2019-07-30, 17:58
Medlem
EveyHammonds avatar
T o m en blind dövstum förstår ju att varken Rocky & co eller Jafari är några gosiga helyllekillar. Men i mina ögon var de lika goda kålsupare allihopa tills dess att jag läste Samhällsnytts artikel om (och bilder av) Jafaris omfattande skärskador:

https://samnytt.se/atal-mot-rocky-ra...ed-glasflaska/

Efter att ha läst den förkastar jag Rocky & co:s "oskuld" helt och hållet. Men visst, om ni som hävdar att Jafari själv tillfogade sig skärskadorna kan besvara följande frågor på ett trovärdigt sätt kanske jag ändrar mig, vem vet?

Här är frågorna:

1. I Samhällsnytts artikel ses Rocky själv på två olika bilder stå och hålla en glasflaska med höger hand, vilken han tydligt försöker gömma i tröjärmen. Även en av hans kompisar ses stå och hålla i flaskor, han har inte mindre än tre stycken i höger hand. Det finns också en bild av sönderslagna delar på gatan av en flaska identisk med den som Rocky höll i.

Av vilket skäl, menar ni, skulle Rockys kompis stå och hålla i hela tre glasflaskor och av vilket skäl skulle Rocky försöka gömma sin i tröjärmen?

2. En vän till Rocky, Abby, skrev efter händelsen följande texter i SMS till sin väninna Gabby:

"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"

Vänligen se nu följande intervju från RapRadar: https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec
Vid 10:06 säger Rocky: "In here they call me Harlem, but my name Rocky, know what I'm saying?"

Med detta uttalande i åtanke, hur stor sannolikhet bedömer ni det är att Abby i sitt SMS inte åsyftade Rocky, eller Rockys "onda sida"?
Citera
2019-07-30, 17:59
Medlem
Browndawgs avatar
Ganska intressant att Rocky valde häktets kläder i rättegången. Han hade fått använda sina privata kläder om han velat.
Citera
2019-07-30, 18:00
Medlem
Efter dag 1: Så utan kunskap i Engelska och Svenska frågar målsägande ett sällskap Amerikaner i Sverige var hans kompis som dom omöjligt kan veta vem det är har tagit vägen. När det inte går vägen (no shit) Så vill han ha tillbaka ett par hörlurar som han själv slog sönder.
Citera
2019-07-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Lite om när Jafari sökte upp och knivskar en person.

Tingsrätten - Valda delar ur stämningen, FUP och dom - Mål nr: B 16838-15

I första hand GROV MISSHANDEL och i andra hand FÖRSÖK TILL GROV MISSHANDEL

- Mustafa Jafari har huggit eller stuckit målsälsäganden i armen med en kniv
- Mustafa Jafari har slagit målsäganden i ansiktet.

Ur FUP gällande skadorna efter Jafaris knivning:

Patienten har en 4 cm lång knivskada, som bedöms som en skärskada, på vänster underarm.
Vid undersökningen kunde läkaren se benet genom såret och upptäckte då en fraktur på
underarmen. Vid frakturen har ett 10 cm långt benfragment lossnat.

Vittne: Då drog han fram en kniv, bakifrån byxlinningen.

Skadeståndsanspråk: MÄ har såsom talan slutligen bestämts yrkat att tingsrätten förpliktar Mustafa Jafari att till honom utge skadestånd med 29 600 kr, varav 20 000 kr avser kränkning och 9 600 kr avser sveda och värk.

Utdömt skadestånd: Tingsrätten belopp fastslogs av hovrätten Mustafa Jafari ska utge skadestånd till MÄ med 5 000 kr.

Domslut: TR ändrar åklagarens rubricering från GROV MISSHANDEL till misshandel av normalgraden.

Påföljd: Ungdomstjänst 30 timmar

Dom: https://minfil.com/F37bj31cn0/Svea_H...2016-07-05_pdf
FUP: https://minfil.com/H275ja12n0/S_dert..._Aktbil_13_pdf
Bild på kniven han bar i byxlinningen: https://minfil.com/16y7A412n2/Kniven_pdf
Profil på Flashback: (FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

Själv vill han ha nästan 140.000 kronor.

/Provokatör

De har upplevt att du varit aggressiv mot vakten, säger åklagare Daniel Suneson.
– Stämmer inte. Så var inte fallet. Vi hade inte alls för avsikt att bråka.
Skulle de kunna ha uppfattat det så?
Nej, jag sa till dem att jag var en bra kille. Jag var ingen dålig kille. Jag hade inte för avsikt att bråka, jag ville bara få mina hörlurar tillbaka, säger 19-åringen.
Citera
2019-07-30, 18:01
Medlem
Dountens avatar
Jag tycker att Mustafas version är väldigt luddig.

Som det beskrivs så går han fram till gänget och frågar om dom har sett hans kompis, vilket dom besvarar med att be han gå därifrån och kanske någon knuff med. Vanligt folk hade troligtvis gått därifrån men han blev ju knuffad 3-4 gånger enligt Aftonbladet.

Han ville fråga varför dom betedde sig sådär och fråga efter sin kompis men Mustafa sa ju själv att han inte kan behärska det engelska språket så är det ens lönt att skapa konflikt?

På ASAP's näst-senaste utlägg på Instagram på videon så på 0:24 så ser vi att Mustafa/Kompisen tar av sig hörlurarna och smäller till, ena hörluren rullar iväg på gatan och gör en smäll av att han träffar antingen livvakten eller något annat, garanterat att dom gick sönder.

Från förhöret så sa Mustafa att han trodde att livvakten kastade iväg hörlurarna på markisen men varför går han fortfarande efter och efterfrågar om att få tillbaka sina hörlurar?

0:44 i samma video så tar ASAP båda afghanerna på axlarna och säger "I dont wanna fight y'all" och afghanerna står precis bredvid varandra, alltså Mustafa hörde vad han sa och enligt rättegången så hörde han inte och att ASAP tog inte han på axeln.

Sedan, INGET DNA på glasbitarna eller flaskorna. Om dom nu skulle huggit med en glasbit eller liknande så lär dom som ha huggit ha ett sår i handen kanske med.

Som sagt, ganska luddigt imo
Citera
2019-07-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
T o m en blind dövstum förstår ju att varken Rocky & co eller Jafari är några gosiga helyllekillar. Men i mina ögon var de lika goda kålsupare allihopa tills dess att jag läste Samhällsnytts artikel om (och bilder av) Jafaris omfattande skärskador:

Efter att ha läst den förkastar jag Rocky & co:s "oskuld" helt och hållet. Men visst, om ni som hävdar att Jafari själv tillfogade sig skärskadorna kan besvara följande frågor på ett trovärdigt sätt kanske jag ändrar mig, vem vet?

Här är frågorna:

1. I Samhällsnytts artikel ses Rocky själv på två olika bilder stå och hålla en glasflaska med höger hand, vilken han tydligt försöker gömma i tröjärmen. Även en av hans kompisar ses stå och hålla i flaskor, han har inte mindre än tre stycken i höger hand. Det finns också en bild av sönderslagna delar på gatan av en flaska identisk med den som Rocky höll i.

Av vilket skäl, menar ni, skulle Rockys kompis stå och hålla i hela tre glasflaskor och av vilket skäl skulle Rocky försöka gömma sin i tröjärmen?

2. En vän till Rocky, Abby, skrev efter händelsen följande texter i SMS till sin väninna Gabby:

He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
On the person"

Vänligen se nu följande intervju från RapRadar: https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec
Vid 10:06 säger Rocky: "In here they call me Harlem, but my name Rocky, know what I'm saying?"

Med detta uttalande i åtanke, hur stor sannolikhet bedömer ni det är att Abby i sitt SMS inte åsyftade Rocky, eller Rockys "onda sida"?

Tja de var hotade och då är det inte så konstigt om de beväpnade sig för att vara beredda vid attacker från afghanerna.
Citera
Medlem
Det kommer inte bli populärt i amerikansk media att afghanerna har sånt stöd i rättegången trots deras historik.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
SVT:s Rapport kl 18.00 idag:

Kallar TVÅ gånger ASAP Rocky för "den 24-årige rapparen".
Hur svårt kan det vara att göra korrekt research SVT?? Jävla lallarkanal.
Senast redigerad av FarbrorAgge 2019-07-30 kl. 18:08.
Citera
2019-07-30, 18:06
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
I Sverige har ASAP Rocky enligt wikipedia peekat på blygsamma plats 25 på den svenska singellistan, så i det avseendet har Bröderna Djup större streetcred:
https://www.youtube.com/watch?v=cJy60UrPXZ8

Hans låt med Drake har med största sannolikhet legat topp 10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ganska intressant att Rocky valde häktets kläder i rättegången. Han hade fått använda sina privata kläder om han velat.

Ja intressant, vad är din tanke om orsakerna till detta?
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Lyssnar på advokatens presskonferens. Tänker: och folk klagar på Stefen Löfvens engelska?
Ser den också på SVT Play. Helvete vilken dålig engelska. Behöver ju skämskudde mellan varven. Nåväl, han har säkert andra kvaliteter och han ursäktade ju sin ”bad english”.
Citera
2019-07-30, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond

Här är frågorna:

On the person"

Självklart så är inte Rocky oskyldig. Det han gjorde får man inte göra enligt den svenska juridiken.

Sen kan man se det från två sidor av samma myntet. Det Rocky gjorde var brottligt, men enligt mig så gav han afghan pojken det han förtjänade. Hade jag varit i Rockys skor så hade jag förmodligen gått ännu längre och brytit varenda ben i kroppen på slöddret. Brinner det till så brinner det till, och det är afghan-pojken som till 100 procent har triggat igång det här bråket.

Spelar ingen roll för mig och Rocky döms, han har enbart växt i mina ögon av det här.
Senast redigerad av Kimma7 2019-07-30 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in