Citat:
Ursprungligen postat av
mazedaze
Har hittat avsnittet med en ful civilanstlld p polisen. Avsnittet sndes den 7 nov enligt tabl.
Ssong 7 avsnitt 3.
Sitter p mobil s har inte kunnat se det n.
Ok, tack, ska kolla igenom det och ev gra en exakt transkription
Har kollat nu.
Det r som jag sa frn brjan, killen frsker strcka sig efter nt i fickan och de frgar vad han skulle ha frn fickan, han svarar mitt ID, samtidigt som han blir hindrad och de lgger ner honom under tumult. De fr upp honom och frn liggande frga igen vad han hade i fickan, han svarar igen mitt ID och de fr fram IDt och utbrister han r polis och killen svarar ja och nn annan sger faan
Det som Ambelain fantiserat ihop r att de skulle blivit panikslagna, fr det finns inte minsta tecken p panik hos OV, dremot lite verraskning ver att idioten verkade vara polis.
Dessutom sger ju OV nr de ftt fram IDt och verraskat sa han r polis och killen svarar jaa, s sger OV d tycker jag definitivt att vi LOBar och de andra instmmer direkt och det br ivg till arresten. Det skulle ju verkligen varit ett mrkligt beteende om de skulle blivit panikslagna som Ambelain pstod. De blev bara nnu mer motiverade fr LOB br de upptckte IDt
Killen hade ingen som helst vettig anledning att brja fippla med sitt leg helt pltsligt, s det var solklart att han trodde att hans leg med nn form av knnetecken frn Polismyndihet skulle kunna vara anvndbart, allts frska rida p att han var polis, vilket han sen sa att han var.
Dessutom sger killen, sittande i kllaren sg du mitt leg... allts igen ett frsk att dra nytta av det.
Nr de riktiga poliserna kommer s r det vl inte nt mrkligt att de frgar om han r riktig polis eller civilanstlld fr det kan ju vara skillnad p regler fr hur sdan ID ska hanteras, vilka befogenheter det ger, och hur detta ska hanteras. Att direkt tro att det bara skulle handla om ett ev slpp om han varit riktig polis r foliehattsmaterial....