2019-03-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jodå. Jag kommer ihåg detta och tänkte att vad fan är det som pågår, landsförräderi i de högsta kretsarna. Men det är klart Palme hade stora sympatier för Sovjetunionen. Och märk väl sagda
proposition drogs tillbaka efter mordet.

Förslaget låter helt bissart. Det måste väl ha debatteras och skrivits spaltmeter om i tidningarna.
Detta om något blir man släckt över.
Citera
2019-03-19, 03:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Detta är det stora problemet med dina inlägg. Du har inte ens koll på en sådan sak som diskuterats hur många gånger som helst som ett möjligt samband med mordet. Du slänger bara ur dig saker men saknar helt elementära kunskaper utan matar bara dina argument om och om igen. Jag säger inte att det är säkert men det är märkligt att detta överklagande försvinner på morddagen och det har spekulerats i att det kan ha funnits ett samband. Läs på först istället för att bara kräka ur dig

Edit, handlar väl inte om att diskutera skattetekniska frågor för den delen. Du gör dig bara dum
Nej det är inte märkligare än att det fanns många Palmehatare och att fredagen den 28 februari var sista dagen för inlämnande av uppgifter i ärendet. Den som ville jävlas med Palme i detta ärende, som hade tagit honom hårt redan, kunde försöka något sådant. Men absolut ingenting tyder på att han hade någon vetskap om vad som hänt när han dog. Inte heller att han gick på bio för att (för sent) få tillbaka sina handlingar.

Det enda som är lite märkligt är att Annie Fernberg i Oxengänget arbetade där på länsrätten och hon i princip skulle kunnat vara inblandad.
Citera
2019-03-19, 04:32
Medlem
ieshos avatar
I utredningen av mordet på Olof Palme förekommer:

De försvunna Harvarddokumenten
En upphittad revolver på Markvardsgatan
En vit Volvo på Luntmakargatan vid tiden för mordet

Annie Fernberg, som tidigare hade varit tillsammans med Sigge Cedergren, arbetade på Länsrätten dagen då Harvardärendet blev raderat.

Sigge Cedergren, som regelbundet gav amfetamin till Christer Pettersson, har uppgivit att han vid tiden för mordet såg en vit Volvo som blockerade hans väg på Luntmakargatan, så att han inte kunde åka förbi Tunnelgatan.

Annie Fernberg har uppgivit i förhör att hon åkte i City i en vit Volvo ungefär vid tiden för mordet. Hennes dåvarande sambo Lars Schnell har skrivit i Palmerummet på Facebook att han inte hade tillgång till den vita Volvon denna dag, men enligt Annie åkte de till en spelklubb på Markvardsgatan i en vit Volvo.

https://scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net...61&oe=5D0C6DB2

Hela förhöret med Annie plus mängder av andra förhör finns tillgängliga genom Lars Larsson:

http://www.nationensfiende.se/wp-con...G1_1101_02.pdf
Senast redigerad av iesho 2019-03-19 kl. 04:34.
Citera
2019-03-19, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Förslaget låter helt bissart. Det måste väl ha debatteras och skrivits spaltmeter om i tidningarna.
Detta om något blir man släckt över.
Det var just det som var saken, media då nämnde inget överhuvudtaget. man måste komma ihåg
att då fanns inte internet så i princip kände ingen till det.
Citera
2019-03-19, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Det vore mycket intressant att få mer information om SE:s vapensamlande granne. Ingen här som kommit över namnet på denna man?

Han skulle kunna vara en viktig pusselbit i detta gigantiska pussel!

Jag har ägnat detta en hel del tid. Jag är säker på att de uppgifter TP lämnar i "Den osannolika mördaren" (det skall vara osannolike) inte är helt sanningsenliga. Det finns ingen person som satisfierar samtliga de uppgifter han ger i boken.
Citera
2019-03-19, 10:52
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Det var ju en början. Kan fotot komma från ombyggnaden i oktober 2010?
Ja, det stämmer nog fint. Det är i alla fall en senare, och flyttad, upplaga av Skandias rec. Jag letade igenom hårddiskarna och hittade en bild av hur den såg ut mellan 1983-87. Med lite fantasi kan man nästan kan man nästan tro det är SE som knallar förbi när bilden tas ;-)

http://sv.tinypic.com/r/2ywdats/9
Citera
2019-03-19, 12:31
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Jag har ägnat detta en hel del tid. Jag är säker på att de uppgifter TP lämnar i "Den osannolika mördaren" (det skall vara osannolike) inte är helt sanningsenliga. Det finns ingen person som satisfierar samtliga de uppgifter han ger i boken.

Om du känner att du kan utveckla detta så vore det intressant. Tack för bilden förresten .
Citera
2019-03-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jaså. Ja, det verkar ju helt rimligt att den utvalda mördaren som ingick i gruppen som hade planerat mordet bar lågskor som han halkade fram med när det var dags att genomföra mordet. Allt tyder ju på att det var en konspiration, förutom den lilla obetydliga detaljen att det aldrig har gått att få någon som helst klarhet i vem eller vilka som i så fall skulle ha gjort det.

Om någon hade pekat ut SE redan 1986, en palmehatande täbybo som umgicks i vapenkretsar, som kan knytas till brottsplatsen men på något konstigt sett verkar ha gjort sig osynlig, hade nog de flesta fnyst på näsan. Nej, en sådan högerman är nog till och med mindre trolig som GM än diverse socialbidragsberoende narkomaner som Christer Pettersson. Alltså så lite trolig att han inte ens behöver utvärderas.

Bättre att lyssna på stollar som Gunnar Wall och Lars Borgnäs. Borgnäs, som tror att SE är mannen på David Bagares gata men absolut inte mördaren. Så tänker vi klipska personer som har genomskådat konspirationen bakom Palmemordet.

Tycker inte dom är stollar. Borgnäs tycket jag under åren pekat på vilka brister utredningen har.

Om vi återgår till SE, du hävdar att Yvonne har sett SE på åsen enligt signalementen. Vet att detta togs upp ganska tidigt, bla i aschbergs diskutablt (Lingärde).

Förklara gärna din hypotes, hur kom han ner till mordplatsen igen? Var han själv i mop?
Citera
2019-03-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
Ja, det stämmer nog fint. Det är i alla fall en senare, och flyttad, upplaga av Skandias rec. Jag letade igenom hårddiskarna och hittade en bild av hur den såg ut mellan 1983-87. Med lite fantasi kan man nästan kan man nästan tro det är SE som knallar förbi när bilden tas ;-)

Har man uppsikt över gatan från receptionen?
Citera
2019-03-19, 13:25
Medlem
Temat Norrköpingsmötet

Vad tror ni om "Bertils" uppgifter , hade kommissionen för svaga befogenheter att kunna utreda olika uppgifter ordentligt.
Vad hände med pm.et som skickades till Säpo i Stockholm, var det oturen som gjorde att pm:et försvann?

Har Norrköpingsmötet något samband med mordet på OP, OP hann inte göra någon resa till Moskva.

Henry Eriksson, jag sökte någon på partistyrelsen för att varna om en möjlig sammansvärjning mot OP.
Jag trodde inte det var något men jag ville ändå meddela det på något sätt, men han ljög för utredarna och sa att han inte fört uppgifterna vidare.

https://www.youtube.com/watch?v=LLv0-pBrxC8
Palmemordet. Striptease-99. Del 2..AVI
Citera
2019-03-19, 13:53
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf

Datorutrustningen ser inte ut att vara från 2010 i varje fall.
En bild på skjutdörren in till hissarna så är det hela komplett.
Eftersom tidmätningen skedde vid skjutdörren så har det
ingen betydelse vilken våning SE satt på.

Här är en nutida ritning så att man kan jämföra (entreplan).
https://insynsverige.se/documentHandler.ashx?did=39392
Citera
2019-03-19, 15:41
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Temat Norrköpingsmötet

Vad tror ni om "Bertils" uppgifter , hade kommissionen för svaga befogenheter att kunna utreda olika uppgifter ordentligt.
Vad hände med pm.et som skickades till Säpo i Stockholm, var det oturen som gjorde att pm:et försvann?

Har Norrköpingsmötet något samband med mordet på OP, OP hann inte göra någon resa till Moskva.

Henry Eriksson, jag sökte någon på partistyrelsen för att varna om en möjlig sammansvärjning mot OP.
Jag trodde inte det var något men jag ville ändå meddela det på något sätt, men han ljög för utredarna och sa att han inte fört uppgifterna vidare.

https://www.youtube.com/watch?v=LLv0-pBrxC8
Palmemordet. Striptease-99. Del 2..AVI

Norrköpingsmötet på stadens polishus 860116 är en av uppgifter som tyder på en möjlig konspiration som ännu går att nysta i. Jörgen B identifierar polisen Hans Lumdmark som den som bjöd in honom till mötet. HL hade liksom JB jobbat för IB på 70-talet. Värt att hålla i bakhuvudet är att övervaknings-pm anger 860117 som första datum för misstänkt övervakning av OP.

JB talade med lokala Säpochefen Kenneth Nykvist om mötet. Den senare tyckte JBs berättelse gällde Olof Palme var virrig . Ändå skrev KN en PM om samtalet med Jörgen och skickade till SÄPOS högkvarter i Stockholm, Brevet kvitterades ut men försvann . Skulle vara mycket intressant att veta vem som kollrade bort Jörgens konkreta uppgifter.

Kommunalrådet i Norrköping Henry Eriksson (S) blev kontaktad av JB och tog uppgifterna såpass på allvar att han talade med Leif Carlsson på socialdemokratiska högkvarteret på Sveavägen 68, låt vara anonymt. LC gick inte vidare till OP med uppgifterna trots att han i intervjuer sagt han tyckte att uppgiftslämnaren, HE, lät trovärdig. En märklig twist är att LCs sambo, borgarrådet Inger Båvner varnades av Ivan von Birchan om ett förestående attentat mot OP. Inte heller hon gick vidare med uppgifterna.

Norrköping var på 80-talet en ort där det en del militär und/säk tjänst lokaliserad. Finns åtskilligt i ämnet i tråden, sökfunktionen kan ge åtskilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in