Citat:
Du har helt rätt i att det är bedrövligt och lågt att kasta skit på ett barn. Men nu handlar inte denna tråd om ett barn. Om du lyfter blicken till trådens titel så står det uttryckligen att den handlar om Greta Thunberg (klimataktivist). Den handlar således inte om människan/barnet/ungdomen Greta Thunberg utan om den persona som hennes föräldrar och andra skrupelfria profitörer lanserar henne som i klimatfrågan. Vill du diskutera den stackars lilla människan Greta Thunberg så starta en annan tråd.Att resonera med dig blir nästan lite lyteskomik, hyser du en stor ilska över bensinpriser så leta upp den tråden, här är det frågan om Greta och som TS skrev, om hennes beteende är friskt. Att bara kasta bajs på barnet är ju helt rubbat. Diskutera istället om det hon gör är rimligt, når hon ut med sitt budskap ja den typen. Att kalla henne för "defekt snorunge" säger mig bara vilken typ av människa du är, inget om Greta
När jag kallade mediabilden av henne för en defekt snorunge så är det ju precis så hon presenteras. Man lyfter fram hennes tillkortakommanden som vore de något bra och att det ger henne en visdom långt över det största av oraklen. Hon är stylad med flätor, uppklädd som en tioåring och är coachad att spela på alla känslosträngar som finns. Hon spelar engagerad i en fråga hon inte är i närheten av att ha minsta kunskap värd att notera. Alla priser och all uppmärksamhet hon får är givetvis på ett eller annat sätt köpta. Jag hoppas innerligt att hon får Nobelpris för det skulle sätta den ultimata pricken över i:et i detta löjeväckande spektakel kring klimatet i allmänhet och klimataktivisten Greta Thunberg i synnerhet. Kanske stollarna som sätter allt sitt hopp om framtiden sedan låter den vilsegångna lilla människan hon är under den illasittande narrkåpan vara ifred och istället tar itu med sina skamlöst offentliggjorda personliga problem.