Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-28, 11:24
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja någon som lirar detta underbart charmiga spel? Köpte det häromveckan och är förälskad. Missade föregångarna wolly world, och hoppas den får en re-release på switchen. Men detta spel är riktigt bra. Lättsam och trivsamt tempo, pussel musik. Bara slå på switchen och njuta ett tag. Mycket extra saker och hitta så bra omspelsvärde.
Citera
2019-04-28, 11:29
  #2
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja någon som lirar detta underbart charmiga spel? Köpte det häromveckan och är förälskad. Missade föregångarna wolly world, och hoppas den får en re-release på switchen. Men detta spel är riktigt bra. Lättsam och trivsamt tempo, pussel musik. Bara slå på switchen och njuta ett tag. Mycket extra saker och hitta så bra omspelsvärde.

Varit väldigt intresserad, men priset avskräcker mig. Billigaste jag hittat är runt 550kr och så jäkla mkt gillar jag inte Yoshi
Började min Yoshihistoria med Yoshis story på N64, och fullkomligt älskade det spelet, så hoppas på en liknande känsla här.
Citera
2019-04-28, 11:49
  #3
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Varit väldigt intresserad, men priset avskräcker mig. Billigaste jag hittat är runt 550kr och så jäkla mkt gillar jag inte Yoshi
Började min Yoshihistoria med Yoshis story på N64, och fullkomligt älskade det spelet, så hoppas på en liknande känsla här.
Är det just yoshi spelet i sig som inte är värt priset tycker du? Jag menar 550 är ju så mycket som alla spel kostar när dem är nya annars. Nu har jag inte kommit så långt så vet inte bhur långt spelet är men tycker omspelsvärdet verkar vara högt. Sen är kvaliten och kärleken som spelet visar upp tillräckligt bra för att jag hittills iallafall ska tycka spelet ska vara värt det.

Själv får jag erkänna att detta är mitt allra första yoshi spel faktiskt. Jag menar visst har jag spelat andra nintendo spel som innehållit yoshi, och där har han (eller hon?) alltid varit en favorit, men detta är första gången jag spelar ett spel där yoshi är main character.
Citera
2019-04-28, 13:08
  #4
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lättsam och trivsamt tempo, pussel musik. Bara slå på switchen och njuta ett tag.

Precis det är ett Casualspel, som så många andra... Och bör värderas som ett sådant.
Spelade Yoshis Island (SNES), när det begav sig. 25 år senare spelade jag Woolly World och jag såg inte mycket mer skillnad än att de slängt ut Mario och gjort om texturerna. I det här spelet syns ännu färre skillnader.
Bara en massa mjölkande.
Citera
2019-04-28, 15:52
  #5
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Precis det är ett Casualspel, som så många andra... Och bör värderas som ett sådant.
Spelade Yoshis Island (SNES), när det begav sig. 25 år senare spelade jag Woolly World och jag såg inte mycket mer skillnad än att de slängt ut Mario och gjort om texturerna. I det här spelet syns ännu färre skillnader.
Bara en massa mjölkande.
Nja är väl typ bara 5-6 spelet något sånt där yoshi är huvudkaraktär? På en hemkonsol i plattformsgenren. Känns ju inte direkt som mjölkande. Wolly world kom väl dessutom för typ 4 år sen så var väl dags nu. Sen kommer såklart spelen påminna om varandra om dem är i samma genre. Går ju knappast att revolutionera. Samma sak med mario spelen. Konceptet är ju densamma som för 20 år sen. Sen lyckas dem hela tiden addera en del smånyheter och göra spelet med sån kärlek och kvalite så det spelar ingen roll. Sen hur just yoshi spelen står sig där är jag ju som sagt inte rätt person och bedöma då jag aldrig spelat tex wolly world förut. Så för mig känns iallafall crafted world kul och nytt. Verkar ha blivit tämligen väl mottaget också.
Citera
2019-04-28, 16:24
  #6
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nja är väl typ bara 5-6 spelet något sånt där yoshi är huvudkaraktär? På en hemkonsol i plattformsgenren. Känns ju inte direkt som mjölkande. Wolly world kom väl dessutom för typ 4 år sen så var väl dags nu. Sen kommer såklart spelen påminna om varandra om dem är i samma genre. Går ju knappast att revolutionera. Samma sak med mario spelen. Konceptet är ju densamma som för 20 år sen. Sen lyckas dem hela tiden addera en del smånyheter och göra spelet med sån kärlek och kvalite så det spelar ingen roll. Sen hur just yoshi spelen står sig där är jag ju som sagt inte rätt person och bedöma då jag aldrig spelat tex wolly world förut. Så för mig känns iallafall crafted world kul och nytt. Verkar ha blivit tämligen väl mottaget också.

Nyheterna har iaf sinat med åren, även om det nu ligger i tidens anda i övrigt också.
Men just Yoshi-spelen har varit väldigt samma, hela vägen. Och att släppa dessa copy-paste verk med några års mellanrum (precis lagom för nya generationer yngre barn) är iaf i min mening fortfarande rent mjölkande.
Citera
2019-06-08, 16:46
  #7
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har i stort sett klarat ut spelet nu. Samlat på mig alla blommor (motsvarigheten till stjärnorna i mario). Inte alla kostymer dock men det pallar jag inte. Det är en väldigt trist collectibles. Gör ju inte speciellt mycket tycker dessutom dem är ganska fult gjorda. Överlag nöjd med upplevelsen. Kul lättsamt plattformsspel. Det jag förväntade mig, och ville ha. Så är ju inget spel som står ut på något sätt. Varken totalt sett eller i sin genre men gör det den ska göra på ett bra sätt. Ger spelet 7/10. Hade varit en 8a om det inte varit för hur jävla skit soundtracket är. Måste vara ett av de sämsta, iallafall lataste soundtracken jag hört. Vill fan skära av mina öron när jag sätter på spelet framåt slutet. Jag skojar inte när jag säger att det finns typ 2-3 låtar TOTALT i hela JÄVLA spelet. Och dem går på repeat rakt igenom med typ 1-2 variationer av varje låt, vars skillnad är så liten så det knappt märks. Fan riktigt besviken på det alltså. Zelda serien. Mario. DK. Metroid. Så många bra spel från nintendo som alla har killer soundtracks ochså detta. Blir dessutom inte bättre av att jag nyligen spelade new super mario bros som hade samma jävla problem så därför ragar jag lite extra över detta. Känns så jävla lat av nintendo och utvecklarna. Borde haft någon jävla quality kontroll från nintendo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in