Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 07:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Jag har helt tappat lusten för det här att jobba, konsumera och samla på sig statusprylar som de flesta ägnar sig åt.

När jag satt vid lägerelden häromdagen började jag tänka på hur bra man mår när man är ute och vandrar och hur det i princip är frivillig fattigdom och minimalism. Okej, riktig fattigdom präglas av en konstant oro när det kommer till pengar medans jag sitter där med en inkomst och pengar på banken men ni förstår nog vad jag menar.

Det är ju en lättnad att inse detta men samtidigt slås man av hur lite det finns att göra "utanför" samhället. Man har ju ingen gemenskap att återvända till där man behövs. Familj och vänner har ju sina egna liv.

Vad gör du om du blir sjuk? En sjukförsäkring kostar ca 5000-6000kr per månad. Så de slantarna behöver du arbeta in.
Hur tänkte du ta dig till lägerelden? För vägarna får du väl inte köra på då du inte accepterar samhället som konstruerade dem?

Är du säker att du inte helt enkelt bara har en släng av depression?
Citera
2019-01-03, 08:07
  #14
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Vad gör du om du blir sjuk? En sjukförsäkring kostar ca 5000-6000kr per månad. Så de slantarna behöver du arbeta in.
Hur tänkte du ta dig till lägerelden? För vägarna får du väl inte köra på då du inte accepterar samhället som konstruerade dem?

Är du säker att du inte helt enkelt bara har en släng av depression?

De två hör ihop. Samhället har gjort mig deprimerad. Utanför samhället mår jag bättre
Citera
2019-01-03, 09:10
  #15
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
TS bör i så fall endast ge svenska uteliggare mat/pengar, och inte zigenare som kommit hit raka vägen från Rumänien och skitar ner, samt jagar bort våra egna hemlösa.

TS bör också kontrollera att tiggarna är folkbokförda i kommunen och inte har korsat kommungränserna för att tigga i ett område de inte hör hemma i. Naturligtvis kan man bara tigga i sin födelsekommun.
Citera
2019-01-03, 10:21
  #16
Medlem
YP4XQs avatar
För mycket betänketid, klyschan skaffa barn är du redo för nu då försvinner allt det meningslösa och du har en enorm mening varje dag, och kommer ha jävligt roligt samtidigt. Tror dock du inte har det som krävs utan vill samtidigt behålla din egna egoistiska bekvämlighet, och där är lite utav pudelns kärna till allt som du nämner.
Citera
2019-01-03, 10:59
  #17
Medlem
Kickexs avatar
Som med allt så tröttnar man till slut.
Citera
2019-01-03, 11:09
  #18
Medlem
Nåt roligt motorfordon kanske kan pigga upp.
Citera
2019-01-03, 11:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Naturen i all ära men man blir ju uttråkad av att inte ha ett högre syfte. Jag skulle nog inte vilja sitta där ensam för evigt.

Nä du ska ju inte förbli ensam. Leta upp likasinnade! Engagera dig i föreningar som värnar om och vistas i naturen.

Sätt upp anslag på anslagstavlor, skapa Facebook grupper och gör reklam för dessa, gå med i grupper som vandrar tillsammans på leder, osv

Man behöver kämpa och klura för att hitta meningsfullhet.
Citera
2019-01-03, 13:49
  #20
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Jag har helt tappat lusten för det här att jobba, konsumera och samla på sig statusprylar som de flesta ägnar sig åt.

När jag satt vid lägerelden häromdagen började jag tänka på hur bra man mår när man är ute och vandrar och hur det i princip är frivillig fattigdom och minimalism. Okej, riktig fattigdom präglas av en konstant oro när det kommer till pengar medans jag sitter där med en inkomst och pengar på banken men ni förstår nog vad jag menar.

Det är ju en lättnad att inse detta men samtidigt slås man av hur lite det finns att göra "utanför" samhället. Man har ju ingen gemenskap att återvända till där man behövs. Familj och vänner har ju sina egna liv.

Svaret på frågan är enkel: finn en fru
Citera
2019-01-03, 16:44
  #21
Medlem
Tag dig en hustru, spendera mycket tid vid lägerelden och fortsätt att kultivera ditt intresse för att studera antropologi och sociologi, så att du sedan kan lära oss andra vad du har lärt dig om oss människor och om livet, den dag då du har blivit gammal och klok!
Citera
2019-01-03, 17:24
  #22
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Hur får man tag på en fru? Går det att köpa?
Citera
2019-01-03, 17:31
  #23
Medlem
jipeesss avatar
hm,
vad trodde du samhället var för något innan du genomskådade det?
Citera
2019-01-03, 17:39
  #24
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
hm,
vad trodde du samhället var för något innan du genomskådade det?

En social konstruktion som manipulerar folk genom populärkultur. Innan reflekterade jag inte så mycket och försökte bara passa in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback