Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 09:20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Hur är det med hennes hus nu då, hade hon köpt det eller var det också en bluff?

enligt Lantmäteriet tar det ungefär 9 dagar att få lagfarten registrerad:

https://www.lantmateriet.se/sv/Fasti...vningsarenden/

När var det hon köpte huset?
Citera
2018-12-07, 09:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hur är det med hennes hus nu då, hade hon köpt det eller var det också en bluff?

enligt Lantmäteriet tar det ungefär 9 dagar att få lagfarten registrerad:

https://www.lantmateriet.se/sv/Fasti...vningsarenden/

När var det hon köpte huset?
Men hon har tre månader på sig att skicka in ansökan?
Citera
2018-12-07, 09:26
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men hon har tre månader på sig att skicka in ansökan?

När köpte hon huset och varför skulle man vilja vänta 3 månader på det?
Citera
2018-12-07, 09:27
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Här hade ju media kunnat gräva lite och kontaktat polisen och få ett uttalade från dem. De kan ju åtminstone verifiera att de åkt ut dit.

Någon får rätta mig om jag har fel, men vad jag minns var det aldrig någon polis som kom ut dit. Utan hon eller någon i hennes ”team” ringde till polisen, fick snacka med någon som gav henne alla möjliga råd om hur hon skulle blogga ut olika budskap och ”sätta sin familj i säkerhet”. Detta skrev hon på bloggen i något av de första inläggen kring händelsen. Jag tror inte man får den servicen på 11414 men men....

Å andra sidan, i liven sa hon att polisen sagt att ”det är inte kriminellt att folk står parkerade utanför din dörr”. Så jag tror inte alls på att hon fick bloggtips när hon ringde polisen. Hon säger emot sig själv ganska tydligt där.
Senast redigerad av Lalande 2018-12-07 kl. 09:29.
Citera
2018-12-07, 09:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Kanske inte är prio 1 helt enkelt
Citera
2018-12-07, 09:43
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kanske inte är prio 1 helt enkelt

Hon har ju inte prioriterat att skicka in skilsmässopapperet heller så det kanske är så.
Citera
2018-12-07, 10:26
Medlem
Lalandes avatar
Citat:

Hon betalade förmodligen en kontantinsats i samband med att hon vann budgivningen i augusti. Tillträde skedde i november, då fördes resten av summan över från hennes bank till säljarna. Då byter huset ägare och därefter ansöker man om lagfart. Detta har väl redan behandlats 100 gånger i tråden redan, men du verkar så bensäker på din teori så du kan inte ta in annan information.
Senast redigerad av Lalande 2018-12-07 kl. 10:28.
Citera
2018-12-07, 10:28
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Hon betalade förmodligen en kontantinsats i samband med att hon vunnit budgivningen i augusti. Tillträde skedde i november, då fördes resten av summan över från hennes bank till säljarna. Då byter huset ägare och därefter ansöker man om lagfart. Detta har väl redan behandlats 100 gånger i tråden redan, men du verkar så bensäker på din teori så du kan inte ta in annan information.

Haha va? vilken teori då? Jag frågade ju när hon köpte huset. Så från November då med andra ord.
Citera
2018-12-07, 10:30
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Haha va? vilken teori då? Jag frågade ju när hon köpte huset. Så från November då med andra ord.

Din teori som du postar dagligen i denna tråd som går ut på att ingen lagfart har kommit in = Bella äger inte huset.
Citera
2018-12-07, 10:32
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Din teori som du postar dagligen i denna tråd som går ut på att ingen lagfart har kommit in = Bella äger inte huset.

dagligen? jag tror jag fört fram den teorin en gång tidigare. Läste en kommentar på bloggbevakning där det var en som skrev att hon visste om att Blondinbella inte köpt huset, utan endast hyrde. Därav min fråga när hon köpte huset.
Citera
2018-12-07, 11:10
Medlem
Citat:
Kanske för att lagfart är dyrt. 1,5% på säg 22 mkr = 330 tkr att erläggas kontant.
Dessutom bör väl ansökan om nya pantbrev ha kommit in?
Man brukar väl ansöka om lagfart och pantbrev samtidigt?
Nya pantbrev på t ex 10 mkr kostar 200 tkr.
Alltså över en halv miljon kr att erläggas kontant.
Jag tror inte Bella köpt huset förrän jag ser att hon fått lagfart i eget eller bolags namn.
Tills dess tror jag att hon hyr huset för att säljarna inte fick ut det pris de anser huset vara värt dvs minst 25 mkr.
Citera
2018-12-07, 11:13
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Någon får rätta mig om jag har fel, men vad jag minns var det aldrig någon polis som kom ut dit. Utan hon eller någon i hennes ”team” ringde till polisen, fick snacka med någon som gav henne alla möjliga råd om hur hon skulle blogga ut olika budskap och ”sätta sin familj i säkerhet”. Detta skrev hon på bloggen i något av de första inläggen kring händelsen. Jag tror inte man får den servicen på 11414 men men....

Å andra sidan, i liven sa hon att polisen sagt att ”det är inte kriminellt att folk står parkerade utanför din dörr”. Så jag tror inte alls på att hon fick bloggtips när hon ringde polisen. Hon säger emot sig själv ganska tydligt där.

Måste varit vakthavande vid Lidingö Polisstation som egentligen är en passpolis eller ortens Kling och Klang, ingen Polis skulle ge den rekommendationen utan att ha klara fakta och bevis för att det finns en hotbild mot henne. Dessutom så kan man inte bara säga efter ögonkontakt med mötande folk att de direkt är utpressare som letar efter H eller henne. OM det var som hon sa så finns det 100 andra skäl till att dom åker där, rentav kanske av nyfikenhet eftersom det kablats ut vitt och brett om villa köpet och bilder på det. Hon har ju ett antal läsare av hennes blog påstår hon, det är ju rimligt att det är en och annan kriminell som läser hennes blog också av nyfikenhet eller beundran. Så hennes drama show ger jag inte fem öre för, det är tyvärr nog bara påhitt av henne och säkerhetsteamet (livvakten och Ping Pong alias Pingis) som tar tillfället i akt att förstärka hjärnspökena på en redan trasig människa.
OM det skulle vara så som hon påstår, då är det otänkbart att hon kan återvända och om Polisen är inkopplade så blir det skyddat boende samt nytt ID med skyddat identitet direkt. De tar inget för givet om det finns ens en lågt värderad hotbild, de riskerar inget. Hon skulle direkt vara igång med den processen redan nu och de skulle sannolikt ge henne instruktioner att släcka ner allt medialt, alla sociala konton och sedan kassera mobil och telefon nummer.

Så kontentan av hennes drama, rena skitsnacket och rent ljug.

I grund och botten har hon två små barn, eftersom livvakten reser med henne hela tiden så är de plötsligt tänkbara mål för en utpressare att kunna kidnappa för att kunna få IL att betala ut pengar för dom. Väldigt vanligt hos öststatsligor och enligt säkerhetspolisen det nya växande problemet i Sverige då vi allt mer blir ett kontantlöst samhälle och svårare att utföra rån i jakt på kontanter. Men som sagt, allt är bara hjärnspöken hos henne och hennes "Säkerhetsteam" och de gör nog allt för att behålla spänningen och dramat ett tag till är jag rädd för. Om inte annat så resulterar det i många klick på hennes sida, eftersom nu undrar ju till och med Nisse och Ulla 75 och 80 år vem denna blondin är och söker sig till hennes sida. Så om det planen i grund och botten får framtiden utvisa!
Senast redigerad av HeroesSilencio 2018-12-07 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in