2019-03-02, 20:37
Bannlyst
Och med "slås ut" menar jag att dom inte får flickvänner, inte får någon romantisk eller sexuell erfarenhet, kanske aldrig kommer få några barn.

Jag menar också att dom blir ensamma, inga vänner, inget framtidshopp. Problemet ser ut att öka, för varje år.

"The epidemic of white male suicide"

https://www.youtube.com/watch?v=wrax1s4U5QA

Hur kan det ha blivit såhär och vad måste vi göra för att vända på "utvecklingen" ?
Citera
2019-03-02, 20:44
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Och med "slås ut" menar jag att dom inte får flickvänner, inte får någon romantisk eller sexuell erfarenhet, kanske aldrig kommer få några barn.

Jag menar också att dom blir ensamma, inga vänner, inget framtidshopp. Problemet ser ut att öka, för varje år.

Hur kan det ha blivit såhär och vad måste vi göra för att vända på "utvecklingen" ?
Att vi har importerat ett överskott av män och att feminismen har förvridit kvinnors huvuden är de största orsakerna på detta problem.
Det finns redan trådar där detta ämne redan tagits upp.
Citera
2019-03-02, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Att vi har importerat ett överskott av män och att feminismen har förvridit kvinnors huvuden är de största orsakerna på detta problem.
Det finns redan trådar där detta ämne redan tagits upp.

Ja, visst finns det många andra trådar där problemet diskuteras, det har dock en tendens att blandas in en massa annat i dessa trådar.

Hur löser man det? Går det att lösa?

Konsekvenserna kommer vara absolut förödande, jag vill knappt tänka på hur situationen kommer vara om bara 10 år, eller 20 för den delen.
Citera
2019-03-02, 20:55
Medlem
Citat:

Kanske har ännu mer fokus on mental health och inser att detta är som vilken sjukdom som helst och jobbar med det som public health issue?
Citera
2019-03-02, 21:03
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Är det här en tycka synd tråd om svenska killars dåliga självkänsla och dåliga psykiska hälsa?
Citera
2019-03-02, 21:05
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ja, visst finns det många andra trådar där problemet diskuteras, det har dock en tendens att blandas in en massa annat i dessa trådar.

Hur löser man det? Går det att lösa?

Konsekvenserna kommer vara absolut förödande, jag vill knappt tänka på hur situationen kommer vara om bara 10 år, eller 20 för den delen.
Könsbalansen måste återhämta sig och det behöver som tidigare vara något fler kvinnor.
Samhället måste tala mer om familjens betydelse och inte den enskilda individen.
Idag är det viktigare att tala om abortlagen än om barnafödande.

Det finns tyvärr ingen qvickfix för detta och även om vi ställde om idag skulle säkert ett par generationer bli lidande.
Detta är tyvärr resultatet när ett samhälle blir lite för välmående.
Folket och framför allt våra politiker har tappat sitt konsekvenstänk. Och sedan har en dålig skola gjort sitt.
Citera
2019-03-02, 21:08
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Enligt vem är dessa utslagna män "helt ok"?
Citera
2019-03-02, 21:09
Medlem
Enzymes avatar
De slås även ut på grund av det nya kunskapssamhället. För fanns massor av jobb för en man som var beredd att kavla upp ärmarna. Nu kräver många jobb utbildning och många är inte gjorda för att sitta i skolbänken halva livet. Vissa män blir därför förlorade redan från början och det får konsekvenser senare i livet. Dåligt med pengar, ensamhet, missbruk och psykisk ohälsa. Detta gör det ännu svårare att hitta en partner. Kom en studie förra året om att andelen lågutbildade män som får barn sjunker stadigt.
Citera
2019-03-02, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Är det här en tycka synd tråd om svenska killars dåliga självkänsla och dåliga psykiska hälsa?

Nej det är ingen jävla tycka synd om tråd, men intressant att så FORT män tar upp sina problem så ska dom förlöjligas, det är fan helt sjukt vad samhället hatar män, särskilt vita män. Självmordsstatistiken skjuter i taket, men tar män upp detta då får de höra att de ska sitta ner i båten och hålla käften.

Fyfan vilket manshatiskt skitsamhälle vi har fått.
Citera
2019-03-02, 21:19
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Citat:
Nej det är ingen jävla tycka synd om tråd, men intressant att så FORT män tar upp sina problem så ska dom förlöjligas, det är fan helt sjukt vad samhället hatar män, särskilt vita män. Självmordsstatistiken skjuter i taket, men tar män upp detta då får de höra att de ska sitta ner i båten och hålla käften.

Fyfan vilket manshatiskt skitsamhälle vi har fått.

Det var en enkel fråga, det finns dussintals med såna här trådarna på flashback.
Citera
2019-03-02, 21:20
Medlem
Juneauxs avatar
Tror nog mycket handlar om att folk blir latare och latare. Det är inte fel på samhället men det är lätt att skylla på de.

Istället för att ta ett pissjobb där man går runt iaf så väljer hellre folk att gå och klaga på att de inte finns några jobb. Alt bidrag. Det kan inte göra livet mycke roligare och leva kan jag inte tänka mig.

Alla jävlar trådar man läser här på FB om snubbar som undrar hur man skaffar en flickvän!? Vafan händer?

Undrar om dessa män fortfarande bor hemma och mamma hjälper dom på med skorna på morgonen.
Citera
2019-03-02, 21:25
Medlem
Citat:

Avsaknad av vettiga manliga förebilder kan vara en viktig förklaring. Sen är det så här: man måste lära sig att man inte "får" flickvänner, sex etc. Man måste "jobba" för det, precis som med allt annat. Det är konkurrens ute i verkliga livet. Många är lata och klarar inte att ta sig i kragen. Jag tror tjejer föredrar driftiga män framför lata, förvuxna tonåringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in