2018-12-21, 14:36
Medlem
Här står det att man blir både blind och allvarligt hjärnskadad av kolloidalt silver.

https://www.hd.se/2014-12-15/forskar...ker-med-silver

Citat:
I den första provrörsstudien tog forskarna humana stamceller från delar av framhjärnan hos ett aborterat foster. Stamcellernas uppgift är att bilda främre delen av hjärnan genom att producera nervceller och stödjeceller. Men tillväxttakten av dessa försämrades markant när kolloidalt silver (nanopartiklar och joner) respektive silverjoner applicerades på stamcellerna. Samtidigt trasades de tillväxande cellerna sönder.

Förbjud silvret nu!!

Citat:
Fredrik Johanssons avrådan gäller här främst gravida. Däremot, säger han, löper alla som konsumerar silvret risk för skador på ögats näthinna – i värsta fall synnedsättning eftersom cellerna i fråga har till uppgift att ta emot ljus.
Citera
2018-12-21, 20:09
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Precis som jag hintade i förra inlägget så kommer vi aldrig kunna enas om detta. Du avvisar det alla andra säger som opålitliga källor, och litar blint på de som enligt officiell info är del av ett system som är en typ av öppen korruption, vilket du ändå verkar förneka. Lät på ditt sista inlägg som att Sverige, som är 1/3 länder i Europa som inte reglerar rätten bolagen har att vidareutbilda våra läkare och vars LMV finansieras till 95% av dessa, är ett av de mindre troliga länderna att ha korruption. Du kan även hitta helt officiella siffror på att bolagen betalar miljoner direkt till svenska läkare. Försök tro på det även om det står i Svenska Dagbladet och inte på LMV!

Det är svårt för mig att bemöta dina påståenden när du inte är mer specifik. Tvärtom så får jag känslan av att du försöker "skjuta målet framför dig" genom att du nu istället skiftar fokus mot läkemedelsbolagens vidareutbildning av vårdpersonalen med alla dess arvoden. Det hade förenklat diskussionen om du hade länkat direkt till källorna och klargjort vad du syftar på: https://www.svd.se/del-1-lakemedelsb...l-vardpersonal https://www.svd.se/del-1-lakemedelsb...l-vardpersonal .
Som du ser så avfärdar jag varken SVD, DM eller SR. Men innehållet måste vara relevant mot det man diskuterar om.
Just läkemedelsavodena är omdiskuterade samtidigt som det är svårt att komma runt det. Även vårdpersonal behöver vidareutbildas och läkemedelsbolagen behöver ha samarbete med sjukvården för att kunna göra kliniska studier. Alternativen är antingen att man förbjuder fortbildning och får då nöja sig med läkare som inte har fått någon uppdatering sedan 80- eller 90-talet. Ett annat alternativ är att man låter oss skattebetalare få pröjsa resor och traktamenten för vårdpersonalen när de åker ut på utbildningsresor. Ett tredje alternativ är att lagstadgad öppenhet om jäv.

Citat:
Dessutom är alla dina svar antingen andra ord för vad jag också sa, t ex om patent och läkemedelsansökan, finansiering osv, eller snudd på irrelevant, blåögt babbel. Fast du tycker som sagt säkerligen samma om det jag säger

Kanske det....

Citat:
Jag har påverkats av vården liksom de flesta som haft kontakt med den, eller har nära anhöriga som haft det. Både positivt och negativt. Jag griper inte efter halmstrån annat än att jag är less på folk som dig som kliver in i alla dessa trådar och smutskastar allt som inte gynnar läkemedelsbolagen som om ni vore direkt anställda för att göra det, och får det att låta som att vården fungerar som den ska idag när den uppenbarligen inte gör det alltför ofta. Snacket om "fake news" i form av anställda online-desinformatörer har låtit lite för foliehatt även för mig, men när man ser vissa här så börjar man ju nästan tro på det Du har dåliga arbetstider isf att döma av tidpunkten för dina inlägg.

Ok. Så om man ifrågasätter den kliniska nyttan med KS och marknadsföringen kring den så smutskastar jag allt som inte gynnar läkemedelsindustrin. Är det så jag ska tolka dig?
När jag skriver om källkritik så handlar det om att kunna särskilja trovärdiga källor med högt evidensvärde från rena dumheter. Problemet är att allt för många människor inte kan skilja på vad som är trovärdiga källor och vad som är reklam. Om jag vill söka om vilken evidens det finns för t.ex. KS så är inte den här sidan den lämpligaste. http://www.kolloidaltsilver.me/
För vidare tips om källkritik kan den här sidan vara till hjälp. https://www.ub.umu.se/skriva/kallkritik

För övrigt har jag fått sena vanor av mitt skiftarbete....

Citat:
Det är som sagt rätt svårt att ge några bevis på ifall just KS har en effekt till såna som dig som endast accepterar ifall de som förlorar på ifall det vore effektfullt gick ut och sa det. Och just när det gäller KS så vet jag inte själv vad jag ska tro som sagt. Jag tycker bara att de verkar behandla detta på ett liknande sätt som de behandlat cannabis i årtionden. Tycker det borde vara nog även för en sån som dig att tänka till lite ang. vilken sida som egentligen är mest trolig att ha rätt. KS har rätt många nöjda användare om man säger så... Och om det nu endast är en form av massplacebo sällan skådad, så tycker jag man kan låta dem få ha det.

Saken är den att om KS marknadsförs som läkemedel så ska det ha samma evidens som sådant. Detta kräver tre fasstudier med en uppföljning (fas IV). Det tar cirka 12 år att utveckla fram ett nytt läkemedel och som du då förstår så har KS en väldigt lång uppförsbacke för att kunna bli godkänt som läkemedel.
Citera
2018-12-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Ok. Så om man ifrågasätter den kliniska nyttan med KS och marknadsföringen kring den så smutskastar jag allt som inte gynnar läkemedelsindustrin. Är det så jag ska tolka dig?
När jag skriver om källkritik så handlar det om att kunna särskilja trovärdiga källor med högt evidensvärde från rena dumheter. Problemet är att allt för många människor inte kan skilja på vad som är trovärdiga källor och vad som är reklam. Om jag vill söka om vilken evidens det finns för t.ex. KS så är inte den här sidan den lämpligaste. http://www.kolloidaltsilver.me/
För vidare tips om källkritik kan den här sidan vara till hjälp. https://www.ub.umu.se/skriva/kallkritik

För övrigt har jag fått sena vanor av mitt skiftarbete....

Citat:
Saken är den att om KS marknadsförs som läkemedel så ska det ha samma evidens som sådant. Detta kräver tre fasstudier med en uppföljning (fas IV). Det tar cirka 12 år att utveckla fram ett nytt läkemedel och som du då förstår så har KS en väldigt lång uppförsbacke för att kunna bli godkänt som läkemedel.

Fast detta system är ju skapat av en korrupt industri för att utestänga alla former av icke patenterbara naturläkemedel som hotar industrins vinstintressen. Genom att göra läkekonst till någonting ouppnåeligt för vanliga människor och som enbart stenrika kan forska på och idiotförklara alla andra är korruption och härskartekniker så det visslar om det.

Det tar säkert tolv år att finna en kemisk formel som man kan ta patent på och som har ungefär samma effekt som placebo och med rätt dos av biverkningar som gör patienten lagom sjuk för fortsätta utöka sina mediciner, allt i vinstintresse förstås.

Här är Ralf Sundberg, docent, forskare, kirurg och föreläsare som berättar om forskningsfusket inom industrin.

https://www.youtube.com/watch?v=VFmSNNtCsos

Han berättar exempelvis att industrin sponsrar de som ställer upp på fusk och missgynnar de som är ärliga, på så sätt får de som fifflar och ljuger hjälp framåt.

Citat:
När jag skriver om källkritik så handlar det om att kunna särskilja trovärdiga källor med högt evidensvärde från rena dumheter.

Fast du kallar ju allt för dumheter utan att kunna utveckla vad du menar specifikt. Allting som pekar på att KS kan ha en medicinsk effekt avfärdas direkt. Det är bara oseriösa troll som beter sig så.

Att bestämma sig på förhand och ha en förutfattad mening är pseudovetenskapligt. Att sedan försöka använda något slags tjusigt språk för att låta utbildad och överlägsen signalerar bara härskarteknik. Du är synad!

Här är en debatt med Anders Sultan och någon slags professor, där professorn mot slutet hamnar i underläge och blir allt mer desperat och stressad när Anders Sultan sätter henne på pottan.

https://www.youtube.com/watch?v=84d1p_56Mok
Citera
2018-12-22, 02:12
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet
Oj då, här var det härskartekniker till höger och vänster.

1. Problemet är att du använder placeboeffekten som en bortförklaring. Ett effektivt sätt att totalt nollvärdera människors berättelser om hur de tillfrisknat genom exempelvis KS. Allting som läkemedelsföretagen inte kan ta patent på och tjäna pengar på bortförklaras som "placebo".

Än sen?
Placebo och dess onda kusin, nocebo, är fakta som vi vet existerar och måste förhålla oss till, oavsett om du tycker att det är att nollvärdera folks berättelser.
Underskatta därför aldrig inbillandets kraft!

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=jaI0l0T20zs

Här är en kvinna som ger en detaljerad berättelse hur hon tillfrisknat från sin psoriasis med hjälp av KS. Nej, just det, hon inbillar sig ju bara.

Förmodligen inbillar hon sig, överdriver eller ljuger. Sekulär helbrägdagörelse är en passande beskrivning av denna berättelse.

Citat:
2. Dessa berättelser utgör en bra grund för att forska vidare men eftersom det i Sverige bara är staten och läkemedelsföretagen som har de pengar som krävs för att finansiera läkemedelsstudier så har privata aktörer inte så mycket val mer än att gå på människors berättelser.

Det är så man skapar illusionen av att "det finns inga vetenskapliga bevis". Korruption 100%.

Jag föreslår i så fall att du och dina trosfränder startar en fond som finansierar forskning av KS.

Citat:
De kemiska mediciner som läkemedelsbolagen säljer är ofta så värdelösa att de inte har bättre effekt än inbillning. Det är därför de måste testas för placebo.

Om så vore fallet skulle de inte ha en effekt som signifikant överstiger placebogruppen.
Kontrollgruppen (som får placebo) är någonting man jämför med, inte testas för.

Citat:
Här har du en läkare som bl.a. beskriver hur malaria patienter blivit botade med KS.
https://www.youtube.com/watch?v=QGuoO393B3U

En snabb googling på den mannen gav resultatet att han verkar vara en förvillare, som tjänar pengar på att sälja böcker där han marknadsför silvrets välsignelser. Han är heller ingen läkare utan en utövare av naturopatisk medicin som anses vara kvacksalveri. https://www.faim.org/dr-gordon-pedersen Jag har fan inte tid att kolla igenom ett Youtube-klipp på nästan en timma med sånt här skräp.

Citat:
Kolloidalt silver var dessutom registrerat som läkemedel fram till 1947 då det ersattes med antibiotika som kunde patenteras och därigenom blev mer lönsamt för läkemedelsföretagen att nyttja.

Kanske, kanske inte. Många av de läkemedelslagar som finns idag, fanns inte då. Det var lättare att få läkemedelstillstånd förr i tiden än vad det är idag.
Senast redigerad av Lasbond3000 2018-12-22 kl. 02:20.
Citera
2018-12-22, 16:22
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Fast detta system är ju skapat av en korrupt industri för att utestänga alla former av icke patenterbara naturläkemedel som hotar industrins vinstintressen. Genom att göra läkekonst till någonting ouppnåeligt för vanliga människor och som enbart stenrika kan forska på och idiotförklara alla andra är korruption och härskartekniker så det visslar om det.

Vem äger problemet? Att det är ett problem för alternativmedicinen innebär inte att det angår LMV, sjukvården och Socialstyrelsen (SoS) eller Folkhälsomyndigheten. Som jag skrev i mitt förra inlägg. Du får väll dra igång en egen insamling som finansierar forskning kring KS, gurkmeja eller vad du nu förespråkar.

Citat:
Det tar säkert tolv år att finna en kemisk formel som man kan ta patent på och som har ungefär samma effekt som placebo och med rätt dos av biverkningar som gör patienten lagom sjuk för fortsätta utöka sina mediciner, allt i vinstintresse förstås.

Vad du fattar dåligt. Det tar i genomsnitt 12 år att göra de fasstudier (I, II & III) som krävs för att få ett läkemedel godkänt att säljas på marknaden. Dessa studier görs under patenttiden som varar i 20 år. Det innebär att ett företag har cirka åtta år på sig att tjäna in utvecklingskostnaderna på preparatet plus att det ska bekosta alla misslyckade projekt som inte kom ut på marknaden. Det som inte är understruket är bara trams från din haschpsykotiska hjärna.

Citat:
Här är Ralf Sundberg, docent, forskare, kirurg och föreläsare som berättar om forskningsfusket inom industrin.

https://www.youtube.com/watch?v=VFmSNNtCsos
Han berättar exempelvis att industrin sponsrar de som ställer upp på fusk och missgynnar de som är ärliga, på så sätt får de som fifflar och ljuger hjälp framåt.

Ralf Sundberg tillhör skaran förvillande LCHF-gurus som tjänar pengar på att skriva och förespråka provocerande dumheter. Han glider på vågen av LCHF, konspirationsteorier och misstänkliggörande av den forskning som finns.

Citat:
Fast du kallar ju allt för dumheter utan att kunna utveckla vad du menar specifikt. Allting som pekar på att KS kan ha en medicinsk effekt avfärdas direkt. Det är bara oseriösa troll som beter sig så.

Att bestämma sig på förhand och ha en förutfattad mening är pseudovetenskapligt. Att sedan försöka använda något slags tjusigt språk för att låta utbildad och överlägsen signalerar bara härskarteknik. Du är synad!

Det är inte pseudovetenskap att avfärda pseudovetenskapliga källor.
Jag vill dock ställa en motfråga. Låt oss säga att du skriver en uppsats på universitetet. Tror du att det duger att ha ett Youtube-klipp som referens för att styrka ett påstående om att KS har effekt mot psoriasis?
Svaret är rimligtvis NEJ! De referenser som duger är framförallt peer review-granskade studier (finns på Pubmed), även myndigheter och akademisk kurslitteratur (helst på engelska och senaste upplagan) är bra skit. Även expertutlåtande kan duga om jag inte missminner mig, fast det kommer långt ner i evidenshierarkin, men där tillhör inte förvillare och gurus.

Citat:
Här är en debatt med Anders Sultan och någon slags professor, där professorn mot slutet hamnar i underläge och blir allt mer desperat och stressad när Anders Sultan sätter henne på pottan.

https://www.youtube.com/watch?v=84d1p_56Mok

Anders Sultan är en karismatisk affärsman som häver ur sig påståenden som att svåra att bemöta eftersom det inte finns någon fakta bakom, plus att hon (toxikologen) inte verkar ha KS som sitt specialområde. Det går därför inte säga varken "bu eller bä" i ett radioprogam när man inte har fakta på bordet som man kan ta ställning till. Den här typen av vetenskapliga diskussioner passar dåligt i debattprogram helt enkelt.
Senast redigerad av Lasbond3000 2018-12-22 kl. 16:35.
Citera
2018-12-22, 19:02
Medlem
Citat:
Än sen?
Placebo och dess onda kusin, nocebo, är fakta som vi vet existerar och måste förhålla oss till, oavsett om du tycker att det är att nollvärdera folks berättelser.

Förmodligen inbillar hon sig, överdriver eller ljuger. Sekulär helbrägdagörelse är en passande beskrivning av denna berättelse.

Jag föreslår i så fall att du och dina trosfränder startar en fond som finansierar forskning av KS.

Om så vore fallet skulle de inte ha en effekt som signifikant överstiger placebogruppen.
Kontrollgruppen (som får placebo) är någonting man jämför med, inte testas för.

En snabb googling på den mannen gav resultatet att han verkar vara en förvillare, som tjänar pengar på att sälja böcker där han marknadsför silvrets välsignelser. Han är heller ingen läkare utan en utövare av naturopatisk medicin som anses vara kvacksalveri. https://www.faim.org/dr-gordon-pedersen Jag har fan inte tid att kolla igenom ett Youtube-klipp på nästan en timma med sånt här skräp.

Kanske, kanske inte. Många av de läkemedelslagar som finns idag, fanns inte då. Det var lättare att få läkemedelstillstånd förr i tiden än vad det är idag.

En vanlig härskarteknik bland troll är slå isär bevisningen. Alltså man bedömer saker isolerat var för sig för att minska trovärdigheten.

1. Kemikalieinspektionen erkänner själva att kolloidalt silver dödar virus, bakterier, mikrober, svamp mm. Annars skulle det inte få säljas som desinfektionsmedel av vatten.

2. Ändå försöker du gång på gång få det att framstå som helt osannolikt att KS har någon som helst effekt på bakterier, svampar, virus och mikrober.

Slutsats: Du ljuger, det är bevisat!! (på den punkten)

Det betyder att sjukdomar och problem i kroppen som orsakas av patogena bakterier mm självfallet kan påverkas positivt av KS. Det betyder att det är bevisat att alla de som du benämner som kvacksalvare mm åtminstone delvis har rätt.

Citat:
Vem äger problemet? Att det är ett problem för alternativmedicinen innebär inte att det angår LMV, sjukvården och Socialstyrelsen (SoS) eller Folkhälsomyndigheten. Som jag skrev i mitt förra inlägg. Du får väll dra igång en egen insamling som finansierar forskning kring KS, gurkmeja eller vad du nu förespråkar.

Ralf Sundberg tillhör skaran förvillande LCHF-gurus som tjänar pengar på att skriva och förespråka provocerande dumheter. Han glider på vågen av LCHF, konspirationsteorier och misstänkliggörande av den forskning som finns.

Anders Sultan är en karismatisk affärsman som häver ur sig påståenden som att svåra att bemöta eftersom det inte finns någon fakta bakom, plus att hon (toxikologen) inte verkar ha KS som sitt specialområde. Det går därför inte säga varken "bu eller bä" i ett radioprogam när man inte har fakta på bordet som man kan ta ställning till. Den här typen av vetenskapliga diskussioner passar dåligt i debattprogram helt enkelt.

Professorn i programmet erkänner följande:

1. Att silver används inom svensk sjukvård utanpå kroppen i omslag och dylikt.
2. Hon tvingas också (motvilligt) erkänna att KS har en antibakteriell effekt när det kommer in i kroppen och blodbanan. Men talar sedan snabbt bort med att det "kan vara farligt", "långtidseffekter" och HERREGUD, TÄNK OM BAAARN äter KS.

Citat:
Det är inte pseudovetenskap att avfärda pseudovetenskapliga källor.
Jag vill dock ställa en motfråga. Låt oss säga att du skriver en uppsats på universitetet. Tror du att det duger att ha ett Youtube-klipp som referens för att styrka ett påstående om att KS har effekt mot psoriasis?
Svaret är rimligtvis NEJ! De referenser som duger är framförallt peer review-granskade studier (finns på Pubmed), även myndigheter och akademisk kurslitteratur (helst på engelska och senaste upplagan) är bra skit. Även expertutlåtande kan duga om jag inte missminner mig, fast det kommer långt ner i evidenshierarkin, men där tillhör inte förvillare och gurus.

Så alla på kemikalieinspektionen är pseudovetenskapliga förvillare? Godnatt där rök din trovärdighet till noll.

Om psoriasis orsakas av patogena bakterier så är det väl knappast inte rocketscience att KS kan ha en positiv effekt.

Citat:

Nej, cancer, diabetes och hjärtsjukdomar botar man ju lätt med lite tankekraft. Hur många känner du själv som lyckats bota sina sjukdomar med tankekraft?
Citera
2018-12-23, 15:50
Medlem
Lasbond3000s avatar
Jag vet inte om du trollar/driver med mig eller är dum på riktigt. Alternativt så börjar du bli desperat och tillgriper halmdockor. I vilket fall var nog ditt senaste inlägg bland det mest korkade jag har läst hittills i den här tråden.

Citat:
En vanlig härskarteknik bland troll är slå isär bevisningen. Alltså man bedömer saker isolerat var för sig för att minska trovärdigheten.

1. Kemikalieinspektionen erkänner själva att kolloidalt silver dödar virus, bakterier, mikrober, svamp mm. Annars skulle det inte få säljas som desinfektionsmedel av vatten.

2. Ändå försöker du gång på gång få det att framstå som helt osannolikt att KS har någon som helst effekt på bakterier, svampar, virus och mikrober.

Slutsats: Du ljuger, det är bevisat!! (på den punkten)

Det betyder att sjukdomar och problem i kroppen som orsakas av patogena bakterier mm självfallet kan påverkas positivt av KS. Det betyder att det är bevisat att alla de som du benämner som kvacksalvare mm åtminstone delvis har rätt.

Att silver (även KS) har en antibakteriell verkan är ingen hemlighet. Silver har ju används länge som förband inom sjukvården och i träningskläder för att motverka odörer. Detta innebär tyvärr inte att KS även fungerar som läkemedel för invärtes bruk. För att dra ett något krystat men ändå pedagogiskt exempel kan jag nämna att whiskey också har ihjäl de flesta av våra patogener. Trots att whiskey är godkänt att intas peroralt så är det högst tveksamt till att den botar HIV, Ebola eller psoriasis....
Ungefär så ser ditt resonemang ut.

Sen har INTE Kemikalieinspektionen (KEMI) godkänt KS för desinfektion av dricksvatten. "Det är dock inte tillåtet att sälja nano-silver för desinfektion av dricksvatten (produkttyp 5)." Källa: https://www.kemi.se/fraga-kemikaliei...oidalt-silver/

Citat:
Professorn i programmet erkänner följande:

1. Att silver används inom svensk sjukvård utanpå kroppen i omslag och dylikt.
2. Hon tvingas också (motvilligt) erkänna att KS har en antibakteriell effekt när det kommer in i kroppen och blodbanan. Men talar sedan snabbt bort med att det "kan vara farligt", "långtidseffekter" och HERREGUD, TÄNK OM BAAARN äter KS.

Med tanke på att barnen har en mindre kroppsmassa, har en snabbare metabolism och är under utveckling så är försiktighetsprincipen rimlig.

Citat:
Så alla på kemikalieinspektionen är pseudovetenskapliga förvillare? Godnatt där rök din trovärdighet till noll.

Läs mitt inlägg ovan. KEMI har inte gett godkännande av KS för rening av dricksvatten. Så jag upprepar gärna länken igen tills det går in hos dig. https://www.kemi.se/fraga-kemikaliei...oidalt-silver/

Citat:
Om psoriasis orsakas av patogena bakterier så är det väl knappast inte rocketscience att KS kan ha en positiv effekt.

Det gör det fan inte! Psoriasis är en autoimmun sjukdom som behandlas bäst i dagsläget med kortison och i värre fall, cytostatika. Även solljus och varma bad är verksamt mot den skiten.

Citat:
Nej, cancer, diabetes och hjärtsjukdomar botar man ju lätt med lite tankekraft. Hur många känner du själv som lyckats bota sina sjukdomar med tankekraft?

Placebo botar ingen men kan öka välbeffinandet och kan även i vissa fall förbättra hälsan. Placebo är särskilt verksam vid behandling av mentala åkommor (t.ex. depression) eller vid smärtstillande behandling. Det finns ju än idag många läkemedel vars effekt bygger på patientens egna upplevesler, d.v.s. att det är patientupplevelsen som avgör om läkemedlet anses vara verksamt eller ej.
Citera
2018-12-25, 08:45
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du trollar/driver med mig eller är dum på riktigt. Alternativt så börjar du bli desperat och tillgriper halmdockor. I vilket fall var nog ditt senaste inlägg bland det mest korkade jag har läst hittills i den här tråden.

Att silver (även KS) har en antibakteriell verkan är ingen hemlighet. Silver har ju används länge som förband inom sjukvården och i träningskläder för att motverka odörer. Detta innebär tyvärr inte att KS även fungerar som läkemedel för invärtes bruk. För att dra ett något krystat men ändå pedagogiskt exempel kan jag nämna att whiskey också har ihjäl de flesta av våra patogener. Trots att whiskey är godkänt att intas peroralt så är det högst tveksamt till att den botar HIV, Ebola eller psoriasis....
Ungefär så ser ditt resonemang ut.

Sen har INTE Kemikalieinspektionen (KEMI) godkänt KS för desinfektion av dricksvatten. "Det är dock inte tillåtet att sälja nano-silver för desinfektion av dricksvatten (produkttyp 5)." Källa: https://www.kemi.se/fraga-kemikaliei...oidalt-silver/

Med tanke på att barnen har en mindre kroppsmassa, har en snabbare metabolism och är under utveckling så är försiktighetsprincipen rimlig.

Läs mitt inlägg ovan. KEMI har inte gett godkännande av KS för rening av dricksvatten. Så jag upprepar gärna länken igen tills det går in hos dig. https://www.kemi.se/fraga-kemikaliei...oidalt-silver/

Det gör det fan inte! Psoriasis är en autoimmun sjukdom som behandlas bäst i dagsläget med kortison och i värre fall, cytostatika. Även solljus och varma bad är verksamt mot den skiten.

Placebo botar ingen men kan öka välbeffinandet och kan även i vissa fall förbättra hälsan. Placebo är särskilt verksam vid behandling av mentala åkommor (t.ex. depression) eller vid smärtstillande behandling. Det finns ju än idag många läkemedel vars effekt bygger på patientens egna upplevesler, d.v.s. att det är patientupplevelsen som avgör om läkemedlet anses vara verksamt eller ej.

Men alkohol är ett cellgift (precis som cytostatika) och har svåra biverkningar. KS dödar 650 olika sorters patogena bakterier, antibiotika 22 stycken. KS dödar inga bra bakterier, det gör antibiotika.

Här är en amerikansk studie som visar KS 10 ppm är verksamt mot Ebola:
https://www.thesilveredge.com/wp-con...er-viruses.pdf

Anledningen till att KS inte godkänts av kemikalieinspektionen har ingenting med huruvida det är tveksamt om huruvida det desinficerar vatten eller ej utan huruvida det påverkar hälsa och miljö. (Kanske borde de utreda hur alla läkemedelsrester påverkar vårt dricksvatten istället? Eller plast i haven, det är tydligen viktigare titta på hur silverjoner påverkar naturen)

Citat:

Sjukhusen idag kan inte vare sig behandla eller bota psoriasis. Kortison, ha, ha, driver du med mig, din lilla idiot tror du psoriasis går att bota med kortison? Cytostatika? Är det så du botar psoriasis, genom ta livet av patienten genom allvarliga cellskador?

KS däremot verkar hjälpa alldeles utmärkt och så länge det funkar och patienter kan vittna om att det funkar, vad är problemet? Ditt ego? Ska människor lida livet ut med psoriasis bara för att ditt ego inte tål att erkänna den misslyckade och livsfarliga sjukvården?
Citera
2018-12-25, 08:49
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Men alkohol är ett cellgift (precis som cytostatika) och har svåra biverkningar. KS dödar 650 olika sorters patogena bakterier, antibiotika 22 stycken. KS dödar inga bra bakterier, det gör antibiotika.

Anledningen till att KS inte godkänts av kemikalieinspektionen har ingenting med huruvida det är tveksamt om huruvida det desinficerar vatten eller ej utan huruvida det påverkar hälsa och miljö. (Kanske borde de utreda hur alla läkemedelsrester påverkar vårt dricksvatten istället? Eller plast i haven, det är tydligen viktigare titta på hur silverjoner påverkar naturen)

Sjukhusen idag kan inte vare sig behandla eller bota psoriasis. Kortison, ha, ha, driver du med mig, din lilla idiot tror du psoriasis går att bota med kortison? Cytostatika? Är det så du botar psoriasis, genom ta livet av patienten genom allvarliga cellskador?

KS däremot verkar hjälpa alldeles utmärkt och så länge det funkar och patienter kan vittna om att det funkar, vad är problemet? Ditt ego? Ska människor lida livet ut med psoriasis bara för att ditt ego inte tål att erkänna den misslyckade och livsfarliga sjukvården?
Vad är orsaken till att det inte godkänts mer specifikt?
Citera
2018-12-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad är orsaken till att det inte godkänts mer specifikt?

Anledningen till att det inte godkänts är därför att det är totalt livsfarligt. Det dödar hjärnceller så du blir allvarligt hjärnskadad och senil i förtid och dessutom kan man bli blind av det.

https://www.hd.se/2014-12-15/forskar...ker-med-silver

Citat:
Forskare: stora risker med silver

Det kontroversiella medlet kolloidalt silver kan skada hjärnan hos människor. Det visar forskning vid Lunds universitet. Forskarna avråder allmänheten från konsumtion.

Citat:
I den andra provrörsstudien testades nanopartiklar och joners effekt på en näthinna från en vuxen mus. Resultatet: nervceller i näthinnan – tappar och stavar – dödades i stor omfattning.

Bara galningar använder kolloidalt silver!
Citera
2018-12-27, 02:05
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:

Jaha du. Vilka belägg har du för det?

Citat:

Jo, och den studien har redan kommenterats tidigare i den här tråden. Vad jag kan se så är det enbart en s.k. in vitro-studie. Steget från laboratorienivå till att behandla människor är stort. Jag kan heller inte se några vetenskapliga artiklar av den studien vilket innebär att den inte är dubbelgranskad av någon vetenskaplig tidskrift. Detta gör den undermålig som referens.
Det är ju inte ens en rapport, utan en Power point-presentation för bövelen!

Citat:

Det var ju ett fint exempel på whataboutism. https://kit.se/2018/02/07/101753/ane...utism-nu-igen/
Whataboutism är argumentation på sandlådenivå där man försöker rikta bort uppmärksamheten från ett ev. problem eller kritik genom att fokusera på andra problem eller kritisera motståndaren.

Citat:

Det är bara du som hävdar att man kan bota psoriasis ditt WT. Den behandling som ges idag är bara symptomlindring med hjälp av immunhämmande (immunsuprimerande på medicinspråk) läkemedel som kortison och cytostatika. Detta talar mot din tes om att psoriasis skulle orsakas av patogena bakterier. Du har ingen koll helt enkelt.

Citat:

Problemet är att det är bondfångeri. Jag kan inte förstå hur man kan vara så förbannat naiv att man blint tror på vad någon okänd människa säger/påstår på nätet. För mig har den här typen av berättelser lika stor trovärdighet som helbrägdagörelse, där påstått blinda får synen tillbaka efter ett väckelsemöte.
Sen är det nog ingen katastrof om någon provar att behandla sin psoriasis med KS kutant, men mot letalare sjukdomar så vore det inte bra om det gör att folk söker sig till kvacksalveri istället för sjukvård.
Citera
2019-01-21, 21:52
Medlem
Någon borde veta mer om Anders Sultan, mannen som är Sveriges största förespråkare av Kollodialt Silver?

Driver Facebookgrupper där kollodialt silver rekommenderas till nästan alla förekommande åkommor och tjänar samtidigt M I L J O N E R genom att sälja skiten via egna bolag.

Totalt drygt 25 miljoner i vinst de senaste fem åren.

https://www.allabolag.se/5568878044/ion-silver-ab
https://www.allabolag.se/5566511761/nutritor-ab

Något som sitter på kunskap om denna gossen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in