• 1
  • 2
2019-04-08, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -heroin
Förlåt för segt svar! Jag och min kompis gick igenom hela mitt skafferi idag, tömde allt i skålar och kollade igenom osv. Vi hittade absolut inga larver. Kollade i andra skåp jag har nötter och sånt i också och fanns ingenting. Vad kan dom annars vara i?

Döda alla fjärillar du hittar sen stänger du alla dörrar och luckor du kan när du lägger dig, dagen efter så öppnar du luckor och dörrar försiktigt och ser vart fjärilarna ploppar ut ifrån.

Som sagt så måste det ligga nått någonstans so dom lever av, antagligen förra ägaren som haft nått liggandes nånstans.
Citera
2019-04-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Döda alla fjärillar du hittar sen stänger du alla dörrar och luckor du kan när du lägger dig, dagen efter så öppnar du luckor och dörrar försiktigt och ser vart fjärilarna ploppar ut ifrån.

Som sagt så måste det ligga nått någonstans so dom lever av, antagligen förra ägaren som haft nått liggandes nånstans.

Tack för tipsen!
Finns en lucka i väggen bakom kylskåpet hela vägen upp till taket. Det är helt svart så ser inte om det leder nånstans men kanske nåt därifrån!
Citera
2019-04-09, 10:45
Medlem
Du skulle kunna prova en fälla med feromoner, de använde vi oss av när jag jobbade som skadedjurssanerare. Nu va de jag oftast åkte för en annan sort än de du beskrivit, små och vita, du kan höra med en skadedjursfirma för gratis rådgivning.

Ex: https://shop.anticimex.com/skadedjur/kvarnmottfalla

Du kan höra med din hyresvärd om han har avtal med någon skadedjursfirma, de är många som har det, då kan ett besök vara gratis, eller billigare, för dig.
Citera
2019-04-10, 11:34
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Kostar det något? Jag är student och ska flytta härifrån i juni

Svårt att svara på, vet inte hur de tar betalt. Men att bara skicka ut någon för att kolla borde ju inte kosta skjortan!
Citera
2019-04-11, 12:36
Medlem
Citat:
Hade dom jag brukar ha hemma sett ut sådär hade jag flyttat direkt nu
Nejmen dom jag har hemma är mindre, och gråa/svarta. Men precis som du säger sitter dom bara nånstans och är lätt att damsuga upp.

Det är bara ett fåtal som blir ”större” (dom är fortfarande väldigt små) och då ser ut som på bilderna. Dom flesta är väldigt små och då är det svårt att se exakt hur dom ser ut, mer som små svarta streck bara.
Har du samma problem nu när det är kallt ute och du kanske inte har fönster/balkongdörrar öppna lika mycket? Jag märker stor skillnad, det brukar räcka med att man har öppnat en glipa på dörren bara så kommer dom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in