2019-04-03, 21:15
Medlem
Amerikaner i helhet är allmänt kända för alla typer av thrashtalk och allt som har med våld att göra, men varifrån kommer fenomenet redan från början?

Varför konsumerar amerikaner kontiga MTV program? Thrashtalk I boxning och mma? Mortal kombat fatalities?

Handlar det om att man vill bryta normerna från den hårda kristna samhället som de har/har haft I sydstaterna? Handlar det om att marknadsföra liberalismen?

Varför se vi inte sådant här i tex Sverige och övriga nordiska länder?

Får ingen förklaring gällande det här, kanske detta är fel forum men jag önskar att min tråd isåfall hamnar rätt
Citera
2019-04-03, 21:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
USA är på väg i en nihilism. Där varje individ tar moralen i sin egen hand och gör exakt vad den vill.

Idag är det väldigt vanligt att vanligt folk stjäl från andra. Inte för att dem är i nödbehov, utan för att dem bara kan det.

Resultatet av detta är att folk börjar sätta upp kameror för att fånga alla dessa "min kropp - mitt beslut"-folk med nihilistiska attityder.

Inte helt ovanligt att pizzakillen har ätit upp din pizza innan han levererar den halv till dörren - för att han kan.

Inte ovanligt att granntjejen rotar i din postlåda för att hitta något intressant förutom räkningar - för att hon kan.

Inte ovanligt att folk som vill låna bilar helt enkelt skiter i att lämna tillbaka dem, trots att dem har uppgett sitt personnummer inför ägaren - för att dom kan.

Samma sak gäller med trashtalk - för att dom kan.
Citera
2019-04-04, 18:40
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
USA är på väg i en nihilism. Där varje individ tar moralen i sin egen hand och gör exakt vad den vill.

Idag är det väldigt vanligt att vanligt folk stjäl från andra. Inte för att dem är i nödbehov, utan för att dem bara kan det.

Resultatet av detta är att folk börjar sätta upp kameror för att fånga alla dessa "min kropp - mitt beslut"-folk med nihilistiska attityder.

Inte helt ovanligt att pizzakillen har ätit upp din pizza innan han levererar den halv till dörren - för att han kan.

Inte ovanligt att granntjejen rotar i din postlåda för att hitta något intressant förutom räkningar - för att hon kan.

Inte ovanligt att folk som vill låna bilar helt enkelt skiter i att lämna tillbaka dem, trots att dem har uppgett sitt personnummer inför ägaren - för att dom kan.

Samma sak gäller med trashtalk - för att dom kan.

Finns nog lite sanning i det du skriver om man tänker efter.
Fan vet hur många gånger jag fått skicka kaffemuggen åt helvete för att dessa jävla pack vägrar förstå ordet "Black - Please" och häller i socker och mjölk. Säkert för att de kan och vill

Hur många av de "illegala" har inte kommit in på lovligt sätt men vägrar åka tillbaka när tiden är ute.
Samma där. De stannar för att de kan.

Men deras fjantkärlek för trashalk. Den är fan i mig obegriplig. Måste till en korkad jävla amerikan för att ta åt sig.
Citera
2019-04-04, 19:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Finns nog lite sanning i det du skriver om man tänker efter.
Fan vet hur många gånger jag fått skicka kaffemuggen åt helvete för att dessa jävla pack vägrar förstå ordet "Black - Please" och häller i socker och mjölk. Säkert för att de kan och vill

Hur många av de "illegala" har inte kommit in på lovligt sätt men vägrar åka tillbaka när tiden är ute.
Samma där. De stannar för att de kan.

Men deras fjantkärlek för trashalk. Den är fan i mig obegriplig. Måste till en korkad jävla amerikan för att ta åt sig.

För att dom kan. Nihilismens tid är kommen. Här mäts din frihet i pengar. Mycket pengar? Ja, då har du eliten bakom dig. Lite pengar? Då är du rasist.

Samma sak gäller trashtalk.
Citera
2019-04-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För att dom kan. Nihilismens tid är kommen. Här mäts din frihet i pengar. Mycket pengar? Ja, då har du eliten bakom dig. Lite pengar? Då är du rasist.

Samma sak gäller trashtalk.

Skulle en amerikan kunna gå och mobba människor för deras utseende och funktionedsättning för 100,000$? Ingen svensk hade velat göra det för en miljon.
Citera
2019-04-06, 16:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Skulle en amerikan kunna gå och mobba människor för deras utseende och funktionedsättning för 100,000$? Ingen svensk hade velat göra det för en miljon.
Ja.

Jo. Så fort det handlar om pengar så är det mycket som kan göras.

Tänk du jobba som komiker där du gör narr av efterblivna. Men för varje show får du 1 miljon. 100 shower och du är 10% miljardär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in