Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Temat Norrköpingsmötet
Vad tror ni om "Bertils" uppgifter , hade kommissionen för svaga befogenheter att kunna utreda olika uppgifter ordentligt.
Vad hände med pm.et som skickades till Säpo i Stockholm, var det oturen som gjorde att pm:et försvann?
Har Norrköpingsmötet något samband med mordet på OP, OP hann inte göra någon resa till Moskva.
Henry Eriksson, jag sökte någon på partistyrelsen för att varna om en möjlig sammansvärjning mot OP.
Jag trodde inte det var något men jag ville ändå meddela det på något sätt, men han ljög för utredarna och sa att han inte fört uppgifterna vidare.
https://www.youtube.com/watch?v=LLv0-pBrxC8
Palmemordet. Striptease-99. Del 2..AVI
Norrköpingsmötet på stadens polishus 860116 är en av uppgifter som tyder på en möjlig konspiration som ännu går att nysta i.
Jörgen B identifierar polisen
Hans Lumdmark som den som bjöd in honom till mötet. HL hade liksom JB jobbat för IB på 70-talet. Värt att hålla i bakhuvudet är att övervaknings-pm anger 860117 som första datum för misstänkt övervakning av OP.
JB talade med lokala Säpochefen
Kenneth Nykvist om mötet. Den senare tyckte JBs berättelse gällde
Olof Palme var virrig . Ändå skrev KN en PM om samtalet med Jörgen och skickade till SÄPOS högkvarter i Stockholm, Brevet kvitterades ut men försvann . Skulle vara mycket intressant att veta vem som kollrade bort Jörgens konkreta uppgifter.
Kommunalrådet i Norrköping
Henry Eriksson (S) blev kontaktad av JB och tog uppgifterna såpass på allvar att han talade med
Leif Carlsson på socialdemokratiska högkvarteret på Sveavägen 68, låt vara anonymt. LC gick inte vidare till OP med uppgifterna trots att han i intervjuer sagt han tyckte att uppgiftslämnaren, HE, lät trovärdig. En märklig twist är att LCs sambo, borgarrådet
Inger Båvner varnades av
Ivan von Birchan om ett förestående attentat mot OP. Inte heller hon gick vidare med uppgifterna.
Norrköping var på 80-talet en ort där det en del militär und/säk tjänst lokaliserad. Finns åtskilligt i ämnet i tråden, sökfunktionen kan ge åtskilligt.