2019-04-30, 14:49
Medlem
Sitter nu på tåget i Hallsberg och det känns långt , det här uppehållet , verkligen , och sen sa konduktören :
-Ni som ska vidare mot Motala-Skänninge .....
, så de säger inte ens Mjölby längre ...
Så då kan ju den som skall byta till Malmötåget i just Mjölby , bli lite förvirrad när Mjölby inte ens nämns när tåget står i Hallsberg .
Suck :/
Citera
2019-05-01, 12:03
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Varför är det en högoddsare att han skulle ligga i vatten? Det håller jag alls inte med om.

Att det skulle vara Patrik som anträffats i Lindesberg är möjligtvis en högoddsare, men inte att han skulle ligga i vatten.
Oj.. Det blev fel. Jag menade självklart lågoddsare på vattnet och hög på Lindesberg.
Alltså... Att han ligger i vatten runt hallsberg=Sannolikt. Att han ligger i vatten långt från hallsberg. Tex Lindesberg=Osannolikt.

Alla vet väl i tråden redan hur det brukar vara. Så det är väl onödigt jag upprepar något... Men med tanke på att sista bekräftade observationen av honom är Hallsberg lär det ju vara där han finns.
Citera
2019-05-05, 16:52
Medlem
Som tidigare nämnts så är det tåg som gäller om han tog sig till Lindesberg. Tåg mot Lindesberg avgick samma dag 15.05. Lindesberg var dessutom slutdestinationen. Eftersom han inte var med tåget till Mjölby som avgick 14.47 kan han ha tagit fel på tåg? båda är väl tåg i bergslagen och ser likadana ut.
Citera
2019-05-05, 18:53
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakel-Spektakel
Som tidigare nämnts så är det tåg som gäller om han tog sig till Lindesberg. Tåg mot Lindesberg avgick samma dag 15.05. Lindesberg var dessutom slutdestinationen. Eftersom han inte var med tåget till Mjölby som avgick 14.47 kan han ha tagit fel på tåg? båda är väl tåg i bergslagen och ser likadana ut.

Knäpptyst i media om kroppen som flöt upp i Lindesberg förra helgen. Kanske redan är identifierad och anhöriga informerade.

Hursomhelst osannolikt att det är Patrik som flera redan påtalat. Lite väl långt från Hallsberg.
Citera
2019-05-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Knäpptyst i media om kroppen som flöt upp i Lindesberg förra helgen. Kanske redan är identifierad och anhöriga informerade.

Hursomhelst osannolikt att det är Patrik som flera redan påtalat. Lite väl långt från Hallsberg.
Har också väntat på info om kroppen som flöt upp i Lindesberg. Dock håller jag inte alls med att det skulle vara osannolikt att det var Patrik. Fortfarande stort mysterium vad som hände minutrarna efter han lämnade tåget. Han kan ju egentligen ha tagit sig hur långt som helst med buss, tåg eller till fots.

En sak jag tänker på emellanåt är att visst var där någon som tidigt i tråden sade sig ha sett honom på en fest i Hallsberg? Även att där var någon i Hallsberg som hade anknytning till skolan i Falun där Patrik gått...Var det bara rykten eller vet någon om polisen kollat upp något av det där?
Citera
2019-05-06, 07:49
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Har också väntat på info om kroppen som flöt upp i Lindesberg. Dock håller jag inte alls med att det skulle vara osannolikt att det var Patrik. Fortfarande stort mysterium vad som hände minutrarna efter han lämnade tåget. Han kan ju egentligen ha tagit sig hur långt som helst med buss, tåg eller till fots.

En sak jag tänker på emellanåt är att visst var där någon som tidigt i tråden sade sig ha sett honom på en fest i Hallsberg? Även att där var någon i Hallsberg som hade anknytning till skolan i Falun där Patrik gått...Var det bara rykten eller vet någon om polisen kollat upp något av det där?

Det med festen känns fel i mina öron. Den obsen är rätt otrovärdig. Tänker inte skriva för mycket för att inte bli utmålad som en vidrig och opålitlig människa.

Ryktet om att det var en från Falun som var i Hallsberg var bara spekulationer i tråden. Den personen var väl skriven i ett hus nära en plats där folk ringt in om en doft som visade sig vara ett dött rådjur.

Nåväl. Snart är det Patriks födelsedag och snart även årsdagen av försvinnandet. Det måste göra extra ont i hjärtat de dagarna. Hemskt.

Vi har backat i vårt sökande men min önskan hade varit att söka på den plats jag nämt tidigare i tråden. En plats som ligger åt andra hållet. Vi får se, vi kanske gör det någongång men just nu så följer vi bara fallet i bakgrunden och håller tummarna att det får ett avslut.
Citera
2019-05-06, 19:03
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Sitter nu på tåget i Hallsberg och det känns långt , det här uppehållet , verkligen , och sen sa konduktören :
-Ni som ska vidare mot Motala-Skänninge .....
, så de säger inte ens Mjölby längre ...

Jodå, det gör de. Åker rätt ofta där och Mjölby ropas alltid ut.

Citat:
Så då kan ju den som skall byta till Malmötåget i just Mjölby , bli lite förvirrad när Mjölby inte ens nämns när tåget står i Hallsberg .
Suck :/
Citera
2019-05-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Jodå, det gör de. Åker rätt ofta där och Mjölby ropas alltid ut.

Nej inte då ,utav den kvinnliga konduktören jag åkte med ...

Hon drog alla tåg som de som klev av skulle med , både vilket tåg och vilket spår och tid de avgick ( Stockholmshållet och Laxå ,Törebodahållet)

...och sen till slut sa hon att Ni som skall färdas vidare ner mot Motala, Skänninge -får vänta här i 20 minuter innan vi byter färdriktning så att de som baklänges kommer åka framlänges och tvärtom . Trevlig resa !

Jag la ju märke till det eftersom det var viktigt att kolla upp vad hon sa !
Brukar också åka detta tåg ett antal ggr under året så visst säger konduktörerna det , men inte denna gång jag åkte .

Så det är ju otroligt viktigt att Mjölby sägs om det inte bara är pendlare som åker , de kan ju sin rutt .
Men de som skall byta tåg , för att komma längre genom landet ....behöver ju veta mer . Eller hur .
Senast redigerad av evaveva 2019-05-06 kl. 23:56.
Citera
2019-05-08, 06:52
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Patriks födelsedag idag. En tanke till familjen på en dag som denna ❤️
Citera
2019-05-08, 13:00
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Nej inte då ,utav den kvinnliga konduktören jag åkte med ...

Eller hur .

Så att _en_ inte ropar ut Mjölby är alltså samma som "så de säger inte ens Mjölby längre ..."?

Nå. Jag är väl insatt i hur det ligger till så det du (inte) hörde var uppenbarligen en miss.

Men nu hoppade det en bit från letandet så upp på spåret(!) igen.
Citera
2019-05-10, 13:36
Medlem
Söndagen den 28 april hittades den döda mannen i sjön, vid området Parkudden, av en privatperson. Polisen konstaterade snabbt att kroppen hade legat i vattnet en längre tid och att man inte kunde identifiera honom på plats. Kroppen har sedan dess undersökts och genomgått obduktion för att fastställa identitet samt få svar på dödsorsak och om personen utsatts för brott.

Polisen i Lindesberg uppger nu att man inte misstänker att mannen har utsatts för brott. Hans identitet har fastställts och anhöriga underrättats. Mannen, född under 80-talet, var ej skriven i Lindesbergs kommun.
Citera
2019-05-10, 13:46
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brittmarie1990
Söndagen den 28 april hittades den döda mannen i sjön, vid området Parkudden, av en privatperson. Polisen konstaterade snabbt att kroppen hade legat i vattnet en längre tid och att man inte kunde identifiera honom på plats. Kroppen har sedan dess undersökts och genomgått obduktion för att fastställa identitet samt få svar på dödsorsak och om personen utsatts för brott.

Polisen i Lindesberg uppger nu att man inte misstänker att mannen har utsatts för brott. Hans identitet har fastställts och anhöriga underrättats. Mannen, född under 80-talet, var ej skriven i Lindesbergs kommun.

Inte han alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in