Jag startade en skvallertråd om kända bloggare en gång i tiden, men den kom aldrig igång. Kul att ämnet kommer upp ändå, om än i små doser.
Någon som vet vad den här tjejen grundar påståendet "sveriges största blogg" på? Det finns ju hur många möjliga kriterier som helst att basera ett sådant påstående på, men tjejen kan ju i alla fall inte mena att hon har flest besökare av alla bloggar i Sverige för det har hon ju inte. Speciellt inte om man ser till att hon är heltidsbloggare idag, för den skaran människor inkluderar ju ett par namn som springer i cirklar omkring henne sett till rankningar, intäkter och popularitet. Det vore roligt att veta om hon hittat någon definition som verkligen gör henne störst, och sedan väga den definitionen mot alla andra varianter för att sätta påståendet i ett perspektiv.
Men med det sagt gör hon ett bra jobb som kunnat göra business av sitt skrivande. Det är inte många som lyckas med det och det kräver mycket jobb och ordentligt mycket planering om det ska hålla under någon längre tid. Jag hade gärna bytt jobb med henne, om jag hade sluppit politiken och fått välja lite roligare ämnen.