2019-04-22, 11:07
Medlem
Det här var en seglivad nyhet. Jag trodde att folk skulle tröttna rätt snabbt, det beror väl på att det inte är fotbolls-VM i år. Det påminner lite om Abele och våldet.
2019-04-22, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinfuhrer
Greta Thunberg är en bortskämd brat och horunge som har enbart blivit berömd och fått så mycket uppmärksamhet tack vare sina kändisföräldrar och deras kontakter i maskopi med judemedia för att pusha deras globalist-narrativ och alla lögner som utgör den stora klimatbluffen. Helt sinnessjukt hur mycket man har marknadsfört och pushat denna horunge inom media som en hjältinna och antagligen även har lyckats inpränta detta i en mycket stor del av den dumma fårskocken. Man ser hennes namn överallt fast hon verkligen inte har gjort något spektakulärt(som sagt, allt är mer eller mindre hennes föräldrars verk). Det är nog bara en tidsfråga innan hennes bravader glöms bort och hennes berömmelse tynar bort och blir en hora i mängden.
Väl sagt. Grejen är att allt glöms bort efter ett tag. Frågan är hur horungen då ska kunna hantera att hon inte får nån uppmärksamhet längre? Blir nog svårt för aspie-hjärnan att hantera det.
2019-04-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Hahahaha!! Hade ingen aning om att Flashback hatade Greta så pass. Många namn känner jag dessutom igen. Varifrån?
Jo, från debatter om huruvida klimatförändringar existerar eller ej. I samtliga fall skriver de något, får ett väl källhänvisat svar från mig, sen ger de upp och flyr tillbaks till Flashback-bubblan, dvs. till den här tråden där de kan få lite skönt ryggkliande.
Patetiiiiiiiiiiiiiskt.
Jag som vetenskapsmedveten har inga åsikter alls om Greta. Hon säger sanningen, och det är allt. Okej att det blivit ett "fenomen", men det är ju bara en helt vanlig mediacirkus så man känner sig "god" (för vi orsakar så mycket skada på planeten att vi snart går under, och det vet folk). Snarare är det Flashback som utsatt mig för henne.
Anledningen till att ni hatar henne fastslår jag nu vara för att ni även förnekar vetenskapen bakom klimatförändringarna som orsakar global uppvärmning, och destabiliserar vädret. Vill ni ha hjälp med det, svara på frågan "Vad har du för åsikt om klimatförändringar? Tror du på det? Ej? Motivera." och posta ert svar här: (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Jag tror inte att någon hatar henne. Det är dock trist att se en intressant vetenskaplig/politisk fråga i modern tid kapas av aktivister. Det var samma med flyktingfrågan 2015. Man kan nästan tro att historien upprepar sig.
2019-04-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Väl sagt. Grejen är att allt glöms bort efter ett tag. Frågan är hur horungen då ska kunna hantera att hon inte får nån uppmärksamhet längre? Blir nog svårt för aspie-hjärnan att hantera det.
Ordet "horunge" användes förr för barn födda utanför äktenskapet men det är ju inte Greta. Vad kan ordet mer ha för betydelse? Kan ni förklara och identifiera det. Jag är kanske lite obildad. Jag undrar bara.
2019-04-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ordet "horunge" användes förr för barn födda utanför äktenskapet men det är ju inte Greta. Vad kan ordet mer ha för betydelse? Kan ni förklara och identifiera det. Jag är kanske lite obildad. Jag undrar bara.

Bland typografer av den äldre skolan betyder det fenomenet att ett eller några få ord, på slutet (eller mera sällan, i början) av en mening, har hamnat högst upp på ny spalt eller sida - eller omedelbart före ny spalt/sida,om det är i början av en mening - och därmed står "avklippta" från resten av meningen. Det är dessutom föga estetiskt tilltalande för läsaren.

Ett ordval som numera förstås är brännmärkt av PK-feminister.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-04-22 kl. 12:26.
2019-04-22, 14:35
Medlem
Giant Squids avatar
Tyckte att hon hade utsläppt hår under fina talet i England, har bara sett hemne i flätor förut.
Hon utförde talet på perfekt brittisk engelska utan stödpapper.
Skulle hon vara så utvecklingsstörd som ni centerpartister påstår, jag tror inte det.
Upp till bevis isåfall eller håll din keft.
2019-04-22, 15:03
Medlem
Ja, jag har svårt att förstå hur Greta eller miljöengagemang kan röra upp sådana här känslor.
Det känns som det handlar om någonting annat.
Jag förstår om människor blir upprörda över höjda bensinpriser och att saker och ting kostar mer. Orättvisor och hycklande.
Men att rikta sin ilska mot Greta.....en tonåring som brinner extra för någonting som man ofta gör i den åldern. Nej det är oförståeligt och helt enkelt otrevligt. Ovärdigt av vuxna att bete sig så! Kanske stinger det till lite att hon som är så ung får så mycket uppmärksamhet? Hon som inte ens går ordentligt i skolan...och här jobbar och sliter jag och får bara betala en massa mer pga miljöskit som ändå inte gör någon skillnad? Ingen bryr sig om vad jag säger och tycker.
Lite bitterhet och kanske en känsla av maktlöshet som riktas åt helt fel håll?
Jag tycker Greta är modig och faktiskt ganska så härlig!
Vi människor förstör miljön för oss själva och alla andra arter som bor här.
Det är inget tyckande utan fakta. Sedan hur mycket vi förstör eller hur allvarliga konsekvenserna blir och vad lösningarna är kan vi vara oense om. Men miljön ska vi i vilket fall vara rädda om.
För utan den har vi ingenting.
2019-04-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Hahahaha!! Hade ingen aning om att Flashback hatade Greta så pass. Många namn känner jag dessutom igen. Varifrån?
Jo, från debatter om huruvida klimatförändringar existerar eller ej. I samtliga fall skriver de något, får ett väl källhänvisat svar från mig, sen ger de upp och flyr tillbaks till Flashback-bubblan, dvs. till den här tråden där de kan få lite skönt ryggkliande.
Patetiiiiiiiiiiiiiskt.
Jag som vetenskapsmedveten har inga åsikter alls om Greta. Hon säger sanningen, och det är allt. Okej att det blivit ett "fenomen", men det är ju bara en helt vanlig mediacirkus så man känner sig "god" (för vi orsakar så mycket skada på planeten att vi snart går under, och det vet folk). Snarare är det Flashback som utsatt mig för henne.
Anledningen till att ni hatar henne fastslår jag nu vara för att ni även förnekar vetenskapen bakom klimatförändringarna som orsakar global uppvärmning, och destabiliserar vädret. Vill ni ha hjälp med det, svara på frågan "Vad har du för åsikt om klimatförändringar? Tror du på det? Ej? Motivera." och posta ert svar här: (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Vad pratar du om vem har förnekat att vi har klimatförändringar, varför dyker ni in som kamikaze-piloter med påhittade åsikter och ståndpunkter. Bara för att man inte köper alla domedagsscenarios betyder inte att man förnekar en förändring, väldigt tröttsam debatteknik att hitta på något skrika varför tycker du så och kräva en förklaring på någonting som är taget ur luften.
Jag skriver det igen vi stör oss på att en 16-åring valsas runt i media som en messias och torgför ett domedagsscenario som inte är realistiskt och utöver det inga lösningar. Hon sprider enbart oro och ångest. Hon kan väl sitta hemma och känna ångest över klimatet istället för att åka jorden runt och ösa det över alla.

Oavsett om det går åt helvete eller inte så behövs inte 16-åringar som har fastnat i någon klimatpsykos, media och nomineringar, har världen blivit galen.
2019-04-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tyckte att hon hade utsläppt hår under fina talet i England, har bara sett hemne i flätor förut.
Skulle hon vara så utvecklingsstörd som ni centerpartister påstår, jag tror inte det.

En person skriver att hon är utvecklingsstörd och du bygger upp din egen sanning där alla utom ett fåtal i tråden tycker att hon är utvecklingsstörd, en uppenbar lögn.
Ni har ju uppenbara problem att debattera, mest lögner och lägga orden i mun på andra.
Du med flera är ett tydligt tecken på vad som gått så fel i det här landet, en ljugande skock pk-idioter som besudlar precis allting ni rör vid.

Fantastiskt Greta kan hålla tal på engelska, sänktes koldioxidutsläppen i världen med 50% nu.
2019-04-22, 15:47
Medlem
Även om det handlar om en blaska men oavsett, Aftonbladet t.ex. hade aldrig postat ärlighet:
https://www.dailymail.co.uk/news/art...-Thunberg.html
2019-04-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bland typografer av den äldre skolan betyder det fenomenet att ett eller några få ord, på slutet (eller mera sällan, i början) av en mening, har hamnat högst upp på ny spalt eller sida - eller omedelbart före ny spalt/sida,om det är i början av en mening - och därmed står "avklippta" från resten av meningen. Det är dessutom föga estetiskt tilltalande för läsaren.

Ett ordval som numera förstås är brännmärkt av PK-feminister.
Ja men den här betydelsen av ordet passar ju inte in i det här sammanhanget. Då finns det väl inte någon mer förklaring än att ordet har använts som ett skällsord.
2019-04-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Nej hon är inte utvecklingsstörd men hon är en extremist och högern har blivit totalt tagna på sängen. Högern skulle ha angripit skolplikten. Utan skolplikten hade det här vansinnet aldrig brutit ut. Istället valde man att försvara skolplikten. Grattis! Räkna med kommunism. https://www.youtube.com/watch?v=hKMX8WRw3fc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in