2019-02-04, 20:22
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/debatt/jag-...verige-jimmie/

"Allt är inte jämmer och elände, som Jimmie Åkesson och SD vill att folket ska tro. Min familj tog möjligheten som Sverige gav oss och blev en hårt arbetande, skattebetalande, familj.

Utan Sveriges öppenhet och tolerans hade jag inte kunnat förverkliga min dröm om att bli tennisspelare, skriver David Cup-aktuella Mikael Ymer."

"Även om mitt namn och min bakgrund kanske är annorlunda, så känner jag mig precis lika svensk som de andra. Jag känner en oerhörd stolthet över att få representera Sverige, för det är öppenheten och toleransen och möjligheterna i Sverige som har givit mig chansen att skapa detta liv för mig och min familj. Detta har bara varit möjligt för att Sverige välkomnade mina föräldrar med öppna armar när de anlände från Etiopien, och tillät dem att skapa ett gott liv för mig och mina bröder genom hårt arbete och flit. Om inte Sverige hade givit oss denna chans hade jag inte kunnat förverkliga min dröm om att bli tennisspelare, och för detta är jag evigt tacksam."

Vad anser ni om Ymers tankegångar?
Citera
2019-02-04, 20:29
Medlem
jay.simpsons avatar
Det är en söt retorik så migration är lönsam för att en minoritet lyckas? Zlatan lyckas därför ska Sverige öppna gränserna? Min ögonläkare är från Iran det innebär att svensk migrationspolitik är lyckad. Då bör samma argument gå för minskad migration migranternas brottslighet manar till minskad migration.

Söt retorik från vad som klassas som pk. Det går att hålla två tankar i huvudet eller fler
Citera
2019-02-04, 20:31
Medlem
Krusensnorres avatar
Väldigt konstigt tankesätt. Att han fick komma hit och bli tennisspelare gör alltså Sverige till ett säkert och tryggt land oavsett hur landet ser ut i övrigt?
Citera
2019-02-04, 20:33
Medlem
Mackan52s avatar
Med risk för att återuppfinna hjulet.

Det handlar inte om skötsamma invandrare det handlar om utländska parasiter som profiterar på samhällskroppen och samhällets flathet inför dessa!

Folk som sköter sig får mer än gärna stanna och bidra till samhället men folk som inte sköter sig skall sparkas ut snarast möjligt.
Senast redigerad av Mackan52 2019-02-04 kl. 20:36.
Citera
2019-02-04, 20:40
Medlem
Mad monks avatar
Vem är denna pajas? Aldrig hört talas om människan.
Citera
2019-02-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Vad anser ni om Ymers tankegångar?
Tankegångarna ger inte plats för offren. Inte heller finns plats för någon reflektion kring hur samhället har förändrats. Men det kanske man inte känner är nödvändigt om man är en framgångsrik tennisspelare. Så länge servarna sitter så verkar det funka.
Citera
2019-02-04, 20:47
Medlem
Tennisstjärnan!?
Citera
2019-02-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Tennisstjärnan!?

Han är Sveriges bästa tennisspelare.
Citera
2019-02-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vem är denna pajas? Aldrig hört talas om människan.

https://www.atptour.com/en/players/m.../y268/overview

Rankad 194:a, flög 6-1,6-2 (Q1) i förra mot en 228:e rankad.

Stjärna, jodå så att.....
Citera
2019-02-04, 20:53
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han är Sveriges bästa tennisspelare.

Ok så en bortskämd mörking to bot. Det förklarar dennes otroligt infantila resonemang.
Citera
2019-02-04, 20:58
Medlem
MrLevaLivets avatar
Det är skoj att läsa något positivt för en gångs skull, men det blir ju ganska fånigt när man HELA TIDEN läser om dödsskjutningar i "socioekonomiskt utsatta områden", samt en segregation som är sanslös. You gotta look at the big picture man.
Citera
2019-02-04, 21:11
Medlem
Vem bryr sig om vad denna där tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här