• 1
  • 2
2018-12-10, 23:40
Bannlyst
Hej, har kört testo e några veckor (250mg e7d)

Har aldrig haft några problem förutom lite ömhet någon dag efter injektionen, men denna gången var det extremt, satte den för 9 dagar sedan och det gör ont som fan i högra skinkan fortfarande, känns som ett gigantiskt blåmärke, stel som fan. Syns ingenting utanpå, ingen rådnad eller blåmärke.

Vad kan jag göra och vad kan de bero på ?
Citera
2018-12-11, 00:52
Bannlyst
Det var ju ett vettigt svar du m. Är förövrigt lite svullen där jag injicerade...
Citera
2018-12-11, 00:57
Medlem
Fezs avatar
Har du inte värmeökat i området, rodnad eller feber skulle jag inte ta nån större notis om det.

Ny olja eller nåt annat? Ester?
Citera
2018-12-11, 01:03
Bannlyst
Ingen ny olja, har använt samma i 10 veckor (black label), testo enathate 250mg/ml, körde 1ml, dock så hade jag en kortare nål än vanligt (35mm) om de kan spela roll?

Bör jag gå till sjukan? De gör hyfsat ont, men ingen feber vad jag vet...
Citera
2018-12-11, 06:05
Medlem
goofers avatar
Du kan ju råka ha satt oljan i fettet, men mest troligt punkterat ett blodkärl som gett en liten inre blödning.

Fick något liknande när jag satte en rumpinjektion slarvigt och brötate runt med nålen när oljan skulle in.

Blev en öm knöl men den la sig på 5 -6 dagar.

Men håll koll på området som gör ont, blir det varmt, missfärgat eller om du får feber så sök hjälp.

Infektioner är inte att leka med.
Citera
2018-12-11, 15:13
Medlem
Fenjal888s avatar
Det låter som något skit i luften råkat landa på kanylen när du injicerade, inte helt ovanligt att man t ex tappar en ögonfrans som går emot nålen i fallet. Smärtan går med högsta sannolikhet ner av sig själv. Är det bättre nu jämfört med två dagar sedan?
Citera
2018-12-11, 17:45
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Ingen ny olja, har använt samma i 10 veckor (black label), testo enathate 250mg/ml, körde 1ml, dock så hade jag en kortare nål än vanligt (35mm) om de kan spela roll?

Bör jag gå till sjukan? De gör hyfsat ont, men ingen feber vad jag vet...
Har du ingen feber eller rodnad i området så behöver du inte uppsöka vården (i mitt tycke).

En sådan simpel sak som att du har injicerat för snabbt kan resultera i utdragen smärta.
Nu är det visserligen enbart 1ml du har injicerat, men det kan fortfarande smärta ifall injektionen varit hastig.
Det finns en anledning till att läkarvården rekommenderar att injektioner med testosteron bör ske långsamt, med en hastighet som helst överstiger en minut per ml.

Källa: https://www.fass.se/LIF/product?user...20040607010532 (Under rubriken "administrering". Innan bipacksedelns ändring var tiden uppmärkt till 5min för 4ml. Något som nu är borttaget, så just den delen får du välja ifall du vill lita på mitt ord eller ej.)
Senast redigerad av c-d af and 2018-12-11 kl. 17:50.
Citera
2018-12-11, 17:47
Medlem
Pavics avatar
Välkommen till en värld av PIP.
Det låter inte alls så farligt, jag har haft perioder när jag krupit runt hemma för jag haft så ont.

Det är sånt som händer, bara att härda ut..

Tips är att inte sticka mer i skinkan tills den har återhämtat sig.
Citera
2018-12-12, 17:38
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Hej, har kört testo e några veckor (250mg e7d)

Har aldrig haft några problem förutom lite ömhet någon dag efter injektionen, men denna gången var det extremt, satte den för 9 dagar sedan och det gör ont som fan i högra skinkan fortfarande, känns som ett gigantiskt blåmärke, stel som fan. Syns ingenting utanpå, ingen rådnad eller blåmärke.

Vad kan jag göra och vad kan de bero på ?

Om man spekulerar från de faktorer du angivit så är ju det enda som gör skillnad i dina injektioner att du använt kortare nål. Det kan eventuellt ha varit så att du skadat en muskelhinna i röven då du inte nådde lika djupt denna gång. Att det värker så länge känns dock orimligt men vem vet. 1mL olja är dessutom ingen större mängd så hinnan bör kunna flexa den lilla volymen. Det kan ju bara va så att du råkat hamna helt fel, alltså för grunt för intramuskulär injektion men för djupt för subkutan injektion. Sitter det helt i fettet så smärtar det nog inte så pass så länge som du beskriver.

Men som alla redan har påpekat; om inte feber eller tydlig inflammation/infektion samt svullnad uppvisas så är det nog bara att bita ihop å vänta på att det går över.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-03-14, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Om man spekulerar från de faktorer du angivit så är ju det enda som gör skillnad i dina injektioner att du använt kortare nål. Det kan eventuellt ha varit så att du skadat en muskelhinna i röven då du inte nådde lika djupt denna gång. Att det värker så länge känns dock orimligt men vem vet. 1mL olja är dessutom ingen större mängd så hinnan bör kunna flexa den lilla volymen. Det kan ju bara va så att du råkat hamna helt fel, alltså för grunt för intramuskulär injektion men för djupt för subkutan injektion. Sitter det helt i fettet så smärtar det nog inte så pass så länge som du beskriver.

Men som alla redan har påpekat; om inte feber eller tydlig inflammation/infektion samt svullnad uppvisas så är det nog bara att bita ihop å vänta på att det går över.

Mvh,

-Alfred

Hade blodförgiftning 😂 åkte in till sjukan när jag legat på 40 graders feber några dagar och dom sa det var tur jag åkte in då annars hade de gått illa. Fick antibiotika IV och en rejäl kur med mig hem
Citera
2019-03-14, 12:02
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Hade blodförgiftning 😂 åkte in till sjukan när jag legat på 40 graders feber några dagar och dom sa det var tur jag åkte in då annars hade de gått illa. Fick antibiotika IV och en rejäl kur med mig hem

Ajdå. Får man fråga vad det är för olja du kör? PM:a om du vill.
Bra att du åkte in då. Det är synd att det är så svårt att isolera orsak till infektionen men det är inte helt ovanligt att injektionsrutinerna drabbar på detta vis, dessutom så håller huden en hel del bakterier så även om oljan är bra så är det ganska lätt hänt att man med lite otur och okunnighet tyvärr åker på infektioner.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-03-14, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Ajdå. Får man fråga vad det är för olja du kör? PM:a om du vill.
Bra att du åkte in då. Det är synd att det är så svårt att isolera orsak till infektionen men det är inte helt ovanligt att injektionsrutinerna drabbar på detta vis, dessutom så håller huden en hel del bakterier så även om oljan är bra så är det ganska lätt hänt att man med lite otur och okunnighet tyvärr åker på infektioner.

Mvh,

-Alfred

Black label testo E, körde samma olja rätt länge däremot var de lite brist på verktyg så använde samma 2ggr antagligen de som ledde till det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in