2019-03-20, 21:16
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
När man köper ett paket är det bundet till vad för typ av mediespelare kunden har hemma eller kan man byta mellan smarttv och box utifrån upplevelsen man har för stunden?

Ibland byter jag mellan den inbyggda Smart IPTV (Lg) och HDMI2=Firestick. Funkar bra.
Finns inga "paket". Det enda är priset :P (errhm.. som kan prutas på heh) inga pm.
2019-03-21, 08:45
Medlem
De flesta operatörerna ger både mac + m3u om man frågar.
2019-03-21, 09:20
Medlem
Verbal.Kints avatar
Hur funkar det, låt säga jag införskaffar en box till min tv i vardagsrummet men vill även kunna komma åt min Iptv i sovrummet. Går det att casta till en chromecast från telefonen? Isåfall, har alla leverantörer denna möjlighet?
2019-03-21, 18:01
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Hur funkar det, låt säga jag införskaffar en box till min tv i vardagsrummet men vill även kunna komma åt min Iptv i sovrummet. Går det att casta till en chromecast från telefonen? Isåfall, har alla leverantörer denna möjlighet?

Javisst går det. Tänk bara på att inte använda båda samtidigt. (2 aktiva anslutningar kan ge ban)

Har själv lite dålig erfarenhet med chromecast, vissa kanaler funkar fint andra inte. Har inte undersökt det närmare... Bara använd IPTV Extreme på Android - någon annan kanske har bättre erfarenhet. Det handlar nog mer om vilken app du använder än leverantör.
2019-03-21, 21:37
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Javisst går det. Tänk bara på att inte använda båda samtidigt. (2 aktiva anslutningar kan ge ban)

Har själv lite dålig erfarenhet med chromecast, vissa kanaler funkar fint andra inte. Har inte undersökt det närmare... Bara använd IPTV Extreme på Android - någon annan kanske har bättre erfarenhet. Det handlar nog mer om vilken app du använder än leverantör.

Tack för ditt svar. Ja, det har jag hört att man ska inte använda två samtidigt men det kommer inte va några problem. Rent hypotetiskt, tex cmore sport eller viasat sport, har du erfarenhet av hur den funkar via chromecast? Det är främst sport jag ser och således behöver kunna komma åt på fler ställen än i vardagsrummet.
2019-03-22, 18:20
Medlem
desammlass avatar
tänkte nu skaffa iptv och skulle gärna vilja ha tips på vilken är bäst med mest kanaler och kan man kolla direkt från datorn i så fall vad behöver man för program för att kolla
2019-03-22, 22:07
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Tack för ditt svar. Ja, det har jag hört att man ska inte använda två samtidigt men det kommer inte va några problem. Rent hypotetiskt, tex cmore sport eller viasat sport, har du erfarenhet av hur den funkar via chromecast? Det är främst sport jag ser och således behöver kunna komma åt på fler ställen än i vardagsrummet.

Kör nått 24h prov-konto och testa. Google
2019-03-23, 09:06
Medlem
sylvester2016s avatar
"kan man kolla direkt från datorn i så fall vad behöver man för program för att kolla"

https://www.videolan.org/vlc/download-windows.nb.html
2019-03-23, 15:42
Medlem
tänkte införskaffa mig IPTV en undrar vilken leverantör som är bäst? måste man ha box elle kan man få tillgång till en app eller som en streaming sight?
2019-03-23, 16:39
Medlem
teamflashhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Beror på vilken leverantör du har. Oftast är smarttv/box två olika system, och då går det ej.

när man kontaktar någon av dessa antagligen resellers eller direkt, ska man använda sig utav sin riktiga mailadress eller ska man fixa ett nytt med annat namn? Alltså inte minutemail eller protonmail?
2019-03-23, 17:54
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
när man kontaktar någon av dessa antagligen resellers eller direkt, ska man använda sig utav sin riktiga mailadress eller ska man fixa ett nytt med annat namn? Alltså inte minutemail eller protonmail?
Spelar ingen roll. Du gör som du vill.
2019-03-24, 13:23
Medlem
teamflashhs avatar
Angående undertexter. Smart IPTV appen var skitbra dock så stöder den inte textning..
Läser att det är inte helt hundra på allt vad som stöds och inte stöds men det framkommer mest att

*Tvip s box,
*Nvidia shield tillsammans med iptv extreme pro appen
ska stödja nästan all form av undertextning. Magbox är säkert men den känns föråldrad i dagsläget.

Det jag önskar är teletext och dvb textning. Vad rekommenderas till en LG oled?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in