• 1
  • 2
2019-02-27, 09:46
Medlem
KirkHammetts avatar
Jag är en förstagångsanvändare och tar en mild dos på 80 mg e5d = 110 mg per vecka.

Det har nu gått 10 dagar sedan första sticket och jag har börjat märka av ett ökat sömnbehov på cirka 2 timmar per dygn. Vad jag förstår ska man uppleva motsatsen under en kur? Är det en bieffekt av ökat östradiol?

I övrigt känner jag av en snabbare återhämtning efter tunga pass och att jag gått från 86 kg till 92 kg på 10 dagar.
Citera
2019-02-27, 10:41
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Det är en bieffekt av att dina t-värden är lägre än vad de ska vara.
Så länge du inte har apotekstesto med hög exakthet gällande dosering så är 110mg ew knappast något tillförlitligt i doseringsväg.
När testot nått en bra nivå så är det som du säger - man brukar snarare märka av ett minskat behov av sömn och vaknar oftast mer utvilad och pigg på morgonen.

Frontade du första två stickorna iaf? Hur som helst så är ett hett tips att åtminstone öka på det där till 150mg i veckan.
Vad är anledningen till 80mg e5d om man får fråga?

Sen måste jag tyvärr ställa mig ytterst tveksam till att du har ökat 6kg i vikt på första tio dagarna efter att ha injicerat 160mg test e. Låter helt osannolikt faktiskt..

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-27, 11:21
Medlem
KirkHammetts avatar
Hej. Vi har pratats vid tidigare i min tidigare tråd. Det var jag som kört 12 veckor LCHF för ökad insulinkänslighet och mitokondrie-effekt.

Jag kör 110 mg per vecka därför att jag inte vill ha några bieffekter. Jag väljer att lita på den litteratur och studier som finns där det står klart att det för varje person finns ett visst antal milligram test som du kan ta och helt nästan undvika negativa bieffekter. (Vill inte gå vidare och diskutera detta)

Jag har SIS-Labs testo och den har jag hört ska vara väldigt bra. (Vill inte gå vidare och diskutera detta)

Jag vägde 82.5 sista dagen på LCHF. Jag gick upp 3.5 kg de första tre dagarna på kolhydrater (glykogen+vatten). Därefter satte kuren igång och jag gick från 86 kg till 92.5 kg på 10 dagar (idag är den tionde dagen). Jag har för visso ätit en måltid extra per dag. Jag märker att testot fungerar, inget snack där.

Jag resonerar att testo försämrar sömnkvaliteten och därigenom behövs mer sömn. Har du upplevt att sömnen blir sämre på testo?
Citera
2019-02-27, 13:24
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Jahaja men dåså. Om du inte vill "gå vidare och diskutera detta" så undrar man ju varför du frågar? Du har ju konstaterat att testo försämrar sömnen.

Lycka till med projektet.

Mvh,

-Alfred

Edit: nej jag upplever inte att sömnen försämras på testo, tvärtom.
Citera
2019-02-27, 13:43
Medlem
isnisns avatar
Sömnen på testo är mer kvalitativ, längre sessioner med djupsömn under natten. Mindre behov av att sova helt enkelt har jag märkt .
Citera
2019-02-27, 17:20
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Jahaja men dåså. Om du inte vill "gå vidare och diskutera detta" så undrar man ju varför du frågar? Du har ju konstaterat att testo försämrar sömnen.

Lycka till med projektet.

Mvh,

-Alfred

Edit: nej jag upplever inte att sömnen försämras på testo, tvärtom.

Resonera och Konstatera är inte samma sak. Jag vill definitivt diskutera det. Det jag inte vill diskutera är den dos som jag tar eller något annat som inte är ursprungsfrågan. Tack för svar. Efter att ha funderat ett tag på vad orsaken kunde vara så hittade jag mitt svar.
Citera
2019-02-27, 18:45
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Resonera och Konstatera är inte samma sak. Jag vill definitivt diskutera det. Det jag inte vill diskutera är den dos som jag tar eller något annat som inte är ursprungsfrågan. Tack för svar. Efter att ha funderat ett tag på vad orsaken kunde vara så hittade jag mitt svar.

Dela gärna med dig med omvärlden.
Vore kul å veta hur resonemanget lyder.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-27, 19:11
Medlem
Fenjal888s avatar
Rätta mig nu om jag har fel, men 80 mg e5d blir 16 mg ed i snitt. Om man tar bort estervikten blir det ~11,2 mg ed. Jämfört med en normal produktion på 6-7 mg ed så känns denna kuren som helt verkningslös som ändå kommer stänga ner egenproduktionen i viss mån.

Eller har jag fått något om bakfoten?
Citera
2019-02-27, 19:44
Medlem
[quote=KirkHammett|66871876]Jag kör 110 mg per vecka därför att jag inte vill ha några bieffekter. Jag väljer att lita på den litteratur och studier som finns där det står klart att det för varje person finns ett visst antal milligram test som du kan ta och helt nästan undvika negativa bieffekter./QUOTE]

Dela gärna med dig av din litteratur och studier.
Jag är djupt intresserad av sådant som berör det vi talar om här.
/mvh.
Citera
2019-02-28, 03:06
Medlem
Roidberts avatar
Som Fenjal säger måste du ta estervikten i åtanke. 110mg testosteron enanthate är alltså inte 110mg testosteron. Dessutom är det mycket vanligt med underdoserade prepp, så risken är tyvärr stor att du ligger en bra bit under normal produktion just nu.
Citera
2019-02-28, 14:30
Medlem
KirkHammetts avatar
Många här har en hel del erfarenhet med anabola steroider och kan ge tips och råd. Det är jättebra ju.

Detta är min första kur. Jag vill prova på hur det känns och hur det påverkar min kropp. Jag kan definitivt känna av några av de positiva effekterna så som; ökad sexlust, snabbare återhämtning mellan träningspass, snabbare återhämtning av framförallt knälederna efter benböj, stor viktuppgång, bättre humör och välmående generellt. Inga negativa bieffekter so far.

Just nu är jag inne på 11:e dagen av totalt 100 dagar. Jag kommer förmodligen öka på dosen så småningom.

Gällande mitt ökande sömnbehov på cirka 12 timmar per dygn var på grund av ett tillskott som jag inte tagit på länge som heter Glutathione - en kraftfull och potent antioxidant som också kick-startar kroppens avgiftningssystem och samtidigt aktiverar nervsystemets parasympatiska del vilket gör dig trött och hängig.
Senast redigerad av KirkHammett 2019-02-28 kl. 14:32.
Citera
2019-02-28, 15:45
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Många här har en hel del erfarenhet med anabola steroider och kan ge tips och råd. Det är jättebra ju.

Detta är min första kur. Jag vill prova på hur det känns och hur det påverkar min kropp. Jag kan definitivt känna av några av de positiva effekterna så som; ökad sexlust, snabbare återhämtning mellan träningspass, snabbare återhämtning av framförallt knälederna efter benböj, stor viktuppgång, bättre humör och välmående generellt. Inga negativa bieffekter so far.

Just nu är jag inne på 11:e dagen av totalt 100 dagar. Jag kommer förmodligen öka på dosen så småningom.

Gällande mitt ökande sömnbehov på cirka 12 timmar per dygn var på grund av ett tillskott som jag inte tagit på länge som heter Glutathione - en kraftfull och potent antioxidant som också kick-startar kroppens avgiftningssystem och samtidigt aktiverar nervsystemets parasympatiska del vilket gör dig trött och hängig.

Du har nu minst 3 med 10+ års erfarenhet i tråden, själv har jag 30 (hade dock uppehåll ett bra tag när jag fick barn). Alla verkar rörande överens: dosen du tar är i bästa fall som en vettig normal produktion för en 18-åring. Vill du ha de positiva effekterna måste du över den så att dosen blir effektiv. Du kommer att få en liten tråkig period efter du har slutat innan kroppen har hämtat sig och producerar optimalt igen. Det är helt inte värt det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in