker relationer tror jag chansen r relativt liten.

M.v.h
Citera
2014-05-26, 17:32
Medlem
Hahaha mste bara f frga. Finns de fortfarande problem med android-versionen?
Blev just singel s tnkte testa. r vltrnad, 185+, varit modell i lite strre omslag
och har 4 bra bilder men swipade litegrann frra veckan.. Swipat non-stop i typ 2
timmar nr jag kollade film utan att slla ut de fula men fortfarande inte ftt ett
enda svar p dryga veckan. Skert uppe i flera tusen swipes. SGS4+ senaste uppdateringar osv
Citera
2014-05-26, 21:10
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamLean
Hahaha mste bara f frga. Finns de fortfarande problem med android-versionen?
Blev just singel s tnkte testa. r vltrnad, 185+, varit modell i lite strre omslag
och har 4 bra bilder men swipade litegrann frra veckan.. Swipat non-stop i typ 2
timmar nr jag kollade film utan att slla ut de fula men fortfarande inte ftt ett
enda svar p dryga veckan. Skert uppe i flera tusen swipes. SGS4+ senaste uppdateringar osv
Kr s4 och det funkar klockrent. Ser du blattig ut? Har mrkt att det ger bttre respons att satsa p "lite charmig"-looken snarare n "snygg". Appen r det inget fel p iaf. Ser du din egen location? Kan vara GPS-funktionen som r avslagen?
Citera
2014-05-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detgillardu
Kr s4 och det funkar klockrent. Ser du blattig ut? Har mrkt att det ger bttre respons att satsa p "lite charmig"-looken snarare n "snygg". Appen r det inget fel p iaf. Ser du din egen location? Kan vara GPS-funktionen som r avslagen?

Haha lol trilla in ver 60 st nr jag satte p GPS. Thx!
Citera
2014-05-27, 10:01
Medlem
r den s snll som den sger att inget visas p ens Facebooksida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in