Citat:
Ursprungligen postat av
BiggusBoobus
Det är precis sånt här jag vill veta. Tack.
Montreal är inte förhandlingsbart utan är huvudanledningen till resan. Så alla tips om den staden mottages med värme. Vet du något bra hotell som inte kostar överdrivet mycket? Finns det något hockeymuseum eller hockeystaty eller något liknande som man inte får missa? Har ju hört att det ska vara hockeyns Mecca.
Vad är det som avgör om Islanders spelar i Nassau eller Brooklyn?
Att få träffa spelare eller så är absolut inget måste, men jag tänkte bara att det är onödigt att missa om chansen finns. En kompis som jag pratade med pratade till exempel om temamatcher med bobbleheads.
Är det bättre att försöka ordna en paketresa? Jag har kollat runt lite, men det hittade inte några till Montreal.
Jag har faktiskt funderat på Chicago. Det stod lite mellan NY, Chicago, Nashville och Las Vegas, men när jag fiskade lite information hos min sambo så kom det fram att den stad som är mest intressant att besöka i USA vore NY.
Inga problem!
Jag har bara varit i Montreal med jobbet så har dålig koll på priser på hotell, generellt sett är staden ganska billig dock. Håll er nära downtown bara så ni inte hamnar för långt utanför, finns inga direkt dåliga eller farliga områden så välj något som känns prisvärt på Hotels.com typ. Skulle rekommendera 3 dygn i staden.
Vad jag vet så finns det inga hockeymuseum i staden, inga kända iaf. Allt sådant har du i Toronto som är det riktiga hockey-meccat om man ska vara petig. Men Montreal är betydligt trevligare stad! Vet att de har guidade turer i Bell Center så det kanske kan vara något att kika närmare på. I övrigt hänger mycket på när ni åker över, hösten är extremt behaglig och mysig i de flesta delar av östra Nordamerika men vinter/tidig vår skulle jag avråda ifrån då det oftast är extremt kallt. Vi hade -50 grader i Chicago i slutet av Februari i år.
Vet ärligt talat inte vad som avgör vart Islanders spelar, förra säsongen splittade de 50/50 i stort sett. Går nog se på spelschemat. "Temamatcher" med giveaways har alla lag hela tiden för att locka folk, det är inget mer än att t.ex. de första 10.000 som kommer till matchen får någon souvenir.
Jag skulle skippa paketresa, det beror på hur bekväma (och rika) ni är. Det är inte särskilt svårt att sätta ihop något på egen hand.
Det är få svenskar som åker till Chicago, NYC har ju helt klart en annan aura. En riktigt rolig resa annars är att åka mellan Chicago och Nashville och sen flyga vidare från någon av de städerna till Montreal. Man får se mycket av landet och många olika sidor av det.