Citat:
Ursprungligen postat av
jhilton
Ja, det känns som två klara vägar.
Ändå, varför inte splitterbomb om man ska döda en eller många?
Det var en maktdemonstration, därav valet av storlek på bomb och placering.
Citat:
Ursprungligen postat av
PutinsPutain
Tror du inte förstog min poäng om att du drog för tidg slutsatts, som du sa du gjorde.
Skillnad mellan spekulation och slutsatts, citerar din slutsatts i tjock text:
Om man drar en för tidig slutsatts haffar dem som int gjort nått då låter vi dom som gjort nått gå fria och de kan bomba igen, vill du det?
Jo det är den mer troliga slutsatsen och jag tror inte någon blir gripen just pga av det jag skriver på flashback, däremot är jag helt säker på att både säpo, militär och polis läser och analyserar det vi säger, men de spelar efter andra regler och måste vara mer säkra än vi som sitter och kan häva ur oss allsköns skitsnack.
Citat:
Ursprungligen postat av
stone_sleeper
Om det stämmer då borde någon ta på sig dådet snart. En maktdemonstration blir ju misslyckad om ingen vet vem som ligger bakom.
Jag tror personligen att säpo/polis eventuellt någon annan hemlig övervakningsorganisation redan övervakade lägenhetshuset som blev mest bombat. Jag tror att säpo redan vet vem, hur, vad, varför eller något sådant.
Jag tror inte någon kommer att ta på sig dådet, det är bara sådant IS och andra organisationer gör.
Även om det skulle antydas att det Tex. Skulle handla om imamerna så kommer säpo/polis få antydningar till det, men då får inte allmänheten reda på det direkt, de kommer sålänge som möjligt att dölja det för befolkningen och endast då polisen vill att befolkningen ska få reda på det är då de berättar det för massmedia.