2019-07-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yalla
Jag är en 50+, vit man, lagomt lönnfet och lat, men inte ens jag är så korkad att jag inte begriper att Greta faktiskt har rätt i sak, vi måste göra någonting nu för att undvika att våra barn och barnbarn hamnar i en situation som inte går att komma ur. Skit i att hon är 16 år, skit i att hon har kända föräldrar som både hon och dom drar nytta av och säkert tjänar en skön slant också. Bara genom att ta cykeln till macken en gång i veckan för att köpa snus gör skillnad, skit i att USA tillsammans med Indien och kina är riktiga miljösvin. Om du väljer bort bilen en gång i veckan så gör du skillnad och dessutom mår din kropp bättre också av att röra på sig, då har du iallafall gjort något.

//Yalla
Givetvis skall vi skita i Greta och sekten eftersom hon inte kan något och har fel i sak.
2019-07-09, 19:06
Avstängd
Mad monks avatar
Varför ser hon ut som någon med downs om hon har Aspergers kan nån förklara?
2019-07-09, 19:13
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yalla
Jag är en 50+, vit man, lagomt lönnfet och lat, men inte ens jag är så korkad att jag inte begriper att Greta faktiskt har rätt i sak, vi måste göra någonting nu för att undvika att våra barn och barnbarn hamnar i en situation som inte går att komma ur. Skit i att hon är 16 år, skit i att hon har kända föräldrar som både hon och dom drar nytta av och säkert tjänar en skön slant också. Bara genom att ta cykeln till macken en gång i veckan för att köpa snus gör skillnad, skit i att USA tillsammans med Indien och kina är riktiga miljösvin. Om du väljer bort bilen en gång i veckan så gör du skillnad och dessutom mår din kropp bättre också av att röra på sig, då har du iallafall gjort något.

//Yalla

Greta är en stor miljöbov du tror inte alla flygresor och kändisposernade påverkat miljön fan så mycket mer än att överge bilen engång i veckan snarare är du omogen för din ålder och borde fatta vilken hycklare Greta är.
2019-07-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Varför ser hon ut som någon med downs om hon har Aspergers kan nån förklara?
Greta skriver om det här:

https://www.facebook.com/gretathunbe...type=3&theater
2019-07-09, 19:28
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs

Har inte facefuck kan du skriva varför?
2019-07-09, 19:36
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:

Hon skriver att hon har rätt och dom som inte håller med har fel och att Asperger är en gåva. Tydligen så är hon nöjd med sin diagnos
2019-07-09, 20:03
Medlem
GT har fel och det räcker.
Hon ser lite yngre och kortare
ut än min dotter tex var i hennes
ålder men hon är söt och frisk.
GT har fel och det räcker...
2019-07-09, 20:25
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Hon skriver att hon har rätt och dom som inte håller med har fel och att Asperger är en gåva. Tydligen så är hon nöjd med sin diagnos

Just aspergers var det väl iofs länge sedan läkarna diagnostiserade barn med, men i Gretas fall ligger det solklart annat bakom, andra betydligt värre psykiska problem såsom fobier, tvångstankar och vanföreställningar. Aspergers blir liksom det man skyller på när de akuta problemen är dess värre.

Även om mina barn inte har en autismdiagnos har min sambo en son i högstadieåldern med aspergers dock utan andra diagnoser som är mycket vänlig, öppen, utåtriktad och tillmötesgående, d.v.s. raka motsatsen mot Greta. Han är dessutom såpass smart att han genomskådat PR-apparaten bakom Greta och inte delar deras värderingar.

Bokstavskombinationer o. dyl. sätts alltför ofta på barn nuförtiden och skymmer verkliga problem som ungarna har.
2019-07-09, 21:27
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Just aspergers var det väl iofs länge sedan läkarna diagnostiserade barn med, men i Gretas fall ligger det solklart annat bakom, andra betydligt värre psykiska problem såsom fobier, tvångstankar och vanföreställningar. Aspergers blir liksom det man skyller på när de akuta problemen är dess värre.

Även om mina barn inte har en autismdiagnos har min sambo en son i högstadieåldern med aspergers dock utan andra diagnoser som är mycket vänlig, öppen, utåtriktad och tillmötesgående, d.v.s. raka motsatsen mot Greta. Han är dessutom såpass smart att han genomskådat PR-apparaten bakom Greta och inte delar deras värderingar.

Bokstavskombinationer o. dyl. sätts alltför ofta på barn nuförtiden och skymmer verkliga problem som ungarna har.

Hon har tydligen en diagnos som depression vilket klart fördunklar ens omdöme. Och denna psykiskt sjuka människa tillika ett barn gör dom till nån sorts profet. Det är faktiskt lite äckligt. Jag hoppas hon får hjälp, riktig hjälp och får det liv hon förtjänar.
2019-07-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Hon har tydligen en diagnos som depression vilket klart fördunklar ens omdöme. Och denna psykiskt sjuka människa tillika ett barn gör dom till nån sorts profet. Det är faktiskt lite äckligt. Jag hoppas hon får hjälp, riktig hjälp och får det liv hon förtjänar.

Precis, blir själv sjukt bestört när folk avgudar henne, något som är fundamentalt fel i folk som inte är kapabla att förstå helheten.
Greta kommer haverera totalt när insikten faller in, att hennes mor utnyttjade henne samt låter det fortgå äcklar än mer.
2019-07-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
GT har fel och det räcker.
Hon ser lite yngre och kortare
ut än min dotter tex var i hennes
ålder men hon är söt och frisk.
GT har fel och det räcker...
För två månader sedan hade jag bara en vag uppfattning om varför jag gjorde fel när jag tankade med fossilt diesel. Jag tänkte, ja men vi kör nästan aldrig bilen utan promenerar eller åker kommunalt. Trots att jag är naturvetare, mest matematik visserligen, men även fysik och med bra betyg i kemi från gymnasiet, så hade jag inte förstått vad som är så galet.

Greta Thunberg förstod galenskapen innan hon ens börjat på högstadiet. Om jag kör med biodiesel handlar det om kol från kretsloppet och koldioxiden från avgasröret är snart tillbaka där den kom från. När kolet kommer ifrån fossila källor så tillför jag kol till kretsloppet som kommer från en annan tid med ett annat klimat. Enligt Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) så är trenden just nu att vi år 2100 är tillbaka på samma nivåer och temperaturer som på dinosaurernas tid. Vilket kommer att leda till ett annat klimat med en annan atmosfär med högre halter metan och svavelväte.

Greta Thunbergs släkting nobelpristagaren Svante Arrhenius visade i slutet 1800-talet av att ökad halt av koldioxid ökar jordens medeltemperatur. För varje fördubbling av koldioxidhalten skulle medeltemperaturen öka med ungefär en grad. Han hade redan då idén att mänskligheten skulle kunna rubba klimatet med fossila bränslen för att slippa de ständigt återkommande istiderna.

Svante Arrhenius och Greta Thunberg var båda tidigt ute med att förstå vad de flesta kanske aldrig kommer att förstå.
Senast redigerad av lehs 2019-07-09 kl. 22:06.
2019-07-09, 22:00
Medlem
Citat:
För två månader sedan hade jag bara en vag uppfattning om varför jag gjorde fel när jag tankade med fossilt diesel. Jag tänkte, ja men vi kör nästan aldrig bilen utan promenerar eller åker kommunalt. Trots att jag är naturvetare, mest matematik visserligen, men även fysik och med bra betyg i kemi från gymnasiet, så hade jag inte förstått vad som är så galet.

Greta Thunberg förstod galenskapen innan hon ens börjat på högstadiet. Om jag kör med biodiesel handlar det om kol från kretsloppet och koldioxiden från avgasröret är snart tillbaka där den kom från. När kolet kommer ifrån fossila källor så tillför jag kol till kretsloppet som kommer från en annan tid med ett annat klimat. Enligt Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) så är trenden just nu att vi år 2100 är tillbaka på samma nivåer och temperaturer som på dinosaurernas tid. Vilket kommer att leda till ett annat klimat med en annan atmosfär med högre halter metan och svavelväte.

Greta Thunbergs släkting nobelpristagaren Svante Arrhenius visade i slutet av att ökad halt av koldioxid ökar jordens medeltemperatur. För varje fördubbling av koldioxidhalten skulle medeltemperaturen öka med ungefär en grad. Han hade redan då idén att mänskligheten skulle kunna rubba klimatet med fossila bränslen för att slippa de ständigt återkommande istiderna.

Svante Arrhenius och Greta Thunberg var båda tidigt ute med att förstå vad de flesta kanske aldrig kommer att förstå.

Är du seriöst så pass fundamentalt naiv, att du verkligen inte förstår upplägget?
Blir ärligt talat oroad att personer som du existerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in