2019-04-14, 08:16
Medlem
p.norths avatar
Tänkte på vad Bertil Wedin sa:
* två mord var planerade att begås natten till den första mars 1986. Ett på statsminister Olof Palme och ett annat på mig. Jag har skäl att anta att de som planerade mordet på Palme utgick ifrån att jag skulle vara i Stockholm under mordnatten, att jag skulle skjutas och efter min död bli utpekad som Palmes mördare."
Craig Williamson befann sig i Stockholm och även att Roy Allen ha tagit in på Hotell Wellington i Stockholm samma natt som Olof Palme mördades. Och att Anthony White synts till hos Säpo. Skröna?
Citera
2019-04-14, 08:24
Medlem
p.norths avatar
Nigel Barnett kanske fanns där också..
Citera
2019-04-14, 09:27
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Tänkte på vad Bertil Wedin sa:
* två mord var planerade att begås natten till den första mars 1986. Ett på statsminister Olof Palme och ett annat på mig. Jag har skäl att anta att de som planerade mordet på Palme utgick ifrån att jag skulle vara i Stockholm under mordnatten, att jag skulle skjutas och efter min död bli utpekad som Palmes mördare."
Craig Williamson befann sig i Stockholm och även att Roy Allen ha tagit in på Hotell Wellington i Stockholm samma natt som Olof Palme mördades. Och att Anthony White synts till hos Säpo. Skröna?
Det finns många skrönor.

Först såg Flygare CP i en hotellkorridor. Sedan muterade han till EDK. Efter mordet flydde han via Arlanda. Där det fanns filmbevis. Sedan muterade han till en man som pratade perfekt svenska. Via Borgnäs försorg. Flygare försökte att bli rik på sin bok. Idag är Sten Flygare en andefattig loser.

Anthony White sågs i en korridor på Säpo. Alla vithåriga män måste vara han. I synnerhet på Säpo. Alla anställda och besökare var annars mörkhåriga.

SE är mördaren. Filter och TP försökte att bli rika. Allt de fick var en värdelös guldspade.

Stocklassa/Stieg Larsson försökte att bli rika. Stieg dog före han blev rik. Stocklassa kommer tyvärr att bli rik på deras svammel. Bokrättigheter i 23 länder borgar för det.

Bertil Wedin förstod på ett tidigt stadium vartåt det lutade. Därför bosatte han sig på norra turkiska delen av Cypern. Och numer försörjer sig genom att ge intervjuer till imbecilla personer som TP. Har han någonsin avböjt lukrativa intervjuer. Påminner i sitt agerade om CP som drog in multum från TV3. Där hans utvik i Svenska Hustler ansågs vara den nakna sanningen om Palmemordet. Med skinnpistol och allt.

Palme avrättades med första skottet. Eftersom Holmer bestämde det. Vad som egentligen hände verkar sakna betydelse enligt ett antal vittnen.

Lisbet Palme hade fotografiskt minne. Ulf Dahlsten intygar det. Hon var skärpt och iakttagande när mordet skedde. När allt tyder på att hon själv totalt saknade självinsikt. Trots att hon var utbildad psykolog.
Senast redigerad av andersaanderssona 2019-04-14 kl. 10:10.
Citera
2019-04-14, 10:38
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det finns många skrönor.

Först såg Flygare CP i en hotellkorridor. Sedan muterade han till EDK. Efter mordet flydde han via Arlanda. Där det fanns filmbevis. Sedan muterade han till en man som pratade perfekt svenska. Via Borgnäs försorg. Flygare försökte att bli rik på sin bok. Idag är Sten Flygare en andefattig loser.

Anthony White sågs i en korridor på Säpo. Alla vithåriga män måste vara han. I synnerhet på Säpo. Alla anställda och besökare var annars mörkhåriga.

SE är mördaren. Filter och TP försökte att bli rika. Allt de fick var en värdelös guldspade.

Stocklassa/Stieg Larsson försökte att bli rika. Stieg dog före han blev rik. Stocklassa kommer tyvärr att bli rik på deras svammel. Bokrättigheter i 23 länder borgar för det.

Bertil Wedin förstod på ett tidigt stadium vartåt det lutade. Därför bosatte han sig på norra turkiska delen av Cypern. Och numer försörjer sig genom att ge intervjuer till imbecilla personer som TP. Har han någonsin avböjt lukrativa intervjuer. Påminner i sitt agerade om CP som drog in multum från TV3. Där hans utvik i Svenska Hustler ansågs vara den nakna sanningen om Palmemordet. Med skinnpistol och allt.

Palme avrättades med första skottet. Eftersom Holmer bestämde det. Vad som egentligen hände verkar sakna betydelse enligt ett antal vittnen.

Lisbet Palme hade fotografiskt minne. Ulf Dahlsten intygar det. Hon var skärpt och iakttagande när mordet skedde. När allt tyder på att hon själv totalt saknade självinsikt. Trots att hon var utbildad psykolog.
Den värsta skrönan är att Palmetråden vet bäst. Man kan inte avfärda vittnen, men man kan avfärda privatspanare.
Citera
2019-04-14, 10:50
Medlem
Hörde på ett alternativt radioprogram där det spekulerades kring att mordet på Palme var teater och att han flydde utomlands för att han fått HIV! Skjut inte lilla mig som är budbärare............!
Citera
2019-04-14, 10:55
Medlem
Om jag minns rätt så tar bröderna Poutiainen upp en intressant tanke.

Vad hade hänt om advokat Liljeros i rättegången mot Christer P tagit in Åke Rimborn som vittne angående hans samtal med Lisbet Palme på mordnatten?
Rimborn säger ju bland annat LP pratat om två gm.
Antingen hade ju Rimborn fått backa direkt och säga att han missförstått allting, om han vidhållit sina uppgifter så hade ju frågan gått över till Lisbet Palme.

https://www.youtube.com/watch?v=efy1tO6Sqik
Polisen Åke Rimborn teg om Palmemordet i 30 år.

Lisbet Palme klagade ju bland annat på att det hon sagt till polisen omedelbart läckte till pressen,
hon verkar också tycka att hon är så förhörd att hon inte vill säga något mera.

Första officiella med henne hålls 1 mars kl 15,23 men då medverkar också Mårten Palme och Ulf Dahlsten.

Sedan hittar jag ett förhör med henne 8 mars och ett förhör med henne 25 mars, där både Hans Holmer och Tommy Lindström satt med, ett förhör som leif GW Persson beskriver som någon sorts terapeutiskt samtal.
I det samtalet säger LP att hon tror att det kan vara kroater, tyskar,israeler, sydafrikaner eller amerikaner som ligger bakom mordet, knappast kurderna

http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html

"Förhören med Lisbet Palme direkt efter mordet hålls hemliga av polisen och Palmegruppen.

De avvisade en begäran från en privatspanare om att se förhören - trots att det har gått 30 år sedan mordet på Olof Palme.

- Det verkar finnas okända förhör. Jag förstår annars inte vad de försöker hemlighålla, säger Gunnar Wall, författare och expert på Palmemordet."
För snart 30 år sedan sköts statsminister Olof Palme till döds i korsningen Sveavägen och Tunnelgatan i Stockholm.

Och ända sedan den dagen har vittnesuppgifterna från hans hustru Lisbet Palme, som promenerade med sin make och också blev skjuten, stått i centrum.

Hon har länge sagt att hon är helt säker på att Christer Pettersson är mördaren, men uppgifter om motstridiga uppgifter från de första förhören med henne har länge förekommit.

Nu har ett avslag från polismyndigheten avslöjat att det kan finnas okända förhör med Lisbet Palme från natten för mordet på hennes make. Men Palmegruppen håller dem hemliga."

https://www.expressen.se/nyheter/hem...-lisbet-palme/
Expressen 30 jan 2016
Citera
2019-04-14, 11:09
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-04-14 kl. 11:16.
Citera
2019-04-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Åtalet mot CP var en set up.

Åklagare, försvarare, förundersökningsledare, spaningsledare, media, Sigge Cedergren, Tommy Lindström, Thure Nässen, Lisbet Palme och alla som höll käft var överens.

Vad kan det säga oss om var man kan söka mördaren. De avsnitt som aldrig undersöktes. Som samtidigt verkar kunna styra allt i fel riktning. Där sossar som IC, UD och Löfven pekar ut en oskyldig. Men där inte företrädare för andra partier gör detsamma.

Om allting varit någon socialdemokratisk komplott mot OP, borde det då inte passat ypperligt för till exempel Carl Bildt eller andra politiska meningsmotsåndare att gräva i fallet?
Ett annat spår som inte heller undersökts till fullo är kopplingar mellan Holmer och de högerextrema poliser han umgicks med och köpte vapen mm ifrån.
Ebbe C är jag tveksam på vem eller vilka han var lojal mot om han överhuvudtaget var lojal mot någon.

Det gick inte så bra för Jerry Martinger heller, Moderat riksdagsman

Fallet Martinger
- en fortsättning på Palmemordet

"Under åren 1989-91 berättade länspolismästaren Hans Holmérs chaufför, polisinspektören Rolf Dahlgren, vid flera tillfällen att han på kvällen den 28 februari 1986, då statsminister Olof Palme blev mördad, hade uppdrag av Holmér att tjänstgöra som chaufför åt denne i Stockholm. Detta samtidigt som Holmér själv uppgivit att han under mordkvällen befann sig i Dalarna för att delta i Vasaloppet.

Efter Dahlgrens berättelse har sedan ett stort antal egendomliga händelser inträffat som på ett eller annat sätt kan ha anknytning till det Dahlgren sagt. Nedan redovisas datum och korta resuméer av sådana händelser.

Det hela började i januari-mars 1989 då Dahlgren begärde att få ett sammanträffande med riksdagsmannen Jerry Martinger. Mötet ägde rum i riksdagshuset i Stockholm."

http://lege.net/www.nyapolitiken.biz...martinger.html
Citera
2019-04-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Dina gissningar är lika goda som mina.

Anledningen till att vi idag kan läsa ett antal förhör är att de släpptes till rättegångarna mot CP. De ingick i FUP. I Skandias fall var det dock ett misstag enligt Wall. Så här användes enbart det som ansågs gynna åtalet mot Christer enligt åklagarna. Allt annat lades åt sidan under förundersökningssekretess. Som förhöret med greken mordnatten som enbart ett exempel.

I inlägget av Sumer nyss så framgår det att Holmer inte hade en chans att sätta sig in i förhör och annat. Han anlände till polishuset 10.50 och höll presskonferens redan 12,00. Ändå hävdade han att rikslarmets 2 gärningsmän inte gällde. Och, som han inte kunde veta då, att ÖB efter mordnattens regeringssammanträde fick en felaktig uppgift som hamnade i hans dagbok. Det byggde på ett missförstånd. Trots att Gösta Welander pratade med Lisbet på Sabb. Senare sade han att det gått troll i ärendet. Och detta utan att prata med Lisbet före pressträffen första mars. Så vitt vi känner till.

Detta kan tolkas som att mörkläggningen startade just då. Av okänd anledning. Alternativet är att HH hade saklig grund för sitt påstående. Eftersom det bevisligen enbart var en gärningsman som avfyrade skotten. Via vägar vi inte känner till. Vilket som är den troligaste förklaringen får var och en ta ställning till.

Om jag minns rätt så var det Juristkommissionen som ställde frågan till Hasse hur han kunde veta att det inte var just två gärningsmän. Svaret är maskerat i kommissionens rapport. Samma här. Var och en får ta ställning till varför.

När man då sammanför din gissning med Lena Anderssons konstaterande att det finns en person som man inte kommer runt på mordplatsen blir det intressant. Alltså Lisbet Palme. Hon som aldrig fick frågan om hon ville delta i en rekonstruktion. Samma här. Var och en får..... varför.
I skenet av detta kan eventuell mörkläggningen av dessa vittnen sättas in i ett logiskt sammanhang. Alla som eventuellt hört Lisbeth Palme yttra sig om detta sopas under mattan.
Precis som Rimborn.
De som kan ha hört något var de allra tidigaste, och om deras vittnesmål saknas förvanskas bilden av vad som hände på mordplatsen halvminuten efter mordet.
Tänk om Anna Hage inte var först?
Tänk om killen hon såg ”joxa” med Palmes huvud innan hon själv kom fram inte var Stefan, utan någon annan?
Varför vet vi inte hur han såg ut?
Varför är det i stort sett bara HJ:s passagerare som vi inte vet något om?
Kan det finnas ledtrådar i dessa knapphändiga förhör?
Personer som inte kan ha tillhört bilarna skymtar dock fram ganska tydligt.
I ett mycket tidigt skede dessutom.
De tillförde inte åklagarna något av vikt när det gällde CP, men det är ju för länge sedan överspelat, så dessa förhör borde släppas.
Menar PU allvar med att gå tillbaka till mordplatsen, borde prio ett vara att komplettera bristfälliga förhör.
Kan det finnas vittnen som varit belagda med yppandeförbud i 33 år?
Citera
2019-04-14, 13:49
Medlem
ieshos avatar
Kan vi inte enas kring vad som menas med förundersökningssekretess och vilka konsekvenserna är? Bara det som tillhör förundersökningsprotokollet är offentligt. Slasken, det överskottsmaterial som kan finnas i polisens förundersökning, t.ex. i form av förhör med personer som åklagaren inte ansett ha någon betydelse, finns endast hos polisen och kan endast fås ut av den misstänkte och hans försvarare.

Visserligen tycks det läcka material ur utredningen, men finns det verkligen någon som officiellt fått ut något som inte tillhörde förundersökningsprotokollet inför åtalet mot Christer Pettersson? Det skulle vara intressant att veta.

Att PU inte lämnar ut material betyder inte att de döljer något (vilket de iofs gör) utan bara att de varken kan eller vill lämna ut något annat. Det handlar väl om grundlagen och skydd av privatpersoner som har förekommit i utredningen?

Lars Larsson (Nationens fiende) kan ha begärt ut hela FUP och det är i så fall de enda vi lär se (om vi inte känner någon i PU).
Senast redigerad av iesho 2019-04-14 kl. 13:56.
Citera
2019-04-14, 13:50
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag har svårt att se någon inblandning av kroater i MOP. Var ifrån kommer de uppgifterna?
Ove Mollvik?

Läste om två mynthandlare(numismatiker) i Tyresö för rätt så länge sedan. Kan någon uppdatera mig om den historien?

https://www.facebook.com/rados.karad...Mb8B9o&fref=nf

Rados Karadjordjevic‎ till Olof Palme
3 maj 2012 ·
Med politiskt vilja detta är möjligt att inom en väcka lösa mordet på statsminister Olof Palme."Om sanningen kommer fram kommer Sverige att skakas i sina grundvalar" har skrivit Hans Holmer och enligt bäretelse från Billy Höijer har Hans Holmer organiserat atentatet mot Olof Palme och detta var själv Billy Höijer som avlosade skottet mot makarna Palme den 28. februari 1986.Jag har anmält Sverige till Europa Domstolen i Strasbourg för detta och är redo för kamp för att saningen ska komma fram !

Karađorđević dynasty - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Karađorđević_dynasty

The Karađorđević is a Serbian dynastic family, founded by Karađorđe Petrović, the Veliki Vožd ... According to Radoš Ljušić, Karađorđe's ancestors most likely hailed from Vasojevići, but he has said there is no certain historical information on ...
Kauklijas tidigare restaurang La Fountainblue påstås ha sprängts av en läkarstudent som senare blev inburad efter illegala guldhandelsaffärer. Vill gärna veta mer om de två mynthandlarna från Tyresö.
Citera
2019-04-14, 14:58
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om jag minns rätt så tar bröderna Poutiainen upp en intressant tanke.

Vad hade hänt om advokat Liljeros i rättegången mot Christer P tagit in Åke Rimborn som vittne angående hans samtal med Lisbet Palme på mordnatten?
Rimborn säger ju bland annat LP pratat om två gm.
Antingen hade ju Rimborn fått backa direkt och säga att han missförstått allting, om han vidhållit sina uppgifter så hade ju frågan gått över till Lisbet Palme.

https://www.youtube.com/watch?v=efy1tO6Sqik
Polisen Åke Rimborn teg om Palmemordet i 30 år.

Lisbet Palme klagade ju bland annat på att det hon sagt till polisen omedelbart läckte till pressen,
hon verkar också tycka att hon är så förhörd att hon inte vill säga något mera.

Första officiella med henne hålls 1 mars kl 15,23 men då medverkar också Mårten Palme och Ulf Dahlsten.

Sedan hittar jag ett förhör med henne 8 mars och ett förhör med henne 25 mars, där både Hans Holmer och Tommy Lindström satt med, ett förhör som leif GW Persson beskriver som någon sorts terapeutiskt samtal.
I det samtalet säger LP att hon tror att det kan vara kroater, tyskar,israeler, sydafrikaner eller amerikaner som ligger bakom mordet, knappast kurderna

http://www.itdemokrati.nu/page36ar.html

"Förhören med Lisbet Palme direkt efter mordet hålls hemliga av polisen och Palmegruppen.

De avvisade en begäran från en privatspanare om att se förhören - trots att det har gått 30 år sedan mordet på Olof Palme.

- Det verkar finnas okända förhör. Jag förstår annars inte vad de försöker hemlighålla, säger Gunnar Wall, författare och expert på Palmemordet."
För snart 30 år sedan sköts statsminister Olof Palme till döds i korsningen Sveavägen och Tunnelgatan i Stockholm.

Och ända sedan den dagen har vittnesuppgifterna från hans hustru Lisbet Palme, som promenerade med sin make och också blev skjuten, stått i centrum.

Hon har länge sagt att hon är helt säker på att Christer Pettersson är mördaren, men uppgifter om motstridiga uppgifter från de första förhören med henne har länge förekommit.

Nu har ett avslag från polismyndigheten avslöjat att det kan finnas okända förhör med Lisbet Palme från natten för mordet på hennes make. Men Palmegruppen håller dem hemliga."

https://www.expressen.se/nyheter/hem...-lisbet-palme/
Expressen 30 jan 2016
Citerar ett annat av dina inlägg som inte handlar om Rolf Dahlgren.
Av intervjun att bedöma så är inte Lilian F sanningsenlig. Pengar och/eller missbruk ligger sannolikt bakom påståendet. Martinger är en hedersman som ville bringa klarhet. Han är känd för att vilja ta fram sanningen oavsett pris. Granne med Kaklija? Då.
Frun hittade en ny. Efter detta började trakaserierna. Möjligt att kvinnan som drog tillbaka narkotikaspanarna även fick nya bekantskaper efter separationen 1985?
Senast redigerad av Gothus 2019-04-14 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in