Citat:
Ursprungligen postat av
Sextett
Att skriva ett stort antal häftigt affekterade inlägg i hånfullt tonfall för att motarbeta ett engagemang hos en 16-årig tjej, det tyder på viss sinnesrörelse och ett engagemang i frågan hos dig själv, eller hur? Eller att du nästan känner dig hotad av en 16-årig tjej?
Men tror du själv att Greta slutar engagera sig i klimatet när hon redan fått internationell uppmärksamhet för att någon skriver arga och löst grundade inlägg på Flashback, som inte ens lyfter fram ett mer tilltalande alternativ?
Vore du på samma nivå som Greta och hade samma mod och kunde argumentera slagkraftigt i medier så skulle jag rekommendera dig att starta en parallell rörelse som visar varför en annan livsstil och ett annat tänk är bättre än hennes.
Okok, jag vet att Greta åkt snålskjuts på sin mammas kändisskap in i medier.
Men du är å andra sidan äldre än henne och har säkert mer utbildning och livserfarenhet, så detta är ingen ursäkt att slösa din energi på henne istället för att göra något bättre själv.
Det är individuellt vad som kan uppfattas som hånfullt. Och jag "hånade" användaren "Filosofenshuvudbry" eftersom hon? är ett PK-mongo. Och du är också ett PK-mongo, jag vet inte vilket kön ni har fast ni argumenterar som kvinnor. Eftersom majoriteten av kvinnorna i det här landet är feminister, PK- och miljömongon/miljöalarmister. Som kör med känsloargument och upprätthåller åsiktskorridoren, och det leder ingen vart. Det enda det leder till är dekadens, och totalt förfall av Sverige. Sedan kan du ställa dig frågan vad som är hat?
Är detta hat?
https://youtu.be/IAl7YV4ycbg
Eller är det "det goda hatet" eftersom det kommer från en miljöpartist?
Om du anser att detta är hat, vad förväntar du dig för respons av vita män? Mer kärlek, respekt och förståelse?
Måste Greta älskas av alla? Måste alla vara miljöalarmister och ha miljöångest? Jag köper inte det skitsnacket. Och Greta är inget speciellt.