2019-06-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nja. Något klappträ tidigare i tråden fick för sig att det var GM med bomben som blev fångad på bild - tänkte mest bara påpeka så inte sådana infantila missförstånd inte upprepas igen. Men ja - det verkar vara specifikt det cykelskjulet där moppepojken står (det vänstra) som varit detonationsplatsen.

Är väl där som det smällt troligen. Riktat mot någon person på adressen som sålt lite i onödan. Han polisen som hade hawaii skjorta o reflexväst va jäkla rolig när han pratade. Noll koll.
Citera
2019-06-07, 22:44
Medlem
Supplex-Iuss avatar
Gissar att de varken var ute efter ligisten eller cykelförrådet.

Men MC:n som stod där i skjulet lär knappast bli sig lik igen...

Hur man småjävlas knuttar emellan.

(Och sedan handlar det bara om att (inte) ha lärt sig skillnaden mellan hg och kg i skolan)
Citera
2019-06-07, 22:44
https://www.expressen.se/nyheter/upp...d-explosionen/
Citera
2019-06-07, 22:45
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Men de som vistas i en specifik "MC-KLUBB" lokal är med på noterna = fritt fram att attackera och döda.

Men de här är väldigt offentligt, UTAN att ens ta död på "sitt" mål. Det är det som gör det så konstigt, hade de i alla fall dödat målet så hade jag köpt det.

Detta ser så dåligt planerat ut. Det känns som kanske 3 till 5 personer som filurat på detta och inte en klubb med president, vice, medlemmar, prospect, hangarounds och allt vad de nu heter.

Detta är inte MC relaterat. Glöm det!
Citera
2019-06-07, 22:49
Medlem
Borde inte denna tråd rimligtvis finnas under aktuella brott?
Citera
2019-06-07, 22:52
Avstängd
Aciess avatar
Jag har en teori men jag kan inte skriva ut den för det kan möjligtvis förstöra utredning i dådet ifall att jag har fel och nån utnyttjar det jag skriver till sin fördel.

Min teori (delvis) är, en moped är involverad, de kan kanske hitta ett huvud/hjälm med huvud.
Och sen för att inte avslöja för mycket. Kan vara olycka men även attentat.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

Nej det kan vara en olycka eller ljudbang. Ingen vet säkert.
Citera
Medlem
PDetectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Du drar en jävla massa skit rakt ur din röv.
Här är ett exempel, sen finns det massor fler, gör snälla lite research innan du bemödar dig med att försöka rätta folk i din världsbild som totalt går emot fakta och riktiga historiska händelser.

https://twitter.com/peterliucagov18/...78509874610176

Det verkar ju verkligen som en tillförlitlig källa du länkade... Och jag ser fortfarande inga stridsvagnsminor på bilden. Kan dock hålla med om att smällen från stridsvagnsmina är något i hästväg, så det skulle kunnat förklara den höga ljudnivån. Men min bedömning kvarstår att BMC och blattegängen inte har tillgång till sådan material, eller kompetens till att använda den.
Citera
2019-06-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Förstår inte varför folk och media kallar det cykelförråd. Det är ju ett vanligt cykelställ med tak. Ordet förråd är vilseledande.
Kur är ordet alla verkar ha glömt.
Citera
2019-06-07, 22:53
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

Jo, men personer som startade trådar i aktuella brott hänvisades till den här tråden. Mod där verkar leva i tron att det som inträffat är ett naturfenomen.
Citera
2019-06-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej det kan vara en olycka eller ljudbang. Ingen vet säkert.

Ljudbang? Okej, hetaste spåret verkar vara någon form av kriminell uppgörelse. Framtiden får utvisa!
Citera
2019-06-07, 22:55
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Är väl där som det smällt troligen. Riktat mot någon person på adressen som sålt lite i onödan. Han polisen som hade hawaii skjorta o reflexväst va jäkla rolig när han pratade. Noll koll.

Jo det känns mest troligt, angående platsen. Fast i huset bor det ju en "ledare för organiserad brottslighet" som omnämnts både tidigare i tråden några inlägg bakåt, och i nyhetsartiklar. Mest troligt är att ett konkurrerande gäng var ute efter denne - långt snarare än random langare.

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Så var det inte. Postaren påpekade med bilden att mopedförvaring troligen var möjlig i cykelskjulet. Läs tråden innan ni postar trams.

Ta du ditt runkade till mystiska överljudsflygplan och lämna tråden istället för att fortsätta skriva skit i den.

Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag har en teori men jag kan inte skriva ut den för det kan möjligtvis förstöra utredning i dådet ifall att jag har fel och nån utnyttjar det jag skriver till sin fördel.

Min teori (delvis) är, en moped är involverad, de kan kanske hitta ett huvud/hjälm med huvud.
Och sen för att inte avslöja för mycket. Kan vara olycka men även attentat.

Och du tror inte att det hade varit djävligt blodigt på platsen ifall någon person hade sprängts i bitar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in