2019-06-14, 22:32
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Att resonera med dig blir nästan lite lyteskomik, hyser du en stor ilska över bensinpriser så leta upp den tråden, här är det frågan om Greta och som TS skrev, om hennes beteende är friskt. Att bara kasta bajs på barnet är ju helt rubbat. Diskutera istället om det hon gör är rimligt, når hon ut med sitt budskap ja den typen. Att kalla henne för "defekt snorunge" säger mig bara vilken typ av människa du är, inget om Greta
Du har helt rätt i att det är bedrövligt och lågt att kasta skit på ett barn. Men nu handlar inte denna tråd om ett barn. Om du lyfter blicken till trådens titel så står det uttryckligen att den handlar om Greta Thunberg (klimataktivist). Den handlar således inte om människan/barnet/ungdomen Greta Thunberg utan om den persona som hennes föräldrar och andra skrupelfria profitörer lanserar henne som i klimatfrågan. Vill du diskutera den stackars lilla människan Greta Thunberg så starta en annan tråd.

När jag kallade mediabilden av henne för en defekt snorunge så är det ju precis så hon presenteras. Man lyfter fram hennes tillkortakommanden som vore de något bra och att det ger henne en visdom långt över det största av oraklen. Hon är stylad med flätor, uppklädd som en tioåring och är coachad att spela på alla känslosträngar som finns. Hon spelar engagerad i en fråga hon inte är i närheten av att ha minsta kunskap värd att notera. Alla priser och all uppmärksamhet hon får är givetvis på ett eller annat sätt köpta. Jag hoppas innerligt att hon får Nobelpris för det skulle sätta den ultimata pricken över i:et i detta löjeväckande spektakel kring klimatet i allmänhet och klimataktivisten Greta Thunberg i synnerhet. Kanske stollarna som sätter allt sitt hopp om framtiden sedan låter den vilsegångna lilla människan hon är under den illasittande narrkåpan vara ifred och istället tar itu med sina skamlöst offentliggjorda personliga problem.
2019-06-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du är ganska duktig på att posta i sen här tråden själv. Gretas folk påminner om Forrest Gump. Menar väl men är lite efterblivna.
Du får gärna se mig som efterbliven. Det är inget fel att posta, men att konstant ljuga. Som jag skrev är ni ett intressant fenomen.

Djävulen är lögnens fader, sa Jesus.
2019-06-14, 22:52
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Själv tycker jag det är fascinerande att hon först håller något tam, låter sig plåtas med kändisar, och får all den uppmärksamhet och bekräftelse en tonåring endast kan drömma om.

Sen går hon upp på sitt hotellrum och fixar en inlämningsuppgift i hemkunskap. Vad man än tycker om fenomenet Greta är det imponerande.
2019-06-14, 22:58
Medlem
Freizulebens avatar
Vill bara ha uppmärksamhet. Tror Hon kan förända världen med sina manifestationer av folk men inse ni e bara hundra år försenade. Era manifestationer bara irreterar folk pga ett sätt igenom att gå ifrån skola o jobb. Alltså vad tänker fanskapet med men sen har ju en Funktionsnedsattning som inte fattar vad som e rätt o fel som tex vägra folk att flyga o äta kött bla. Ush ogillar sådana personer som inskränker på ens privatliv
2019-06-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Själv tycker jag det är fascinerande att hon först håller något tam, låter sig plåtas med kändisar, och får all den uppmärksamhet och bekräftelse en tonåring endast kan drömma om.

Sen går hon upp på sitt hotellrum och fixar en inlämningsuppgift i hemkunskap. Vad man än tycker om fenomenet Greta är det imponerande.

Något du sett själv eller läst om i media?
2019-06-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit

Först så vill jag säga, att en sextonåring gör en inlämningsuppgift inte är särskilt imponerande. Det är väl bara normalt.

Vad ska flickebarnet göra när uppmärksamheten inte längre ger henne något och dessutom att hon minskar i intresse när nya förmågor hittas? Att uppmärksamheten lindrar hennes ångest gör ju att det blir ett väldigt fall rätt snart. Hon har ingenting som gör att hon kan upprätthålla världens intresse på sikt.
2019-06-14, 23:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Först så vill jag säga, att en sextonåring gör en inlämningsuppgift inte är särskilt imponerande. Det är väl bara normalt.

Fast det är väl imponerande att mellan läxorna dricka kaffe med Arnold Schwarzenegger:

https://www.expressen.se/nyheter/kli...-med-thunberg/

eller hålla tal i EU-parlamentet:

http://www.europarl.europa.eu/news/e...ds-into-action

eller byta några ord med påven?:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/g...ar-paven-i-rom

Eller det gör du kanske också till vardags?
2019-06-14, 23:30
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
[/i]
Något du sett själv eller läst om i media?

Nu dramatiserade jag hennes vardag lite. Men om de inte fuskade med hennes betyg, så måste hon ha ha tagit sig tiden någon gång att sitta ner och utföra skolarbetet.
2019-06-14, 23:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Vad ska flickebarnet göra när uppmärksamheten inte längre ger henne något och dessutom att hon minskar i intresse när nya förmågor hittas? Att uppmärksamheten lindrar hennes ångest gör ju att det blir ett väldigt fall rätt snart. Hon har ingenting som gör att hon kan upprätthålla världens intresse på sikt.

Utbildar hon sig och börjar arbeta med miljöfrågor på allvar (när hon är vuxen) så kommer alla dörrar att vara öppna för henne i framtiden.

Jag vet inte riktigt hur hon kommer klara sig som vuxen, men en sak är säker, vinner hon nobelpris och andra priser av värde, i kombination med hennes berömmelse, så kan hon vara ett stort namn inom miljörörelsen även som vuxen, och ha fullt upp i många decennier till.
2019-06-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast det är väl imponerande att mellan läxorna dricka kaffe med Arnold Schwarzenegger:

https://www.expressen.se/nyheter/kli...-med-thunberg/

eller hålla tal i EU-parlamentet:

http://www.europarl.europa.eu/news/e...ds-into-action

eller byta några ord med påven?:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/g...ar-paven-i-rom

Eller det gör du kanske också till vardags?

Du menar att hon är starstruck, ja det är hon nog i så fall. Och på något sätt är det märkligt att efter att ha druckit kaffe med någon så gör hon en skoluppgift. Det är klart att om hon kan lugna ner sig efter de häftiga upplevelserna så är det fantastiskt.

Naee jag förstår inte hur du tänker. Att göra en inlämningsuppgift skulle man alltså inte kunna göra efter att druckit kaffe?
2019-06-14, 23:40
Medlem
Jag vet att jag är sent ute, men såg den här och hakan föll till golvet:

https://www.instagram.com/p/Bw9_nmkBm98/

Ett Greta-fan har helt seriöst en skylt där det står "THE END IS NIGH".
2019-06-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Utbildar hon sig och börjar arbeta med miljöfrågor på allvar (när hon är vuxen) så kommer alla dörrar att vara öppna för henne i framtiden.

Jag vet inte riktigt hur hon kommer klara sig som vuxen, men en sak är säker, vinner hon nobelpris och andra priser av värde, i kombination med hennes berömmelse, så kan hon vara ett stort namn inom miljörörelsen även som vuxen, och ha fullt upp i många decennier till.

Vilka dörrar pratar du om nu? Miljöexpert på Aribus? Boeing?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in