Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Nej han viker inte en tum från att Skandiamannen hunnit med allt detta på tre minuter. Har det slagit runt totalt?
Ur senaste Filter:
”När det gällde själva förspelet till mordet kunde vi notera framsteg. Under ett möte med Mårten Palme, som med sin dåvarande flickvän gjorde sällskap med föräldrarna under mordkvällen, berättade han att uppgifterna om Skandiamanen var nya för honom. När Mårten Palme förevisades bilder och ett videoklipp på Stig Engström konstaterade han att Engström liknade den person han sett utanför biografen Grand. Han reagerade starkt:
– Jag tycker det känns obehagligt, nästan chockerande att se Engström. Han ger inget harmlöst intryck på mig. Det är helt otroligt att polisen inte utredde honom! Omständigheterna runt honom är bestickande, det får man säga”.
Det var alltså inte CP som stod vid Grand! Det hade varit hederligt av Mårten om han klargjort detta för 30 år sedan.
Denna stackars sate till reklamtecknare ska då föreställa vara huvudspåret enl TP.
Jag tror att PU och TP driver med oss.
Denna mordutredning är - om detta är sant - lika mycket ett spel för galleriet som den alltid varit.
KP måste ge en förklaring, i stället för att sitta och snacka om att han ska presentera en historia om hur mordet gått till innan pensionen.
Är det så jävligt så att han låter TP göra grovjobbet?
https://magasinetfilter.se/filterbub...eid=50ec0cfca6
Ja det är totalt hjärnsläpp. Han sätter tilltro till att Mårten efter 33 år ser en likhet som för honom är nästan chockerande. Det stödjer då hans teori att SE var mannen vid Grand och av det följer att SE måste ha tagit den påstådda och fullkomligt omöjliga rundan Grand-Luntis-Skandias bakdörr-receptionen.
I konsekvensens namn får väl då Pettersson också ta Mårtens uppgifter om blå täckjacka eller blå vindskyddsjacka på allvar och då uppstår ytterligare ett problem eftersom en bärande del av Petterssons indiciekedja består av att merparten av vittnena säger att gm bar en halvlång rock.
Eftersom Pettersson redan befinner sig i fantasiland så kan han ju lika gärna hävda att Engström slängde av sig den blå jackan och satte på sig rocken nånstans i Skandias korridorer. Det kanske kommer.
Det känns som en hund begraven eller snarare en hel kennel. Krister Petersson tillträder med en övertygelse att detta skall lösas inom en specifik tidsram.
Den tidsramen stämmer rätt väl med att sekretessen för förundersökningar i brottmål är 40 år. Det kanske går att kringgå eller ändra lagstiftningen, det vet jag inget om, men det kommer ju inte att gå obemärkt förbi. Hur det än är med det så låter det som att man framför allt vill sätta punkt.
28 februari 2026 ska inga journalister sitta i morgonsoffan och deklarera att nu är det 40 år sen Olof Palme mördades och ingen lösning är i sikte.