Citat:
Ursprungligen postat av
Lalande
Någon får rätta mig om jag har fel, men vad jag minns var det aldrig någon polis som kom ut dit. Utan hon eller någon i hennes ”team” ringde till polisen, fick snacka med någon som gav henne alla möjliga råd om hur hon skulle blogga ut olika budskap och ”sätta sin familj i säkerhet”. Detta skrev hon på bloggen i något av de första inläggen kring händelsen. Jag tror inte man får den servicen på 11414 men men....
Å andra sidan, i liven sa hon att polisen sagt att ”det är inte kriminellt att folk står parkerade utanför din dörr”. Så jag tror inte alls på att hon fick bloggtips när hon ringde polisen. Hon säger emot sig själv ganska tydligt där.
Måste varit vakthavande vid Lidingö Polisstation som egentligen är en passpolis eller ortens Kling och Klang, ingen Polis skulle ge den rekommendationen utan att ha klara fakta och bevis för att det finns en hotbild mot henne. Dessutom så kan man inte bara säga efter ögonkontakt med mötande folk att de direkt är utpressare som letar efter H eller henne. OM det var som hon sa så finns det 100 andra skäl till att dom åker där, rentav kanske av nyfikenhet eftersom det kablats ut vitt och brett om villa köpet och bilder på det. Hon har ju ett antal läsare av hennes blog påstår hon, det är ju rimligt att det är en och annan kriminell som läser hennes blog också av nyfikenhet eller beundran. Så hennes drama show ger jag inte fem öre för, det är tyvärr nog bara påhitt av henne och säkerhetsteamet (livvakten och Ping Pong alias Pingis) som tar tillfället i akt att förstärka hjärnspökena på en redan trasig människa.
OM det skulle vara så som hon påstår, då är det otänkbart att hon kan återvända och om Polisen är inkopplade så blir det skyddat boende samt nytt ID med skyddat identitet direkt. De tar inget för givet om det finns ens en lågt värderad hotbild, de riskerar inget. Hon skulle direkt vara igång med den processen redan nu och de skulle sannolikt ge henne instruktioner att släcka ner allt medialt, alla sociala konton och sedan kassera mobil och telefon nummer.
Så kontentan av hennes drama, rena skitsnacket och rent ljug.
I grund och botten har hon två små barn, eftersom livvakten reser med henne hela tiden så är de plötsligt tänkbara mål för en utpressare att kunna kidnappa för att kunna få IL att betala ut pengar för dom. Väldigt vanligt hos öststatsligor och enligt säkerhetspolisen det nya växande problemet i Sverige då vi allt mer blir ett kontantlöst samhälle och svårare att utföra rån i jakt på kontanter. Men som sagt, allt är bara hjärnspöken hos henne och hennes "Säkerhetsteam" och de gör nog allt för att behålla spänningen och dramat ett tag till är jag rädd för. Om inte annat så resulterar det i många klick på hennes sida, eftersom nu undrar ju till och med Nisse och Ulla 75 och 80 år vem denna blondin är och söker sig till hennes sida. Så om det planen i grund och botten får framtiden utvisa!