Citat:
Ursprungligen postat av
DjungelJens
Spontant tänker jag att sannolikheten för att det är Patrik som anträffats är ganska låg.
Fyndplatsen är ju trots allt lite väl långt från Hallsberg.
Hittar dock inga andra personer som försvunnit i närområdet som känns mer givna.
Nästan omedelbart efter fyndet gick lokala polisen ut och sa att inget brott misstänks. Det tycker jag är jäkligt konstigt. Borde väl alltid misstänka brott initialt när döda personer anträffas utan någon naturlig förklaring?
Hur kan en kropp se ut efter 2 år i vattnet?
Kläder, skor mm, sitter de kvar?
Angrepp från fiskar mm, förutom förruttnesleprocess (extremt varm vår/sommar) mm?
Alla personer som är förvunna/anmälda som försvunna personer till polisen behöver inte anmälas till MPS. Det är anhöriga som (tillsammans med polis) gör en efterlysning hos MPS. Så kanske är det svårt för oss att hålla koll på om någon annan person passar in i bilden? Polisen gör ibland offentlig efterlysningar på sin hemsida/facebook, men i vilken utsträckning vet jag inte.
När det gäller Patrik, finns med all sannolikhet hans tandkort framtaget. För att med säkerhet fastställa en identitet tas även DNA, vilket kan ta längre tid att få svar på.
Om Patrik tagit tåget (går det?) borde man sett det på övervakningsbilder från stationen. Kanske finns andra möjligheter?
Har jag drömt det, eller hade han 400 kr på fickan?
Lite långt känns det ju från Hallsberg till Lindesberg.
Med tanke på väskornas placering så tror jag att det är ett långskott. Han har gått rakt ut i naturen.
Jag tror att Patrik finns max 5-7 km från stationen i Hallsberg. Min gissning.