2019-07-31, 13:51
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vilket jävla dravel, ska man inte som turist få irra omkring lite planlöst i en ny stad nu heller? Ni är så jäkla snabba på att anpassa ert beteende efter våldsamma afghanhannar, tjejer och killar kan inte bada tillsammans längre, vi kan inte ha konserter för ungdomar, tjejer kan inte gå ensamma på stan, inte killar heller ens om man har en livvakt. Hela vårt beteende ska stöpas om pga våldsamma flyktingar.
Det ska man nog vara försiktig med i många städer men det är inte det jag menar. Jag pratar om en världskänd artist utan någon som helst livlina.
Citera
2019-07-31, 13:51
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Nej det skrev du inte, men jag undrar om du har någon teori om varför flaskan ASAP dolt i sin tröja är krossad. Jag tror samtliga flaskor krossats för att användas som vapen eller krossats i samband med att de används som vapen.

Jag skulle inte sätta mycket pengar mot det du skriver.

Samtidigt är det en ganska bra förklaring att "slängde flaskan i backen så att den inte skulle kunna användas mot mig".

Det är kanske inte den sannolikaste förklaringen, men räcker kanske för att väcka rimligt tvivel? Och finns det rimligt tvivel mot ett bevis så håller det inte i rätten.
Citera
2019-07-31, 13:53
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det ska man nog vara försiktig med i många städer men det är inte det jag menar. Jag pratar om en världskänd artist utan någon som helst livlina.

Man kan ju tycka att ASAP-gänget var korkade på det sättet, samtidigt som det inte ska ligga dem i fatet i rättegången.
Citera
2019-07-31, 13:54
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Vad du missar är ju att rätten oavsett om de inte godkänner yrkandet för nödvärnsexcess måste de likafullt ta hänsyn till vad som föranledde händelsen. När det gäller just nödvärnsexcessen så talar man ju där om situationer där man inte har funnit någon annan utväg än att agera med t ex. våld.

Sedan är det ju befängt att tro att rätten inte kommer att se en dylik utsaga som du nämner som förmildrande. Givetvis måste de ju ta med även en hotbild i det hela. Det är en sak att bli bemött av en argsint gammal tant som hytter med näven i luften samt viftar med en handväska jämfört med att bli förföljd av helt okända personer som DEFINITIVT agerar jäkligt konstigt, dessutom så blir ju t ex. "livvakten" fysiskt attackerad.

Även händelsen direkt efter är ju bisarr och talar i alla fall i mina ögon för att det är sannolikt att tro att de är antingen psykiskt sjuka eller påverkade. Det säger sig självt, först slår du alltså någon med full kraft med ett par hörlurar i ansiktet för att strax efteråt vilja ha ersättning för hörlurarna. Nej, nej, nej. Det är inte normalt.

Sedan det där med 4 mot 1 och att de hade en "livvakt" med sig är ju inte heller helt riktigt. Det blir nog tyvärr att anse det som ett normalt agerande (naturligtvis fel, men psykologiskt sett), lite av en gruppmentalitet. Givetvis helt fel att samtliga går till "attack" i olika omfattning (från inget fysiskt agerande till misshandel). Det där med livvakten får man ta med en nypa salt. Precis som med så många andra kändisar så har de med en stor kille som får vara "livvakt".

Att det sedan är ljusår i skillnad mellan en utbildad professionell livvakt och en stor småfet svart kille säger sig självt. Den ena är tränad i t ex. självförsvar medan den andra är enbart en stor snubbe och det finns inget som säger att man kan slåss bara för att man är stor. Absolut ingenting.

Sedan om skadorna...

Ja, till en viss grad får man se till skadorna. Men inom t ex. skadeståndslagen talar man ofta om "culpa" och vad man "bort se". T ex. om du har en stor fläck med blankis utanför ingången till din butik och någon halkar och gör sig illa är du rimligtvis skadeståndsansvarig.

Men sedan får man ju även ta hänsyn till vad som är rimligt i det hela. Halkar någon på säg en 1m2 stor isfläck och denne har den extrema oturen att faktiskt avlida på grund av fallet så innebär det ju givetvis inte att man döms till fängelse osv. Det blir som sagt en rimlighetsbedömning.

Även i det här fallet måste man ta hänsyn till helheten och göra en bedömning. T ex. bara för att gärningsmannen i det här fallet har kunnat uppvisa diverse skador så måste man ju även kunna bevisa vem som har gjort vad. Man kan ju inte på grund av automatik slänga allt på ASAP Rocky i det här fallet, vilket givetvis vore befängt.

Du är helt fel på det. Knuffar man någon så att den faller och slår i huvudet och dör så döms du för vållande till annans död även om du inte avsåg att döda och även om dödsfall inte är normal följd av en knuff.
Citera
2019-07-31, 13:55
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBDsaint
Hahahaha😆

Alltså, bara jag som tycker Rocky ska ha det? 😆😆😆 rätt kraftigt övervåld om det var självförsvar från hörlursattacken. Lite för mycket gatans lag i min mening, vare sig det var med el utan flaska. Hade han varit kylig hade han ringt polisen direkt när afghanen börja vifta med hörlurarna och så hade det varit det. Alternativt kunde han ju låtit sina livvakter ta smällen istället för att försöka bygga nån streetcred mot nån en undernärd och underbegåvad från 3e världen. Detta säger jag endast för att han ju bevisligen inte förstod hur störig han va. Ett alternativ är ju faktiskt att det hela har utspelat sig preciiiiis som afghanen planerade varpå han ju gör sig en rejäl hacka även om det inte blir 140.000 haha. Jaja oärligt el vad man ska säga men som sagt behövde ju rocky inte göra som han gjorde. Nu gjorde han och får ta sitt straff. Löjeväckande att USA bölar om detta med tanke på hur deras fängelsesystem ser ut 🤨🙈 kul att Sverige faktiskt står på sig, man blir ju nästan lite stolt.

Helvete vilken jävla smörja, går du på samma som hazaren? Nej, Sverige skämmer ut sig och visar hur jävla cuckade man är för hela världen när man låter de äckliga hazarerna härja fritt och får dessutom betalt för det.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Jag vet inte vad som skett. Visste jag det hade jag nog blivit kallad som vittne.
Går glasflaskor sönder när man släpper dem i marken för att kunna slåss? Eller går glasflaskor sönder bara vid hårdare kast eller slag mot hårda objekt?
Men varför insinuerade du det, då?

Det beror på hur de landar. Jag tror att man i en sån situation bara slänger dem ifrån sig. Möjligtvis att man är stressad och att kastet blir kraftigt.
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag skulle inte sätta mycket pengar mot det du skriver.

Samtidigt är det en ganska bra förklaring att "slängde flaskan i backen så att den inte skulle kunna användas mot mig".

Det är kanske inte den sannolikaste förklaringen, men räcker kanske för att väcka rimligt tvivel? Och finns det rimligt tvivel mot ett bevis så håller det inte i rätten.

Det är en mycket smart förklaring, håller med. Tyder på att detta inte är första gången dessa snubbar är inblandade i fighter likt denna. Borde inte flaskhalsarna från de andra två flaskorna ligga där någonstans om de bara kastats i marken för att gå sönder? Jag tror glasdelar som använts som vapen tagits från platsen och dumpats.
Citera
2019-07-31, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Klockrent och viktigt klargörande!

Citat:
Ursprungligen postat av Revej

Varför vill du att Stockholm ska vara en sådan stad? Vi behöver städa upp skiten från våra gator, dvs. slänga ut flyktingarna så att vi kan irra omkring lite planlöst utan att bli attackerade!

Och afghanerna hävdade att de inte visste vem Rocky var, så det där med kändis är irrelevant om du inte hävdar att de ljuger, och det drabbar för övrigt vanliga människor hela tiden också.
Citera
2019-07-31, 13:57
Medlem
Nog är vårt rättssystem bra märkligt. Här ställer några amerikanska "rapp-stjärnor" upp och hjälper till med att rensa Stockholms gator från afgan-slödder. Vad händer? Dom blir häktade och nu pågår rättegång. Trolig påföljd böter eller tom fängelse. Dom borde snarare hedras med någon form av utmärkelse.
Citera
2019-07-31, 13:57
Medlem
Citat:
Eller så har du inte koll på att det är fullt lagligt att dricka alkohol på ganska många gator i stan?
Varför skulle Rocky&co känna till var det är lagligt att dricka alkohol i stockholm? I deras hemstat är det olagligt, och en öppen behållare i en offentlig plats är tillräckligt för att bryta lagen där. Bara det är ju tillräckligt för att man ska försöka dölja en flaska.
Tvivlar på att tex alla svenskar har koll på att man får göra högersväng vid rött ljus i USA. Min poäng är att man inte kan alla regler i alla länder, utan man utgår från det man är van med.
Citera
2019-07-31, 13:58
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Nej det skrev du inte, men jag undrar om du har någon teori om varför flaskan ASAP dolt i sin tröja är krossad. Jag tror samtliga flaskor krossats för att användas som vapen eller krossats i samband med att de används som vapen.

Tycker detta tramset med flaskor kan ta slut nu.
Fortfarande kan man inte se någonting om att någon flaska skulle använts som tillhygge.
Bara korkat att älta det hela tiden.

Lika jävla korkat som med att någon kanske eventuellt kan ha en kniv i fickan.
Och då måste jag misshandla den personen för han skulle kanske eventuellt möjligtvis kunna skära mig.
Hur korkat är inte det.

Harlemjollraren måste inse att han inte är hemma på sin otrygga sketna jävla bakgård.
Citera
2019-07-31, 13:58
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo serru där ser man lite blommigt sticka fram. Men hur ska vi bevisa att han slog målsäganden med denna flaska? Och i huvudet isåfall, enligt målsägande själv. (Först var det i ryggen men eftersom det saknas skador där så ändrade han till huvudet, där han har något som ser ut som eksem).

Den söndertjatade flaskan lirar inte mot Rocky, även om etiketterna är snarlika i färg

1: Det är inte en trasig ölflaska - det verkar vara en 350ml vinpava, med folie runt halsen.
2: Krossad flaska har en pappersmatt blommig etikett virad runt 3/4 av flaskan.
3: Den krossade flaskans etikett slutar c:a 3 cm från botten av flaskan
4: Den pava/burk som syns i Rocky:s arm har inte etikett runt om, går också ned till botten.
5: Den etikett på pava/burk i Rockys arm är högglansig (plastbelagd) och reflekterar ljuset

Till det adderar vi fakta att inga fingeravtryck eller DNA-spår finns på den krossade flaskan i gatan.
Till det adderar vi att den flaska/burk etc som Rocky håller i måste ha haft hans DNA+fingeravtryck.

Lite klipp o klistra på polisens foto ihop med videon:
https://imgur.com/YFBxWZQ

AB:s sensation idag med bortklippt videoslask är rent båg, scenen är precis samtidigt som Mustafa slår Tim med hörlurarna och dom säger typ - fan nu måste vi dras med detta också...
AB vill ha mer klick, därav sensationen, sen har man släpat in flyktingkramare Victor Banke som advokat, lätt uträknat att AB vill kasta skit på Rocky. Säg hej då till seriös obunden journalistik, precis som DN sysslar nu AB med agendasättande journalistik.

Edit: Karma att Expressen samtidigt släppte rörlig video på "halslyftet", och det var fan INGET halslyft utan Mustafa trycker upp sin högra hand i Tims ansikte, där Tim trycker in sin högra hand under armvecket på Mustafa och lyfter upp honom samtidigt som han med vänster tar tag i nacken och sen snabbt går bakåt 6-7m med lyft afghan.

Polisen har alltså själva gjort en dålig skärmdump av videon och dessutom gett fel information i sin fup.
Och det anser jag vara väl allvarligt i detta fall.
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-31 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in