2019-06-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Du tror inte att alla "berömda" personer hyllar henne för sin egen vinning skull då?. Dom fattar nog också att hon inte kommer med något nytt exceptionellt som forskarna inte redan känner till. Att som PK dissa henne skulle ju vara rena självmordet, tyvärr.

Åkesson vågar i alla fall ifrågasätta hela det här spektaklet, med eller utan examen.

Hur många journalister har vågar fråga Greta vad hon egentligen tycker om att Obama åker privat jet + har 11 bilar som kortege till och från hotellet?

Tråkigt att flickan ska behöva ha ångest när hennes förebilder fullständigt skiter i att leva som hon förespråkar, utan bara tänker på sitt eget bästa.

Det är en svår kombination att få ihop.
Hon har förebilder, med de var inte på Brilliant Mind. Dit gick hon för att säga raka hårda ord.
2019-06-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Hur står det till med dina egna läskunskaper då?
Jag skrev att antingen får Greta flyga eller så får hon ta kryssningsbåt till New York.

Eftersom nu Gretas lärjungar säger att hon inte skall flyga till New York så finns det inte så
många andra alternativ än kryssningsbåt.

Hur pass klimatvänligt är det att ta kryssningsbåt från Europa till USA och är det förenligt
enligt den rätta klimattrosläran?
Hon har inte nämnt något om ett kryssningsfartyg. Ni måste hitta på saker för att ha något att kritisera henne för. Dark Minds.
2019-06-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Halmgubbar och ad hominem är det enda du förmåga.
Gretanivå på argumentationen.
Ditt pucko, läs vad du har skrivit om Sveriges enda brilliant mind.
2019-06-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Hon har förebilder, med de var inte på Brilliant Mind. Dit gick hon för att säga raka hårda ord.
Raka hårda ord av en 16 årig skolflicka helt utan livserfarenhet? jo, jag tackar

Hur vore det om dom bjöd in några riktig forskare som har studerat vårt klimat under 30-40 års tid och som kan säga sanningen istället för att komma med en massa floskler som vänstern kan tjäna billig poäng på.

Inser du inte hur köpt det har blivit?
Senast redigerad av Klanten11 2019-06-14 kl. 21:47.
2019-06-14, 21:52
Medlem
Citat:
Hon har inte nämnt något om ett kryssningsfartyg. Ni måste hitta på saker för att ha något att kritisera henne för. Dark Minds.
Nå vilka andra alternativ har Greta än fartyg om hon inte skall flyga till New York?

Fick inte svar på om det är klimatvänligt att ta kryssningsfartyg mellan Europa och USA?
Är det förenligt enligt den rätta klimattrosläran att åka kryssningsfartyg mellan Europa - USA?
2019-06-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Raka hårda ord av en 16 årig skolflicka helt utan livserfarenhet? jo, jag tackar

Hur vore det om dom bjöd in några riktig forskare som har studerat vårt klimat under 30-40 års tid och som kan säga sanningen istället för att komma med en massa floskler som vänstern kan tjäna billig poäng på.

Inser du inte hur köpt det har blivit?
Forskare skriver avhandlingar och vill ha karriär och forskningsanslag och är köpta. Greta berättar för överheten, de som gjort offantliga vinster på att förstöra jorden, hur de ter sig ur hennes perspektiv. Hon är inte köpt, vilket är ett problem för dem.
2019-06-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Nå vilka andra alternativ har Greta än fartyg om hon inte skall flyga till New York?

Fick inte svar på om det är klimatvänligt att ta kryssningsfartyg mellan Europa och USA?
Är det förenligt enligt den rätta klimattrosläran att åka kryssningsfartyg mellan Europa - USA?
Du har ett stort kryss i ansiktet och zick-zack-ränder mellan öronen. Det har ännu inte berättats hur hon ska göra den eventuella resan. Ni får ge er till tåls med kritiken.

Jag bedömer att den desperata kampanjen mot Greta Thunberg härrör från Sveriges Evil Minds.
2019-06-14, 22:02
Medlem
Citat:
Forskare skriver avhandlingar och vill ha karriär och forskningsanslag och är köpta. Greta berättar för överheten, de som gjort offantliga vinster på att förstöra jorden, hur de ter sig ur hennes perspektiv. Hon är inte köpt, vilket är ett problem för dem.

Hon är knappast köpt då ingen ger henne ett öre för att de får använda henne. Såg häromdagen hur hon fått något pris av Rolex för sin miljökamp och för sin ungdom. I slutet av tidningen så var det en massiv reklam från Rolex tillsammans med bilder på höga berg, hav, sjöar och himmel. De gav henne ett pris och sen så slängde de reklam efter. Hon nyttjas av alla möjliga och inget tjänar hon själv på det i längden. Hon är 16 år och verkar inte ha någon som sköter det här åt henne på ett ansvarsfullt sätt.
2019-06-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ok, så nu kommer Greta med sanningen som ska rädda hela vårt jordklot?

I så fall får hon nog sluta lyssna på hennes PR-byrå eller läsa på lite själv om det ska bli trovärdigt i längden.

Om det är som du påstår att alla forskare är köpta, så låter det som att Greta är vårt sista hopp här i världen. Gud bevare mig så lättpåverkad du verkar vara.

Bara att du använder dig av ordet överheten styrker min tes att du är lätt att manipulera.
Senast redigerad av Klanten11 2019-06-14 kl. 22:21.
2019-06-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Hon är knappast köpt då ingen ger henne ett öre för att de får använda henne. Såg häromdagen hur hon fått något pris av Rolex för sin miljökamp och för sin ungdom. I slutet av tidningen så var det en massiv reklam från Rolex tillsammans med bilder på höga berg, hav, sjöar och himmel. De gav henne ett pris och sen så slängde de reklam efter. Hon nyttjas av alla möjliga och inget tjänar hon själv på det i längden. Hon är 16 år och verkar inte ha någon som sköter det här åt henne på ett ansvarsfullt sätt.
Att googla på 'greta thunberg rolex' ger inget svar alls.

Ni är ett intressant fenomen: utan sanning och utan intelligens håller ni igång på Flashback och i kommentarsfält. 24/7. Jimmies folk påminner om sånt som jag läst om i Mein Kampf.
2019-06-14, 22:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Att googla på 'greta thunberg rolex' ger inget svar alls.

Ni är ett intressant fenomen: utan sanning och utan intelligens håller ni igång på Flashback och i kommentarsfält. 24/7. Jimmies folk påminner om sånt som jag läst om i Mein Kampf.

Du är ganska duktig på att posta i sen här tråden själv. Gretas folk påminner om Forrest Gump. Menar väl men är lite efterblivna.
2019-06-14, 22:26
Medlem
Citat:
Du har ett stort kryss i ansiktet och zick-zack-ränder mellan öronen. Det har ännu inte berättats hur hon ska göra den eventuella resan. Ni får ge er till tåls med kritiken.

Jag bedömer att den desperata kampanjen mot Greta Thunberg härrör från Sveriges Evil Minds.
Hur står det till med läsförståelsen egentligen?

Jag efterfrågade andra transportlösningar än fartyg om man inte skall flyga till New York.
Om inte Greta flyger eller tar kryssningsbåt till New York, hur skall hon då ta sig dit?

Vidare har jag frågat dig där du konstant undviker att svara:
Är det klimatvänligt att åka kryssningsbåt mellan Europa och USA?
Är det enligt den rätta klimattrosläran att åka kryssningsbåt Europa - USA?
Senast redigerad av Mrbosun 2019-06-14 kl. 22:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in