Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-06-13, 22:10
Medlem
KapatKontos avatar
Har Elvanse p recept och kommer dra ner till Thailand inom kort.

Thailand har som bekant sinnessjuka narkotikalagar och Elvanse r hgst sannolikt klassat dr med tanke p hur likt det r amfetamin. Frgan r om det ens r vrt risken att ta med det ven fast man har ett papper p receptet. Dessa papper r ju ljligt enkla att frfalska och jag frstr verkligen inte varfr man inte fr ngot bttre dokument n s (med skerhetsdetaljer osv).

Vad tror ni? Gr det att ta med sig det eller ska man skita i det?
Citera
2019-06-13, 22:14
Medlem
Skrattgrabbens avatar
skit i det!!!! Risken fr att du ker in, alternativt blir pressad p en ordentlig summa pengar av polisen r ofantligt hg. Dra det skra kortet och lmna det hemma!
Citera
2019-06-13, 22:16
Medlem
Det finns liknande preparat receptfritt i valfritt apotek i hela Thailand!!!!!!
Citera
2019-06-13, 22:22
Medlem
Elvislever241s avatar
Ja sure dessa receptet r JTTE enkla att frfalska....NOT
Dessutom finns det p datorn om nu tullen mot frmodan skulle vilja dubbelkolla just dig!!
Det r absolut inget ovanligt eller mrkvrdigt med att resa mellan lnder med receptlagd medicin.
Citera
2019-06-13, 23:05
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava

Vad snackar du om?

Du kan vl ge ett exempel? =)
Citera
2019-06-13, 23:08
Medlem
KapatKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
Dessutom finns det p datorn om nu tullen mot frmodan skulle vilja dubbelkolla just dig!!
Det r absolut inget ovanligt eller mrkvrdigt med att resa mellan lnder med receptlagd medicin.

Jag menar intyget man fr fr att visa upp i eventuell kontroll. Fick bara ett A4-papper med text som intygade att jag hade recept och med lkarens underskrift. Hade kunnat gra ett eget p fem minuter. Att det finns digitalt har du frsts rtt i. Frgan r bara hur ltt det r fr Thailndska myndigheter att f fram det, och hur lng tid det tar.

Har ingen lust att stanna vernatt i hktet ven om de sen skulle slppa ut mig s fort de kunnat intyga receptet.
Citera
2019-06-13, 23:10
Medlem
KapatKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava

Ge grna exempel p vilka. S vitt jag vet har de dragit t kontrollen rejlt i de Thailndska apoteken.
Citera
2019-06-14, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241

S svenskars, och alla andra nationaliteteters recept skulle finnas i den Thailndska tullens/immigrationsverkets databaser menar du?
Citera
2019-06-14, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapatKonto
Har Elvanse p recept och kommer dra ner till Thailand inom kort.

Thailand har som bekant sinnessjuka narkotikalagar och Elvanse r hgst sannolikt klassat dr med tanke p hur likt det r amfetamin. Frgan r om det ens r vrt risken att ta med det ven fast man har ett papper p receptet. Dessa papper r ju ljligt enkla att frfalska och jag frstr verkligen inte varfr man inte fr ngot bttre dokument n s (med skerhetsdetaljer osv).

Vad tror ni? Gr det att ta med sig det eller ska man skita i det?
"If the prescription medicine not listed as controlled drugs. The medications are likely be classified as medication preparations according to the Drug Act B.E. 2510. A patient under treatment of medications in that category is allowed to transport for personal use medications in a quantity Not Exceeding 30 Days of prescribed usage. However, such medications fall under the responsibility of the Bureau of Drug Control, Thai FDA. You can consult that office directly by sending an email to the Director of the Bureau of Drug Control: vinit@fda.moph.go.th Please also send a cc copy of that email to drug@fda.moph.go.th "
Citera
2019-06-14, 07:05
Medlem
borrizs avatar
Ta kontakt med den Thailndska ambassaden istllet fr att anlita Flashbacks pseudo-experter.
Frmodligen rcker det med ett formulr som lkaren/apoteket fyller i. Sedan deklarerar du medicinen nr du ker dig (gr p rtt).
Citera
2019-06-14, 07:31
Medlem
Novus4212s avatar
Extremt mnga dumma svar i trden (med undantag givetvis) och det r ju definitivt inte lge fr att frga sdana hr viktiga frgor p Flashback.

Du ser till att du har intyg frn lkaren (p engelska givetvis) samt att du har medicinen i originalfrpackning med ditt namn p och sist, men inte minst, kollar med Thai ambassaden om det r OK.

Det senare skall du ocks f helst skriftligt fr det r inte alltid dom har koll p saker och ting men kan bli svrt.

Kolla ven med FDA: tnarcotics@fda.moph.go.th

Men du kan ven kolla hr om det faller under denna kategori:
http://permitfortraveler.fda.moph.go...ion%202015.pdf
Citera
2019-06-14, 07:38
Medlem
Cybersluts avatar
Jag tog med mig 3 mnaders frbrukning av Zopiklon och Ritalin till Thailand. Bad om ett intyg frn sjukhuset i Sverige, frvarade detta ihop med medicinen i handbagaget. Det var ingen som kollade p nt av det speciellt nogrant.
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3051073

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här