Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Att han skulle stått och pratat bort tid när han hade bråttom, och därmed uppvisat ett ologiskt beteende som indikerar att han är gärningsman ör så långsökt så att det är skrattretande.
Det är väl inget märkligt att man stannar och växlar några ord fast det är lite knappt om tid.
Har man inte själv gjort detta utan att haft onda avsikter?
Han kanske ansåg att han haft relativt goda tidsmarginaler då han stämplade ut, men efter att ha pratat bort ett par tre minuter som han inte räknat på kan han ju fått bråttom.
Och eftersom han inte stod med tidtagaruret i hand visste han inte exakt vad klockan hunnit bli.
Så enkelt, så naturligt.
Det förekommer flera gånger varje dag skulle jag våga påstå.
Även passbyten.
Åtminstone betydligt oftare än statsministermord.
Han bör ha noterat tiden på stämpelklockan, varför behov av att titta på klockan ännu en gång när han är gåendes på gatan, det handlar snarare om sekunder än minuter, detta har noterats tidigare.
Det är inte märkligt att folk i allmänhet pratar bort ett par minuter, det noterbara och relevanta är att SE gjorde det trots att han hade en tid att passa och att det rakt framför fötterna på SE strax eftet också begås ett statsministermord.
Naturligtvis kan det vara som du säger, slumpen och helt naturligt beteende, men också inte.
Du avfärdar SE genom att argumentera för att SE uppträdande är naturligt, jag avfärdar inte SE genom att argumentera som du gör. Och det är vad frågan handlar om, att förklara hur SE kunde veta när han skulle gå ut på Sveavägen om han har med mordet att göra.
Finns det något som utesluter att en väktare stod i kontakt med någon wt-man på gatan, och att SE fick klartecken genom denna väktare?
Jag frågar om något utesluter att det kan ha gått till så, jag frågar inte om det finns något som talar för att det var så det gick till.
Teorin är fullt ut realistisk, således kan den inte avfärdas genom att påstå att ingenting styrker den.