Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-05, 18:20
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Vi såg det i nazityskland och vi ser det i dagens rörelser. Människor har ett oerhört behov av att försvara sitt ego, om Greta finns där som en nagel i örat går de hyper-osexuella männen ut i clinch med rörelsen även om den är mycket god.
Vad menar du, var är kopplingen till tredje riket?
Citera
2019-06-05, 18:30
Medlem
clownpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextett
Att skriva ett stort antal häftigt affekterade inlägg i hånfullt tonfall för att motarbeta ett engagemang hos en 16-årig tjej, det tyder på viss sinnesrörelse och ett engagemang i frågan hos dig själv, eller hur? Eller att du nästan känner dig hotad av en 16-årig tjej?

Men tror du själv att Greta slutar engagera sig i klimatet när hon redan fått internationell uppmärksamhet för att någon skriver arga och löst grundade inlägg på Flashback, som inte ens lyfter fram ett mer tilltalande alternativ?

Vore du på samma nivå som Greta och hade samma mod och kunde argumentera slagkraftigt i medier så skulle jag rekommendera dig att starta en parallell rörelse som visar varför en annan livsstil och ett annat tänk är bättre än hennes.

Okok, jag vet att Greta åkt snålskjuts på sin mammas kändisskap in i medier.

Men du är å andra sidan äldre än henne och har säkert mer utbildning och livserfarenhet, så detta är ingen ursäkt att slösa din energi på henne istället för att göra något bättre själv.

Det är individuellt vad som kan uppfattas som hånfullt. Och jag "hånade" användaren "Filosofenshuvudbry" eftersom hon? är ett PK-mongo. Och du är också ett PK-mongo, jag vet inte vilket kön ni har fast ni argumenterar som kvinnor. Eftersom majoriteten av kvinnorna i det här landet är feminister, PK- och miljömongon/miljöalarmister. Som kör med känsloargument och upprätthåller åsiktskorridoren, och det leder ingen vart. Det enda det leder till är dekadens, och totalt förfall av Sverige. Sedan kan du ställa dig frågan vad som är hat?

Är detta hat?

https://youtu.be/IAl7YV4ycbg

Eller är det "det goda hatet" eftersom det kommer från en miljöpartist?

Om du anser att detta är hat, vad förväntar du dig för respons av vita män? Mer kärlek, respekt och förståelse?

Måste Greta älskas av alla? Måste alla vara miljöalarmister och ha miljöångest? Jag köper inte det skitsnacket. Och Greta är inget speciellt.
Senast redigerad av clownpepe 2019-06-05 kl. 18:58.
Citera
2019-06-05, 18:34
Medlem
clownpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ännu en i den långa raden av lögner du bräker ur dig. Har du verkligen inte ett enda relevant argument? Det är faktiskt lite svårt att avgöra ifall du bara är underhållande eller mer tragisk.
Tragikomisk är nog den rätta beskrivningen.

Så du hatar Greta? Du får bestämma dig någon gång. Älskar du Greta eller hatar du Greta?
Om du älskar/hyllar Greta och jag anser att det är patetiskt, hur kan det vara en lögn?
Tack för ett gott skratt, du är komisk och bisarr.

Precis som alla andra Gretahyllande mongon i den här tråden.
Senast redigerad av clownpepe 2019-06-05 kl. 19:01.
Citera
2019-06-05, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clownpepe
Det är individuellt vad som kan uppfattas som hånfullt. Och jag "hånade" användaren "Filosofenshuvudbry" eftersom hon? är ett PK-mongo. Och du är också ett PK-mongo, jag vet inte vilket kön ni har fast ni argumenterar som kvinnor. Eftersom majoriteten av kvinnorna i det här landet är feminister, PK- och miljömongon/miljöalarmister. Som kör med känsloargument och upprätthåller åsiktskorridoren, och det leder ingen vart. Det enda det leder till är dekadens, och totalt förfall av Sverige. Sedan kan du ställa dig frågan vad som är hat?

Är detta hat?

https://youtu.be/IAl7YV4ycbg

Eller är det "det goda hatet" eftersom det kommer från en miljöpartist?

Om du anser att detta är hat, vad förväntar du dig för respons av vita män? Mer kärlek, respekt och förståelse?

Måste Greta älskas av alla? Måste alla vara miljöalarmister och ha miljöångest? Jag köper inte det skitsnacket. Och Greta är inget speciellt.
Du måste ju skilja på det goda hatet och det onda hatet.
Citera
2019-06-05, 20:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Du måste ju skilja på det goda hatet och det onda hatet.

Håller med. Det onda hatet kommer oftast från vänsterhåll. De är de mest hatiska i samhället och tolererar inga andra åsikter.
Citera
2019-06-08, 00:12
Medlem
Citat:
Så du hatar Greta? Du får bestämma dig någon gång. Älskar du Greta eller hatar du Greta?
Om du älskar/hyllar Greta och jag anser att det är patetiskt, hur kan det vara en lögn?
Tack för ett gott skratt, du är komisk och bisarr.

Precis som alla andra Gretahyllande mongon i den här tråden.

Du förstår verkligen inte, dagisbarn har en mer nyanserad bild av verkligheten än dig.
Förresten fick Greta precis ett nytt internationellt pris.
Vad har du fått för pris på senaste tiden, att mamma bytt sängkläderna i ditt pojkrum i källaren för första gången i år?
Citera
2019-06-08, 12:17
Medlem
Citat:
Hahaha, det låter som om att du har mens. Väldigt mycket känsloargument. Är det den perioden i månaden nu?

Jag verkar ha skakat om dig ordentligt. Och det känns bra.

Så älskar du Greta, eller hatar du Greta? Det är en väldigt enkel fråga att svara på. Du har väl tillräckligt med mental kapacitet, för att kunna svara på den enkla frågan?

Jo, din enfaldiga dumhet har verkligen skakat om mig rejält.
Dessutom kommer jag förmodligen aldrig lyckas komma ner till din mentala kapacitet för att lyckas svara på dina ickefrågor.
Älskar eller hatar du att bo i mammas källare?
Älskar du eller hatar du att ett barn du tycker är ett mongo överträffar dig dagligen?
Citera
2019-06-09, 01:36
Medlem
Citat:
Varför vågar du inte svara på frågan? Älskar du Greta eller hatar du Greta?

Utöver att vara totalt irrelevanta, så är dina frågor är så patetiskt onyanserade så de går inte att svara nyanserat på.
Jag vet att det är svårt, kanske omöjligt i ditt fall, men försök nyansera dig lite och återkom.
Citera
2019-06-09, 19:51
Medlem
KungPuks avatar
Hon är autist, men hennes mamma är mongo!
Citera
2019-06-09, 20:07
Medlem
Hon är en perkfekt produkt för vilket magasin som helst. "Skolstrejk för klimatet" En skitfin rubrik. och så är hon skönt hipstrig i sin gula regnrock eller vad hon har på sig eller som står på plakaten sedan "klimatförändring" och 1,5 graders mål. Lagom många om och men. Ja vi kan sluta flyga. Men det är också allt vi kan göra. "vi" 10 miljoner. Vad de andra snart 8 miljarder väljer att göra det bestämmer inte vi.
Citera
2019-06-09, 22:00
Medlem
Citat:
Det är en väldigt enkel fråga. Du saknar kapaciteten att svara på enkla frågor.
Du kan ställa frågan till mig, om jag älskar Greta eller inte. Det är hur lätt som helst för mig att svara på den frågan.

Problemet(för dig) är att normalt folk har ett något bredare känsloregister än dig och du kan varken greppa eller förstå att verkligheten ligger till på det sättet.

Om du har så lätt för att svara på frågor så kan du väl berätta vad du åstadkommit(utöver att trolla på nätet) sedan "mongot" vunnit sitt senaste internationella pris?
Det är en enkel fråga.
Du borde t.o.m. kunna ljuga ihop något scenario som utspelat sig utanför pojkrummet.
Citera
2019-06-09, 23:32
Medlem
clownpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Problemet(för dig) är att normalt folk har ett något bredare känsloregister än dig och du kan varken greppa eller förstå att verkligheten ligger till på det sättet.

Om du har så lätt för att svara på frågor så kan du väl berätta vad du åstadkommit(utöver att trolla på nätet) sedan "mongot" vunnit sitt senaste internationella pris?
Det är en enkel fråga.
Du borde t.o.m. kunna ljuga ihop något scenario som utspelat sig utanför pojkrummet.

Den här tråden handlar om Greta, som du försvarar med näbbar och klor. Trots att du inte ens kan svara på frågan om du älskar Greta eller inte? Jag kan börja med att svara på den frågan. Jag älskar inte Greta.

Så älskar du Greta eller inte? Det är en väldigt enkel fråga att svara på.
Senast redigerad av clownpepe 2019-06-09 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in