Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-03-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitfeldt
Ha ha sitter kandidaterna och r hemliga med sina politiska stndpunkter s kan inte vljarna veta vem de ska sttta. Ngon som vet varfr de gr s hr? De vntar ut varandra tydligen.

Du kommer f reda p allt detta under primrvalet, drar igng till sommaren, kommer mnga debatter etc
2019-03-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det r val sent 2020, tror du inte detta kommer lsa sig tills dess?

Frmodar att det gr s.

Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Du kommer f reda p allt detta under primrvalet, drar igng till sommaren, kommer mnga debatter etc

OK. Om ett par mnader d. Vet inte ens om jag vet om GOP eller Demokraterna har den bsta kandidaten frens d .
2019-03-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitfeldt
Frmodar att det gr s.

OK. Om ett par mnader d. Vet inte ens om jag vet om GOP eller Demokraterna har den bsta kandidaten frens d .

Det som debatterna och valrrelsen ska hjlpa dig med s frhoppningsvis klarnar det d
2019-03-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny nationell poll over vem demokraterna vill ha som presidentkandidat fran Emerson:

Sanders 26%
Biden 26%
Harris 12%
O'Rourke 11%
Warren 8%

https://emersonpolling.reportablenew...ouncement-bump

O'Rourke bump. CNN fake news.

Beta ngar p. Jag r inte sld p Harris, jag har svrt att se att hon helt enkelt duger som politiker. Det rcker inte med Hollywood-rster.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hoppas Bernie Sanders blir Democtar's presidentkandidat. Joe Bieden...usch!

Kom igen nu, Tompa. Ingen av de dr tv r aktuella.
2019-03-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Beta ngar p. Jag r inte sld p Harris, jag har svrt att se att hon helt enkelt duger som politiker. Det rcker inte med Hollywood-rster.

Kom igen nu, Tompa. Ingen av de dr tv r aktuella.

Harris har en ngot nervs ton. Hon r femtiofyra r. Ganska ung mao. Ska hon med fr hon lgga p ett rem. Tycker staminan och rsten ocks ska vara med fr att en president ska funka. Beto pratar konstigt.
2019-03-21, 21:54
Medlem
Att demokraterna kandidat har en massa politiska verktyg i sin lda att locka vljarna med kan vi nog rkna med. Men vad har Trump kvar att locka vljarna med? MAGA?, knappast med tanke p att det r uttjatat intill leda. Farliga socilaister? Icke eftersom f vljare kper sdant usel retorik. <mur oh invardare d? Tyvrr, f vljare anser det som en viktigpolitiskt frga fr landet och lr inte bli en valvinnandne frga. S kan Trump frnya sig, ta sig i kragen och bete sig vuxet och ansvartfullt och locka tveksamma vljare? Knappast, Trump r gammal och lr inte bry sig om vljarnas nskeml om dom inte sammanfaller med dom egna behoven frsts.

Trump r ju idag inget oprvar kort som vljarna hoppas kan frndra och frbttra utan ett redan prvat kort som def, inte hller mttet. S Trump fr troligen kmpa utav attan 2020 fr att frska vertyga vljare och den kapaciteten eller frmgan har han sannolikt inte.

Tv r av samlade bevis p hans tillrcklighet som ansvarsfull och mogen ledare borde ju stta sina negativa spr vid valurnorna.
2019-03-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att demokraterna kandidat har en massa politiska verktyg i sin lda att locka vljarna med kan vi nog rkna med. Men vad har Trump kvar att locka vljarna med? MAGA?, knappast med tanke p att det r uttjatat intill leda. Farliga socilaister? Icke eftersom f vljare kper sdant usel retorik. <mur oh invardare d? Tyvrr, f vljare anser det som en viktigpolitiskt frga fr landet och lr inte bli en valvinnandne frga. S kan Trump frnya sig, ta sig i kragen och bete sig vuxet och ansvartfullt och locka tveksamma vljare? Knappast, Trump r gammal och lr inte bry sig om vljarnas nskeml om dom inte sammanfaller med dom egna behoven frsts.

Trump r ju idag inget oprvar kort som vljarna hoppas kan frndra och frbttra utan ett redan prvat kort som def, inte hller mttet. S Trump fr troligen kmpa utav attan 2020 fr att frska vertyga vljare och den kapaciteten eller frmgan har han sannolikt inte.

Tv r av samlade bevis p hans tillrcklighet som ansvarsfull och mogen ledare borde ju stta sina negativa spr vid valurnorna.

Det kan se lite trist ut fr Trump fr mnga av de som rstade p honom nu 2020 inte orkar g och rsta. Och hans egna str nog i k fr att drpa honom vid minsta lilla blodspillan. Blir han ens kandidaten inte s skert.
2019-03-21, 22:44
Medlem
BroderDonuts avatar
Bernie fan Ron Placone intervjuar en Hillary mediaoperatr (parodi). Ger en kul lgesrapport ver presidentkampanjerna idag.
https://www.youtube.com/watch?v=IKW2...ature=youtu.be
2019-03-21, 22:54
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att demokraterna kandidat har en massa politiska verktyg i sin lda att locka vljarna med kan vi nog rkna med. Men vad har Trump kvar att locka vljarna med?

Donald Trump har kat antalet jobb i USA mer n ngon annan president.
Rekordmnga amerikaner kan idag leva p sin ln utan bidrag.
Han har pbrjat arbetet med att kasta ut kriminella ur landet.

Jag ser i dag ingen demokrat som kan hota Donald Trump 2020.
2019-03-21, 23:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
experten10 skrev

Ny Iowapoll fran PPP over vem demokraterna vill ha som presidentkandidat:

Biden 29%
Sanders 15%
Warren 8%
O'Rourke 7%
Klobuchar 6%
Harris 5%

https://iowastartingline.com/wp-cont...March-2019.pdf

Harris langt ner.
2019-03-22, 08:34
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Donald Trump har kat antalet jobb i USA mer n ngon annan president.
Rekordmnga amerikaner kan idag leva p sin ln utan bidrag.
Han har pbrjat arbetet med att kasta ut kriminella ur landet.

Jag ser i dag ingen demokrat som kan hota Donald Trump 2020.

Sorry. Gr inte att gra Trump till ngon hjlte hr inte.
Hgkonjunktur sedan mnga, mnga r tillbaka r den frmsta orsaken. Lg arbetslshet r en del av det.

Trumps lften om att att bl a skattesnkningen fr fretag skulle leda till bde hgre lner och fler anstllde gick inte riktigt vgen. Fretagen skickade sina kade vinster till garna istllet.
Definiera rekordmnga, till delar har viss medelklass (om man bor i rtt delstat) ftt lite mer pengar ver nr lnen kommer. Men lr vara tmligen kortvarigt. Hans handelskrig brjar mrkas mer och mer i plnbckerna.
Och, sist jag sg ledde fortfarande Obama vad gller att kasta ut illegala. Hr mste du ocks tala om vad du menar med kriminella.
Du har nog blandat ihop illegal med kriminell.
2019-03-22, 10:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Just nu verkar det vara en kamp om vem som kan fa fram mest pengar sa fort som mojligt. Biden ringer donatorerna, han maste sla $6.1 miljoner forsta dagen:

Donatorerna verkar vara skeptiska till Bidens chanser:

"Several top Democratic donors have told former Vice President Joe Biden that they won't help him raise funds in the early stages of the party's 2020 presidential primary, CNBC has learned. Their reason: skepticism that Biden actually can win the Democratic primary."

https://www.cnbc.com/2019/03/21/skep....PostToTwitter

Biden forsoker att fa med sig Stacey Abrams. Biden tafsa pa Abrams?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in