2008-01-13, 21:05
Medlem
jerkuss avatar
idag var det en artikel om Isabella Löwengrip i dn (rubriken var "justitieminister vore inte fel", och i artikeln säger hon saker som "Jag är blond och håller på med politik och får bra betyg. Jag tror att det sticker i folks ögon.", suck suck suck.. självinsikten och -distansen i dagens samhälle är lika närvarande som thomas di leva!), och då kom jag att tänka på att alla dessa hippa bloggbrudar borde ha gjort iallafall någonting som gett lite upphov till skvaller? nån som stött på nån ute? som känner någon? jobbat med någon? som tagit någon i tvåan?

dn-artikeln: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=732421
bild på isabella löwengrip: http://www.dn.se/content/1/c6/73/24/15/isabella3.jpg
isabella löwengrips blogg: http://www.blondinbella.se
Citera
2008-01-13, 21:42
Medlem
Till att börja med så är väl "Löwengrip" knappast adligt.

Patetiskt.
Citera
2008-01-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Till att börja med så är väl "Löwengrip" knappast adligt.

Patetiskt.

Det är taget. Finns inget som sänker en människa lila mycket som ett taget efternamn. Ängsligt!
Citera
2008-01-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Sveriges största blogg? Hade ingen aning om att tillståndet var så jävla illa i nationen. Nu sveper jag en rejäl konjagare och drar täcket över huvudet.

Jag kan bara instämma, fy fan jag skäms
Citera
2008-01-13, 23:13
Medlem
apanola IIs avatar
En riktigt smaskig icke-nyhet som DN bajsat ur sig. Nu hänger min DN prenumeration riktigt jävla löst. Inte nog med att man har idioten Lasse weirup och riks-puckot karin Bojs hos sig, nu ska man göra reklam för meningslösa skit bloggar också. ville man göra reklam för någon bra blogg kunde man ta fula gubbens blogg.
Citera
2008-01-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Hej Bella. Efter vårt samtal idag skiter jag rätt hårt i att hålla dig om ryggen. m du hela tiden söker uppmärksamhet får du nog ta i att få dina hemligheter avslöjade. Eller hur?

Då är det bara att börja lätta ditt hjärta här nu?
Citera
2008-01-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Då är det bara att börja lätta ditt hjärta här nu?

Du kan ju börja med att titta i tråden nuppat med kändisar.

Annars kan jag väl avslöja att det finns betydligt skummare sponsorer till hennes blogg än Glife (vilken väl är känd). En branschorganisation till en kontroversiell produkt sponsrar Bella, vilket kanske gör att hon skriver extra mycket om denna produkt. Ledtråd, finns en grupp på hennes Facebook som heter Älska din **** som syftar på denna produkt.
Citera
2008-01-13, 23:50
Medlem
Citat:

Annars kan jag väl avslöja att det finns betydligt skummare sponsorer till hennes blogg än Glife (vilken väl är känd). En branschorganisation till en kontroversiell produkt sponsrar Bella, vilket kanske gör att hon skriver extra mycket om denna produkt. Ledtråd, finns en grupp på hennes Facebook som heter Älska din **** som syftar på denna produkt.

Jag har inte facebook och har ingen lust att skaffa. Kan du inte bara säga vad det är för företag? Det är väl inte mot reglerna?
Citera
2008-01-13, 23:53
Medlem
jerkuss avatar
Citat:

du menar älska din p*ls? ledtråd 2: något man kan ha på sig.
Citera
2008-01-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
du menar älska din p*ls? ledtråd 2: något man kan ha på sig.

Där ser man. Gör branschorganisationer sånt? Lite billigt kanske, men ingen störra skada för blondinbella. Hon har aldrig hymlat med att hon gillar pengar.
Citera
2008-01-14, 00:13
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linlun
Där ser man. Gör branschorganisationer sånt? Lite billigt kanske, men ingen störra skada för blondinbella. Hon har aldrig hymlat med att hon gillar pengar.

jag drev en rätt stor blogg för ett tag sen, och vi fick ibland mail där typ underklädesaffärer på internet skrev "ni får två trisslotter om ni nämner vår hemsida på ett naturligt sätt på er blogg!". så sånt händer.
men okej, hon gillar pengar. vem gör inte det? mer skvaller! smaska loss!
Citera
2008-01-14, 00:22
Medlem
Jag startade en skvallertråd om kända bloggare en gång i tiden, men den kom aldrig igång. Kul att ämnet kommer upp ändå, om än i små doser.

Någon som vet vad den här tjejen grundar påståendet "sveriges största blogg" på? Det finns ju hur många möjliga kriterier som helst att basera ett sådant påstående på, men tjejen kan ju i alla fall inte mena att hon har flest besökare av alla bloggar i Sverige för det har hon ju inte. Speciellt inte om man ser till att hon är heltidsbloggare idag, för den skaran människor inkluderar ju ett par namn som springer i cirklar omkring henne sett till rankningar, intäkter och popularitet. Det vore roligt att veta om hon hittat någon definition som verkligen gör henne störst, och sedan väga den definitionen mot alla andra varianter för att sätta påståendet i ett perspektiv.

Men med det sagt gör hon ett bra jobb som kunnat göra business av sitt skrivande. Det är inte många som lyckas med det och det kräver mycket jobb och ordentligt mycket planering om det ska hålla under någon längre tid. Jag hade gärna bytt jobb med henne, om jag hade sluppit politiken och fått välja lite roligare ämnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in