Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 08:33
Moderator
evilhoneys avatar
Psykologi: allmänt --> Juridik
/Moderator
Citera
2019-01-14, 08:58
Moderator
Gordon Blixts avatar
Allmänt tyckande om viss lagstiftnings vara eller icke vara är rättspolitik.

Juridik -> Politik: inrikes

/Mod
Citera
2019-01-14, 15:16
Medlem
Snacka om att brudar är rökta om detta införs i Sverige. Visst, Män är överrepresenterade i fysiskt våld, även om det är ett stort mörkertal av kvinnor som fysiskt misshandlar sina män så tror jag inte kvinnor kommer ens i närheten av män...

MEN, psykiskt våld? herrejävlar.. Nu kommer vi in på kvinnornas domän.

Frågan är vad definationen av psykiskt våld kommer bli, bevisbördan för den drabbade och straffskalan för brottet.

Sen undrar man hur denna lag hade mottagits i Sverige av feminister.. troligen inte allt för väl..
Citera
2019-01-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerulion
Snacka om att brudar är rökta om detta införs i Sverige. Visst, Män är överrepresenterade i fysiskt våld, även om det är ett stort mörkertal av kvinnor som fysiskt misshandlar sina män så tror jag inte kvinnor kommer ens i närheten av män...

MEN, psykiskt våld? herrejävlar.. Nu kommer vi in på kvinnornas domän.

Frågan är vad definationen av psykiskt våld kommer bli, bevisbördan för den drabbade och straffskalan för brottet.

Sen undrar man hur denna lag hade mottagits i Sverige av feminister.. troligen inte allt för väl..
Knappast. Män använder sig absolut av psykiskt våld och terror förklätt bakom falsk vänlighet.
Citera
2019-01-15, 20:23
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Knappast. Män använder sig absolut av psykiskt våld och terror förklätt bakom falsk vänlighet.
De kvinnor jag har haft oturen att jobba med och även en del fritidsexemplar har varit flitiga användare av psykiskt våld, då syftar jag på en elakhet och falskhet som utan problem kan klassas som mentalsjukdom, i mina ögon är dom psykopatmissfoster.
Den mobbing, stalking och trakasserier jag utsattes för lämnar jag för tillfället därhän.

Lyckligtvis är drägget ute ur mitt liv nu, men jag plågas fortfarande och jag hoppas att dom läser det här och förstår att dom borde se sig över axeln när dom är ute på stan.
Senast redigerad av Mitch-Moon 2019-01-15 kl. 20:37.
Citera
2019-01-15, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nej, det är svårt att definiera. Det är min poäng. Det blir godtyckeslagar. Psykisk misshandel kan vara precis vad som helst som är svårt om inte omöjligt att definiera.
Helt rätt. Det går inte att definiera, utan handlar uteslutande om att godhetssignalera för att blidka opinionen.
Citera
2019-01-16, 15:42
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Helt rätt. Det går inte att definiera, utan handlar uteslutande om att godhetssignalera för att blidka opinionen.
Då går chefer och kvinnor fria då, precis som vanligt?
Det svenska systemfelet är inte så lite äcklande...
Citera
2019-01-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
De kvinnor jag har haft oturen att jobba med och även en del fritidsexemplar har varit flitiga användare av psykiskt våld, då syftar jag på en elakhet och falskhet som utan problem kan klassas som mentalsjukdom, i mina ögon är dom psykopatmissfoster.
Den mobbing, stalking och trakasserier jag utsattes för lämnar jag för tillfället därhän.

Lyckligtvis är drägget ute ur mitt liv nu, men jag plågas fortfarande och jag hoppas att dom läser det här och förstår att dom borde se sig över axeln när dom är ute på stan.
Det låter som om du behöver kontakt med psykiatrin istället för att hota fd kvinnliga kollegor med att de inte längre ska röra dem själva fritt utan att se sig om.
Citera
2019-01-16, 17:24
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Det låter som om du behöver kontakt med psykiatrin istället för att hota fd kvinnliga kollegor med att de inte längre ska röra dem själva fritt utan att se sig om.
Säg det till nån som har betalt för att bry sig.
Puss!
Citera
2019-01-16, 17:37
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:

Det bästa vore väl att hota dem med psykiskt våld?
Citera
2019-01-16, 17:39
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:

Kvinnor döljer inte ens sitt psykiska våld, så du har helt rätt. De köttar på helt öppet.
Citera
2019-01-17, 00:19
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerulion
...text...Sen undrar man hur denna lag hade mottagits i Sverige av feminister.. troligen inte allt för väl..

Som feminist är ju den psykiska misshandeln av män, troligen det viktigaste vapnet vi har i vår kamp för kvinnomakten. Vi är ju fysiskt underlägsna, så för oss feminister är det enbart psykiskt våld som gäller.

Glädjande nog, så brukar rättsväsendet stå på vår sida när vi mobbar sönder klena mäns psyken. Sverige är fantastiskt när det gäller att ge oss kvinnor fördelarna och segrarna i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in