Våldtäktsbrotten regleras i Brottsbalkens 6:e kapitel.
1§ Den som tvingar en annan till samlag eller därmed jämförligt sexuellt umgänge genom våld eller genom hot som innebär eller för den hotade framstår som trängande fara, döms för våldtäkt till fängelse, lägst två och högst sex år.
Man kan läsa mer på den här sidan:
http://www.allakvinnorshus.org/tjejj...takt_lagen.htm
Nu ska vi inte inbilla oss för ett ögonblick att Blondinen kan lagen. Jag kan tänka mig att hon blivit våldtagen, men av olika skäl inte accepterat det ännu. (Shock eller trauma?) Därför kanske hon själv väljer att kalla det övergrepp. Men eftersom Blondinen är sådan hon är, kan jag mycket väl tänka mig att någon kallat henne slampa och att det "övergreppet" fått henne att reagera lika starkt som en annan kvinna reagerat över en våldtäkt. Nu känner jag att jag inte har mer tid att öda på den här flickstackarn.
PS På hennes bloggbilder finns tydliga bevis på att 17-åringarna druckit alkohol (i form av glas). Men för all del, de kan ju ha druckit druvjuice ur vinglas också.
PPS Man ska inte gå på barer utan manligt sällskap i Italien, det har hon tydligen lärt sig. Men på bloggen skriver hon att hon var på barens vip-avdelning då de var gäster till italiens främsta tennisspelare. (Rimligen Starace då. Numera avstängd i avvaktan på utredning om spel på läggmatcher.) Med tanke på italienska tennisspelare och maffia har vår svenska blondin och hennes väninnor förmodligen agerat kuttersmycken på en bar de borde ha undvikit...