Mannen umgicks med flera kvinnor som fick dom att föra över pengar till honom. Han hämtade dom med lyxbilar och sedan lurade han dom på pengar. I mina ögon är han en sol och vårare. Han levde på andra för att finansiera sin livsstil.
Mannen umgicks med flera kvinnor som fick dom att föra över pengar till honom. Han hämtade dom med lyxbilar och sedan lurade han dom på pengar. I mina ögon är han en sol och vårare. Han levde på andra för att finansiera sin livsstil.
Jag läste hela VG-reportaget, helt fascinerande skamlöshet.
Jag är ingen psykolog, men kan tänka mig att en bedragare antingen gör ingående research på sina tilltänkta offer eller så kastar sitt nät vitt och brett för att sen sortera fångsten i lugn och ro. Vad tror ni andra?
Jag tror också att de offer som sedan omsorgsfullt groomas inte bedöms som de vassaste knivarna i lådan av bedragaren.
Hur som helst, skamlösheten är det som fascinerar mig, pratar vi den mörka triaden här?
Senast redigerad av Marmoset 2019-02-16 kl. 10:20.
Anledning: Typo
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!