2019-07-31, 14:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, om du anser att det är en rimlig förklaring att någon i den där exklusiva seglingsklubben har ringt upp Greta och sagt "vi beundrar dig så mycket att vi har bestämt oss för att bjuda dig med på nästa atlantsegling, som händelsevis ligger lagom i tid för att hinna till FN:s klimatkonferens, men naturligtvis kommer du och andra personer du vill ha med att betala alla era kostnader själva, inklusive mat, försäkringar, bredband ombord och skyddsutrustning", så visst....
Det var båtens ägare, Gerhard Senft, som kontaktade Greta.
Det kan vara han som slantar upp för hela resan. I så fall är det något han normalt sett inte gör.

https://www.lonelyplanet.com/news/20...riendly-yacht/
2019-07-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ja, om du anser att det är en rimlig förklaring att någon i den där exklusiva seglingsklubben har ringt upp Greta och sagt "vi beundrar dig så mycket att vi har bestämt oss för att bjuda dig med på nästa atlantsegling, som händelsevis ligger lagom i tid för att hinna till FN:s klimatkonferens, men naturligtvis kommer du och andra personer du vill ha med att betala alla era kostnader själva, inklusive mat, försäkringar, bredband ombord och skyddsutrustning", så visst....
Jag är mer "oroad" av nästa sträcka som kanske blir L.A till Santiago.
Jag tror hon tar tåg från NYC till L.A och sen fartyg.
Vet inte hur det skall gå till men det är långt....
Men det är vår/sommar när hon kommer fram.
2019-07-31, 14:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Men är hon lika duktig på att spela golf som Kim Jong-un? Eller borde hon hellre jämföras med Jeanne d'Arc? Dessa devota hyllningar är ärligt talat ganska magstarka.

Jag hoppas innerligt att du har rätt i att det här blir det allra sista räddningsförsöket. Själv är jag hjärtligt trött på dessa alarmister som tvärsäkert förutspår katastrofer som aldrig infinner sig. Minns skogsdöden på 1980-talet. År 2000 kommer 90% av all skog på norra halvklotet vara död. (Om vi inte genast skär ner drastiskt på fossila bränslen.) Och koppar och aluminium och kobolt och alla möjliga mineraler skulle ta slut senast på 1990-talet. Och oljan, den tar slut om 30 år. Det har den gjort sedan 1973. (Ta slut om 30 år alltså.) Och senast 1980 kommer svälten göra att större delen av mänskligheten dör. Min syn på nymalthusianerna är inte helt smickrande, även om jag brukar undvika att gå till personangrepp och använda invektiv. Men envar efter förmåga antar jag.
” Skogsdöden” är ett typexempel på vansinnet med försiktighetsprincipen. Stora summor plöjdes ned för att kalka skogar och sjöar. Efterhand visade det sig att forskningen gjort en rejäl miss. Den skogsdöd som var så alarmerande berodde på en mycket snabb temperatursänkning på kort tid. Följden blev att granskogen dog i området mellan Tyskland och Tjeckien. Någon av försurande utsläpp orsakad skogsdöd fanns inte, kalkningen kunde avvecklas, den hade varit meningslös.

Lärdomen vi kan dra är att inte springa åt samma håll pga alarmrapporter utan avvakta och se om rapporterna verkligen håller.
Klimatalarmismen bygger på tro och cherry pickning och är kapad av vänsterelement som vill införa kommunism bakvägen.

Greta och sekten är ett exempel på just detta.
2019-07-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon har i alla fall läxat upp Indiens premiärminister:

https://economictimes.indiatimes.com...3.cms?from=mdr

Hon har själv sagt (i en intervju) att hon vet att det stora intresset kring henne bara varar en viss tid. Så hon är beredd på att det är över en dag.

Men exakt hur hon reagerar vet man väl först den dagen det är aktuellt. Men å andra sidan har hon en bra grund för resten av livet. Gör hon bara något vettigt av detta så kan det gå bra ändå. Hon kommer alltid att vara väldigt respekterad, vad hon än gör.

"Hon kommer alltid att vara väldigt respekterad, vad hon än gör."
Inte av mig.
2019-07-31, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det var båtens ägare, Gerhard Senft, som kontaktade Greta.
Det kan vara han som slantar upp för hela resan. I så fall är det något han normalt sett inte gör.

https://www.lonelyplanet.com/news/20...riendly-yacht/
Sponsring, med andra ord. Hans fastighetsbolag köper goodwill.
2019-07-31, 15:01
Medlem
Spännande när en pingstpastor ger sig in i miljödebatten runt Greta

Citat:
Intellektuella dvärgar, prostituerade klimatexperter och ett extremistiskt barn.
https://runarsogaard.com/blogg/intel...mistiskt-barn/
2019-07-31, 15:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa

Exakt. Dessutom har både yachtklubben och själva båten vad jag förstår nära band till *drumroll* furstefamiljen Grimaldi av Monaco. Prinsessan Carolines son Pierre Casiraghi kommer att vara en av de ledande i besättningen på Gretas seglats.
2019-07-31, 15:08
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Om det är så att Gerhard Senft betalar allt har Greta glidit ordentligt på sanningen, även om hon formellt sett kanske inte ljugit.

Citat:
Det stämmer att Malizia ll har haft en massa sponsorer, precis som alla tävlingssegelbåtar. Men inför den här resan så har alla kommersiella sponsorer kopplats bort från båten, eftersom jag inte vill förknippas med några kommersiella intressen. Det var en förutsättning för att jag skulle tacka ja till att segla med den här båten. Företagen sponsrar inte den här resan och alla deras loggor har tagits bort”, skriver Greta Thunberg.

Jag tror inte att seglatsen kommer att bli av. Den kommer att pulverisera Gretas trovärdighet.
Citat:
Exakt. Dessutom har både yachtklubben och själva båten vad jag förstår nära band till *drumroll* furstefamiljen Grimaldi av Monaco. Prinsessan Carolines son Pierre Casiraghi kommer att vara en av de ledande i besättningen på Gretas seglats.
På vilket sätt skulle det vara problematiskt?
2019-07-31, 15:09
Medlem
Citat:

Och därav följer... vadå?
2019-07-31, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Jag är mer "oroad" av nästa sträcka som kanske blir L.A till Santiago.
Jag tror hon tar tåg från NYC till L.A och sen fartyg.
Vet inte hur det skall gå till men det är långt....
Men det är vår/sommar när hon kommer fram.
Hon ska besöka Mexiko också.
2019-07-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det framkommer i den artikel från Spiked som citerades tidigare (kan inte länka från telefon) och i den franska jag citerade idag. En liten elit ger sig ut för styra varje detalj i vanliga människors liv, de ska falla tillbaka i ett feodalt fattigsamhälle, medan eliten får göra allt de inte får
2019-07-31, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

T ex att det är meningslöst att ge sken av att "det här är ett exempel på hur resor över långa sträckor ska gå till när passagerarflyget försvinner; det är så här vanligt folk ska resa om vi ska rädda jorden och annars får de snällt avstå från att resa till USA, Thailand, Kanarieöarna osv".

Vilket är en kärnpunkt i Gretas budskap: det är på var och en det hänger, alla måste underordna sig plikten att rädda oss undan klimatkatastrofen och det går om alla jämlikt drar åt samma håll.

Det budskapet tål inte att Greta agerar som en VIP-tjej, en som tar exklusiva gräddfiler som är helt oåtkomliga för vanliga dödliga. T ex att åka med gratis på en sådan här grön lyxjakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in