Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicchzo
Inte mer än rätt. Förvånande dock att hon självmant erkände.

Vissa har ju faktiskt ett samvete.

Frågan är ju då hur många som inte tar tillbaka sin anklagelse och hur många oskyldigt dömda som sitter i fängelse.

Skrämmande.
Citera
2019-02-18, 12:56
Medlem
Treantprotectors avatar
Jag hade slagit sönder henne.
Citera
2019-02-18, 12:58
Medlem
Lydans avatar
Klart man kan tycka att det är lite märkligt att 18 månaders straffvärde helt plötsligt blir 2, alltså 5 veckor i fängelse, men det är inte nödvändigtvis fel.

Ett stort problem med sådana här fall är att de helt bygger på personens erkännande. Polis och rättsväsendet sitter ju inte och efterforskar i falska anmälningar, de efterfrågar knappt bevis längre.

Nu när vi är i det prekära läget att bevis inte längre behövs för att döma män för våldtäkt så är det av yttersta vikt att vi inte avskräcker de som gjort falska anmälningar om de någon gång i framtiden drabbas av någon form av godhet eller moral, till vänsterns stora förtret.

Att vilja se hårda straff när en falsk anmälan själv erkänns är snarare ett vänsterpolitiskt ändamål, då det bidrar till att de som gjort falska anmälningar inte erkänner trots att de vill, just för att de fortfarande är för själviska för att ta ansvar för vad de gjort om det kostar dem allt för mycket. Vi får inte glömma att det faktiskt är människor som en gång har skickat någon oskyldig i fängelse.

Visst, det kommer att kännas som att de "kommer undan", men det sitter oskyldigt dömda i fängelse på grund av den radikala identitetspolitikens hat, och de måste också tas hänsyn till.

När det gäller fall där de själva inte har erkänt, utan blivit ertappade, bör självklart hårda straff gälla.
Senast redigerad av Lydan 2019-02-18 kl. 13:03.
Citera
2019-02-18, 12:59
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Jag hade slagit sönder henne.

Fin tanke men det leder till övergrepp i rättssak. Ganska onödigt.
Vänta några månader när det har lagt sig, och sen göra det isåfall för att göra det mindre tydligt.
Citera
2019-02-18, 13:06
Medlem
Nicchzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Vissa har ju faktiskt ett samvete.

Frågan är ju då hur många som inte tar tillbaka sin anklagelse och hur många oskyldigt dömda som sitter i fängelse.

Skrämmande.
Ja, det är det jag menar. Det är bra att vissa har samvete och empati nog till att erkänna istället för att gå runt med en sådan lögn. Hemskt att behöva gå runt hela livet och veta att man ljugit samt förstört en annan människas liv. Riktigt bra att hon erkände! Fler borde göra det.
Citera
2019-02-18, 13:09
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför ljög hon då?

Inte helt osannolikt att hon blev hotad att ta tillbaka sin anmälan. Polisen/samhället är ju inte kända för att skydda brottsoffer.
Citera
2019-02-18, 13:23
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicchzo
Ja, det är det jag menar. Det är bra att vissa har samvete och empati nog till att erkänna istället för att gå runt med en sådan lögn. Hemskt att behöva gå runt hela livet och veta att man ljugit samt förstört en annan människas liv. Riktigt bra att hon erkände! Fler borde göra det.

Det är en märklig historia överlag. Det skedde, och hon anmälde, år 2006, men då lades förundersökningen ner. Jag antar att det var för att polisen inte kunde hitta MGM.

Förundersökningen tas sen upp igen 9 år senare, 2015, då mannen inte bor kvar i Sverige. Han utelämnas, får sitta häktad 7 månader (varför inte liksom), och sedan när väl huvudförhandlingen ska börja, då antar jag att hon ser honom, och börjar inse vad fan hon håller på med. Att det inte bara är ond mansdjävul som slår kvinnor, som hon har lärt sig i skolan, på SVT och i DN.

Jag har inte läst domen, men det man kan gissa är väl att de har säkrat DNA från henne, och sen har de fått träff när något nytt register kommit in 2015, eller liknande.

Stämmer det så har hon egentligen ljugit, kanske inte för att sätta dit honom, utan för att offerkofta sig själv. Det är knappast unikt. Alternativt ville hon ha pengar från en av de hundratals program, och hundratals miljoner som delas ut i den här industrin.

Det kan finnas stora anledningar att ta reda på vad som faktiskt hände här, då det är möjligt att vi just nu sitter och ger incitament till kvinnor att falskanmäla. Utöver feminism och manshat alltså.
Citera
2019-02-18, 13:23
Medlem
Det är en sak jag inte fattar riktigt.

När den ursprungliga anmälan gjordes 2016, var hon 15 år då ?

I den ålder är ju inte fängelse ett alternativ, och att bli dömd för ett brot som begåtts av en minderårig, och bli straffad som vuxen låter ovanligt, även om 15 räknas som straffmyndig så låter det konstigt.

Berodde fängelsestraffet på att hon vidhållit och försöka driva ärendet vidare med sin version efteråt i vuxen ålder, eller grundades det på den ursprungliga anmälan ?
Citera
2019-02-18, 13:27
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Det är en sak jag inte fattar riktigt.

När den ursprungliga anmälan gjordes 2016, var hon 15 år då ?

I den ålder är ju inte fängelse ett alternativ, och att bli dömd för ett brot som begåtts av en minderårig, och bli straffad som vuxen låter ovanligt, även om 15 räknas som straffmyndig så låter det konstigt.

Berodde fängelsestraffet på att hon vidhållit och försöka driva ärendet vidare med sin version efteråt i vuxen ålder, eller grundades det på den ursprungliga anmälan ?

2006 skedde det. Förundersökningen lades ner. (egen misstanke är att MGM inte gick att finna)

Förundersökningen togs upp igen 2015 av oklar anledning (antagligen DNA-träff?), och då vidhöll hon sin historia från 9 år sedan under 18 månder, varvid han blev gripen, utelämnad och var häktad under 7 av dem.

Hade hon vid det tillfället sagt att hon var en dum 15-åring som ljög hade nog inget hänt med henne.
Senast redigerad av Lydan 2019-02-18 kl. 13:32.
Citera
2019-02-18, 13:39
Medlem
Nicchzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Det är en märklig historia överlag. Det skedde, och hon anmälde, år 2006, men då lades förundersökningen ner. Jag antar att det var för att polisen inte kunde hitta MGM.

Förundersökningen tas sen upp igen 9 år senare, 2015, då mannen inte bor kvar i Sverige. Han utelämnas, får sitta häktad 7 månader (varför inte liksom), och sedan när väl huvudförhandlingen ska börja, då antar jag att hon ser honom, och börjar inse vad fan hon håller på med. Att det inte bara är ond mansdjävul som slår kvinnor, som hon har lärt sig i skolan, på SVT och i DN.

Jag har inte läst domen, men det man kan gissa är väl att de har säkrat DNA från henne, och sen har de fått träff när något nytt register kommit in 2015, eller liknande.

Stämmer det så har hon egentligen ljugit, kanske inte för att sätta dit honom, utan för att offerkofta sig själv. Det är knappast unikt. Alternativt ville hon ha pengar från en av de hundratals program, och hundratals miljoner som delas ut i den här industrin.

Det kan finnas stora anledningar att ta reda på vad som faktiskt hände här, då det är möjligt att vi just nu sitter och ger incitament till kvinnor att falskanmäla. Utöver feminism och manshat alltså.
Märkligt att förundersökningen tas upp igen från ingenstans efter 9 år. Undra vad det kan vara för orsak bakom det.

Ja, förmodligen var hennes tanke att ljuga om våldtäkt för att få pengar samt så tror jag säkerligen att vissa kvinnor gillar att ta på sig offerkoftan och söka uppmärksamhet. Dock så är det fortfarande vidrigt att mannen som var oskyldig fick sitta häktad i 7 månader, helt i onödan, hon lär ju ha fått betala skadestånd till honom för det.
Citera
2019-02-18, 13:43
Medlem
Citat:
2006 skedde det. Förundersökningen lades ner. (egen misstanke är att MGM inte gick att finna)

Förundersökningen togs upp igen 2015 av oklar anledning (antagligen DNA-träff?), och då vidhöll hon sin historia från 9 år sedan under 18 månder, varvid han blev gripen, utelämnad och var häktad under 7 av dem.

Hade hon vid det tillfället sagt att hon var en dum 15-åring som ljög hade nog inget hänt med henne.

Okej, då förstår jag iallafall juridiskt att straffet blev som det blev.
Kort strafftid för en sådan sak kan tyckas, men förklaringen till att fängelse fanns med i straffskalan fick sin förklaring.
Citera
2019-02-18, 13:44
Medlem
Citat:

Nu är tydligen artikeln låst, men det stod att han fick våldtäktspanik (förmodligen efter att ha läst om det i tidningarna) och drog till Australien. Därefter förmodar jag att förundersökningen hamnade i malpåse eftersom det inte fanns någon MGM.

Citat:

Själva sexakten ägde rum. Han lämnade henne att sova ute. Så även om sexet inte var våldtäkt så tyder väl efterspelet på att den 166cm långe rastafarin inte var av den hövligare sorten.

Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX

Hans moster golade. Han hade berättat om våldtäkten för henne innan han drog till Australien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in