2019-07-30, 18:08
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har du för ett ögonblick funderat på om det kan vara så att Trump inte hade klart för sig vad som hänt innan han fick informationen? Han lär ju ha en del annat att stå i.

Han brydde sig inte förrän svärsonen nämnde att Kim Kardashian ringde och nämnde att kendalls ex hamnat i trubbel. Hade inte Kim ringt så är min tro att Donald inte brytt sig.
Din tro är naturligtvis annan och det är på intet sätt förvånande.

Men vi får väl se i framtiden hur mycket Donald bryr sig om samtliga amerikaner som hamnar i trubbel på gator runt om i Amerika och övriga världen.
Citera
2019-07-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Det var ju inte Rocky som filmade, utan hans kvinnliga assistent, och hennes telefon vill jag minnas har undersökts av polisen.

Det kan vara svårt att få ut saker ur molntjänster, eftersom de rimligtvis är baserade utomlands (gissningsvis i USA), men vad som är desto lättare är att återskapa de borttagna filerna från själva lagringsmedian på telefonen. Har de inställt så att de sparar till SD-kortet är det en ren barnlek att återställa filmerna, så länge de inte har hunnit skrivas över. Är det istället det interna minnet i telefonen de har sparats på är det lite mer komplicerat, men inte speciellt svårt det heller. Mobilerna tycks ju inte ha varit krypterade, alternativt så fick polisen lösenord till telefonerna, så det skall inte utgöra något hinder heller.
”Jag hoppas Rocky raderade de andra filmerna och bara behöll DEN”
Låter ju som att han har film (?)
Citera
2019-07-30, 18:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja intressant, vad är din tanke om orsakerna till detta?

Han söker nog sympatier och ser lite extra utsatt ut i häkteskläderna än att gå full bling med sina extravaganta märkeskläder.
Citera
2019-07-30, 18:11
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Tja de var hotade och då är det inte så konstigt om de beväpnade sig för att vara beredda vid attacker från afghanerna.

OK, men du menar alltså att det trots detta inte var Rocky & co som skar upp Jafari utan att han själv gjorde det, med någon annan glasflaska, alternativt anlitade sin afghanske kompis att göra det?

Kommentera gärna även min andra fråga:

En vän till Rocky, Abby, skrev efter händelsen följande texter i SMS till sin väninna Gabby:

"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"

Vänligen se nu följande intervju från RapRadar: https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec
Vid 10:06 säger Rocky: "In here they call me Harlem, but my name Rocky, know what I'm saying?"

Med detta uttalande i åtanke, hur stor sannolikhet bedömer ni det är att Abby i sitt SMS inte åsyftade Rocky, eller Rockys "onda sida"?
Citera
2019-07-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Hahah, Sverige har verkligen lyckats med konststycket att skämma ut sig internationellt.

Samtliga amerikanska mediebolag vägrar prata med de svenska reportrarna enligt SVT.
Ja, ett jäkla otyg från svensk media. Det måste vara mindervärdeskomplex eller något att ständigt fråga främst amerikansk media om vad dom tycker om landet osv. Det går ju senare att se på FOX eller CNN om dom är intresserade. Likaså när dom ska skriva artiklar på engelska i svenska tidningar i uppmärksammande frågor, patetiskt. Dom litar inte på utländska media utan känner att dom måste lägga in den inhämska agendan för eventuella utländska läsare eller visa att dom kan minsann skriva på engelska inför den stora världen.

Inte konstigt att amerikanska mediebolag vägrar prata med svenska reportrar, dom finner det nog underligt och löjligt att dom inte intresserar sig för fallet och dess huvudpersoner istället. Vill dom veta mera tar dom nog själva kontakt.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Det som skrämmer mig i detta fall är hela vänsterfalangen med Viktor banke, Advokat Emma mm som bara har i syfte att försvara afghaner och dra rasistkortet så fort man påminner om alla problem dessa kriminella afghaner skapar. Jag spyr på vänstermupparna i Sverige. De är den säkerhetsrisken vi har att de förstör och se till att många invandrare kan fortsätta härja med uppbackning av den "goda" vänsterfalangen i Sverige

Ska bli intressant och se om försvarsadvokaterna i morgon går loss på Den kriminella afghanheroinisten genom att fråga hur en nollinkomsttagare kan leva i Sverige, ha dyra märkessaker, åka på Semester till landet han flydde på mm.
Det klassiska genom att slå håll på hans trovärdighet genom att påvisa att konstant ljuger samt att han inte ens ska vara i Sverige. Jag hoppas och tror att man går allin på fanskapet.

Något jävla skadestånd ska inte denna jävla mupp ha. Han tillsammans ska få första biljett tillbaka till Iran eller Afghanistan och aldrig vara välkommen hit.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Aha, ja så skall det nog utläsas. Tänkte inte på det.

Men har det framkommit något mer om passet (i fup tex)? Man borde ju ha frågat honom om han kan lämna in det/kopior på det för att kolla om hans namn etc stämmer mot vad han uppgett.
Vet ej. I tråden har diskuterats huruvida man bett Godemannen att styrka att passet skulle hämtas då.

Tror annars att man har koll på vem han är, men det är väl en rutinåtgärd att kolla legget. Passet är väl svenskt (?), och då finns ju ”kopia” på det hos polisen. Passbilder brukar användas vid publiceringar när inte andra foton finns tillgängliga, har jag för mig, så det verkar finnas en ”bildbank” kopplad till personen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu är det ju dock som så att livvakten börjar blöda, ganska kraftigt, efter att målsäganden attackerat honom. Där uppfattar då Rockys ensemble det som att målsäganden är beväpnad med kniv. Och det föranleder våldet.

Denna vinkel väljer fotografens försvarare. Ganska bra version måste jag säga.
Den köper jag, tycker Rocky försöker sköta det hela lugnt och sansat i hans eget klipp. Dvs innan ”Harlem” kommer ut.
Men glas under dojorna?
Man har väl inte sett varesig glas eller blod under beslagtagna skor?
Citera
2019-07-30, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
OK, men du menar alltså att det trots detta inte var Rocky & co som skar upp Jafari utan att han själv gjorde det, med någon annan glasflaska, alternativt anlitade sin afghanske kompis att göra det?

En vän till Rocky, Abby, skrev efter händelsen följande texter i SMS till sin väninna Gabby:

He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
On the person"

Vänligen se nu följande intervju från RapRadar: https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec
Vid 10:06 säger Rocky: "In here they call me Harlem, but my name Rocky, know what I'm saying?"

Med detta uttalande i åtanke, hur stor sannolikhet bedömer ni det är att Abby i sitt SMS inte åsyftade Rocky, eller Rockys "onda sida"?

Du får väl läsa på själv. Det har ju behandlats i hundratals inlägg idag. Uttjatat.
Citera
2019-07-30, 18:14
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

On the person"

Dramaqueen helt enkelt. Brud som ska återberätta slagsmål till sin väninna, saltar på lite. Eller så såg hon helt enkelt fel.

Målsäganden säger att han blev slagen i bakhuvudet med en glasflaska. Måttligt mirakel att inga skador finns där alltså. Skyddad av Jesus himself.
Citera
2019-07-30, 18:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:

...
Man har varken hittat DNA eller fingeravtryck på flaskorna.
Citera
2019-07-30, 18:15
Medlem
Citat:

On the person"

1. Jag ser inget alls som tyder på att Rocky skulle ha skurit upp afghanen, finns noll tecken på det.

2. Kanske, kanske inte, de pratar väl om något för många år sedan och åtskilliga andra har säkert också blivit kallade för Harlem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in